Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pre trolejbusy nie. Jediny problem je este na krizovatke Sturova-Torysska, ale tam nieje svetelna takze sa busy pustaju.
Pre AD su problemove krizovatky Jakabov palac, a Mlynska basta na ktorych 17, 19,36 a casto aj 16 naberaju strasne meskania. Toto snad vyriesi okruh /ak sa spravi/
Reply on: tbus #65006:
Pri výjazde zo zastávky sa zaraďujú do svojho pruhu MHD. Ďalej sa preraďovať nie je možné, nakoľko sa blížia k priechodu pre peších, a pred ním sú všetky jazdné pruhy oddelené plnou čiarou - cestárska norma hovorí o minimálnej dĺžke súvislej čiary 30 m. Aj ja by som bol najradšej, keby ten pruh MHD pokračoval až do križovatky, ale každý pochopí, že sa tam proste nezmestí. Pomerne veľa liniek pokračuje v križotatke rovno, 24-ka zabočuje doprava, pre tieto autobusy je zaradenie sa do svojich pruhov bezproblémové. Takže ozaj najväčší problém majú trolejbusári - ale myslím, že v meste je oveľa horších miest pre preradenie trolejbusov, ako tento úsek.
Reply on: PTI #65005:
No dobre, nemusí prejsť cez štyri, ale tak či tak musí prejsť minimálne cez tri pruhy (čiary). V súčasnosti by bolo asi najoptimálnejšie keby tam nebola plná čiara, autobus by sa mohol zaradiť do svojho pruhu už pri výjazde zo zastávky a nie najprv čakať v pravom pruhu a potom sa drať pomedzi rozbiehajúce sa autá.
Reply on: tbus #64962:
Ja mám tiež otázku - prečo by sa musel trolejbus preraďovať až do ľavého odbočovacieho pruhu doľava, prečo neostane v pravom odbočovacom pruhu doľava ? Argumenty o vedení trolejovej stopy v križovatke neuznávam, nakoľko v križovatke Palackého - Jantárová sa stopa neposúvala, je pôvodná, a ak sú tam nejaké problémy, mal by si to DPMK riešiť. Nehľadiac na skutočnosť, že pre prejazd križovatkou v tomto smere /NO-PFB/ je oveľa výhodnejší pravý pruh doľava, najmä po úprave rozšírenia výjazdu z križovatky, kde sa vytvorili tri pruhy zo smeru Jantárová. A predlžovať rozdiel medzi začiatkom signálu voľno pre MHD a zelenou pre vozidlá sa zatiaľ nebude, aj v súčasnosti je to optimálna pomôcka pre výjazd z pruhu MHD.
Reply on: 110mat110 #64998:
Ešte zareagujem na tú podľa vás najväčšiu stupiditu, že autobus vyjde zo zastávky NO smer PFB, na prvom semafóre pri priechode pre peších má zelenú, tak isto aj na druhom pri výjazde z rampy Auparku, ale v križovatke Palackého - Jantárová má červenú. Ozaj neskutočná stupidita, ale: celý prejazd medzi križovatkami Štúrova - Južná trieda a Palackého - Jantárová je koordinovaná pre IAD zo smeru Štúrova. V tomto úseku sú vložené dva riadené uzly - priechod pre peších /vrátane výjazdu z pruhu MHD/ a výjazd z rámp. Samozrejme, že na týchto dvoch vložených signalizáciách môže byť oveľa dlhšia zelená /dve fázy riadenia, z toho jedna je chodecká/ ako v križovatkách, kde sú tri /Južná trieda/ resp 4 fázy /Palackého-Jantárová/. Kedže majú autobusy na svojom semafóre pred priechodom zelenú 47-57-67 sekundovú zelenú, a v križovatke Palackého - Jantárová má ľavé odbočenie NO-PFB zelenú v dĺžke iba 26 sekúnd, je logické, že sa stáva, že nie každý odbočí plynule, ale vyčká si minútu na druhý cyklus. Keď si spomeniem, ako sa niekedy odbočovalo v tomto smere v čase dopravnej špičky /jeden krátky odbočovací pruh/, tak sa tam niekedy stálo aj tri - štyri cykly, dnes maximálne jeden. A ešte to vysvetlenie 47-57-67: Na signalizácii na priechode pre peších, ktorý je spojený so signalizáciou na výjazde z Auparku sú v činnosti počas dňa tri programy - ranný - vtedy je tá zelená 67 sekúnd, denný /9-18h/ - vtedy je zelená 57 sekúnd, a večerný - so zelenou dĺžky 47 sekúnd, s predĺženou zelenou pre výjazd z podzemných garáží. Kedže je najväčší rozdiel dĺžok zelených medzi priechodom a križovatkou ráno, tak je aj väčšia pravdepodobnosť, že ráno ten autobus pred odbočením do PFB bude čakať na zelenú častejšie, ako večer. A ešte poznámka - v opačnom smere Palackého - Južná trieda je cez deň koordinovaný príjazd od Palackého, večer je to výjazd z podzemných garáží. Takže hoci zatiaľ dynamika nie je spustená, sú už v činnosti také úpravy riadenia, aby tu bola doprava čo najplynulejšia. A poznatky ako na magistráte, tak aj na dopravnej polícii sú zatiaľ také, že zápchy nie sú, doprava beží plynulejšie ako to bolo pred výstavbou Auparku. No a teraz ešte raz porozmýšľajte, či sa jedná o maximálnu stupiditu....
Mate pravdu. Ja som hovoril o vyjazde zo zastavky Namestie osloboditelov smerom na Palackeho/Jakabov palac. Myslel som si, ze autobusy tam dostanu zelenu skor aby sa stihli preradit.
Nic to ale nemeni na veci, ze nestihne odbocit na druhom semafore
Reply on: PTI #64996:
Možno, že prejdú 2 kĺbové autobusy, ale sa nesmie zabudnúť na autobusy SAD, neraz sa stalo keď som cestoval busom, tak pre nami boli dva Solarisy a náš autobus už musel stáť na červenú a už za nami boli ďalšie autobusy.
Reply on: 110mat110 #64998:
Neviem či sa myslí to isté miesto, ja som písal o deväťsekundovej zelenej pri plavárni - ľavé odbočenie od Palackého/Jantárová doľava ku Glórii smer Námestie osloboditeľov. Tam je 9 sekundová zelená /5 trvalá, 4 blikavá/, musí to bez problémov stačiť na dva kĺbaky.
Reply on: VLK #64969:
Budem citovať: "nespustenie dynamiky je zvrhlosť...". Tak v prvom rade všetky riešené križovatky v okolí Auparku sú pripravené na dynamiku - ako v radičoch sú osadené detektorové moduly, tak boli naťahané stovky metrov káblov, vyrezaných temer sto detektorových slučiek, osadených vyše tridsať dopytových tlačítok pre peších. Že to nebolo spustené v prvé dni hneď do premávky - je to logické, nakoľko tieto križovatky /spolu 6 radičov, tri nové, tri rekonštruované/ sú prepojené navzájom koordinačnými káblami, spolu je to 13 radičov /vrátane križovatiek Športová hala, Poštová, OC Lipa, Alžbetina, Žižkova, Dom umenia a Krivá. Požiadavka mesta a dopravnej polície v prvej etape je zabezpečiť plynulosť dopravy koordináciou medzikrižovatkových úsekov, až následne sa bude postupne riešiť dynamika. V Považskej Bystrici spojili dve križovatky /mimochodom tá "kamerová" stála bez pár korún rovných sto miliónov Sk/, v Košiciach sa musí riešiť riadenie 13 radičov. To aj pri najväčšej vôli sa nedá zrealizovať za pár dní, najmä ak riešenie organizácie dopravy okolo Auparku nie je konečné, a dozná ešte množstvo úprav.
Reply on: PTI #64997:
Nie je to povinne ale na vasom dobrom(?) mene vam neprida ak sa budete vyhybat odpovedi. A ked vidim ze teraz ste tu, tak prosim odpovedzte ?

Jo a predchadzajucu citaciu som netrafil spravny prispevok. Este si zvykam na tento system
Reply on: PTI #64995:
no neviem kto ma ake hodinky. 2 klbove neprejdu urcite. A nie je to len o prejdeni busu cez jednu zelenu ale cez obidva! minule v nedelu rano voz 5244 co je podla mna najvacsie "delo" v KE a z prveho semaforu vyrazil presiel cez vsetky 4 pruhy ale na dalsej krizovatke (jantarova-palackeho) musel stat. Toto je maximalne stupidne!

Pan Titl. Pozyvam vas prejst sa MHD po kosiciach. Povedzte kedy vam to vyhovuje. Velmi rad pridem a ukazem vam ako vasa teoria (ne) funguje.

Taktiez je uzasna zastavka elektriciek NO smer Senny trh. Ak chcem prestupit z elektricky na autobus a prechadzam cez prechod tak vychadzam spoza elektricky a len trpnem ci nevybehne druha spoza nej. A je kopa inych ludi co sa nepozrie!
Reply on: 123456 #64979:
Nevedel som, že je tu povinnosť odpovedať na otázky, ešte by tu mohol niekto navrhnúť maximálny časový limit na odpoveď, ak sa prekročí, tak ban od správcu portálu. Neviem ako iní, ale ja nemám vždy čas sedieť na internete a venovať sa stránke imhd....
Reply on: veteran #64977:
Už som si zvykol, že tí čo kritizujú krátke zelené majú asi sovietske hodinky - tie boli vždy najrýchlejšie. Od spustenia tejto odbočky pre autobusy má zelený signál doľava dĺžku 9 /slovom deväť/ sekúnd, čo musí bohate stačiť pre odbočenie dvoch kĺbových autobusov. V križovatke sa pripravuje koordinácia s križovatkou Palackého - Jantárová pre smer ľavé odbočenie od Námestia osloboditeľov k Štefánikovej. To bude ešte tento mesiac, v rámci mestského okruhu sa spustí dynamika vrátane preferencie električiek.
Reply on: veteran #64984:
O tom, že na Vnútorný mestský okruh je vydané rozhodnutie o umiestnení stavby som písal niekoľkokrát v diskusii na www.sme.sk. Pre tých čo o tom doteraz nevedeli - áno, je vydané, s právoplatnosťou od 9.9.2011.
Reply on: Košičan #64988:
Skvele som sa pobavil!Ten nedostane ani 7 dni,nieto rokov.Armada pravnikov ho z toho vyseka. ?
Reply on: veteran #64984:
Sa načakame.....Aj rusky mešac dovtedy vyjdze ?
Reply on: 5204 #64981:
A kdeže sa podeli? ?
Reply on: tbus #64990:
Veď trolejbusy majú výstupnú hore, tam na kopci majú len busy. Aspoň podľa piktogramu na označníku by to tak malo byť.
Reply on: kvorka #64986:
Ten oznam je len poistka pre podnik, aby KED NAHODOU nastane kalamita (co sa deje mozno tak raz za rok a aj to len na niekolko hodin), aby mu potom nemuseli ludia vyvolavat a pisat staznosti ze im autobus nezastal, mali to napisane v ozname.Ked bude velmi vela snezit tak maju mysliet na to, ze Je lepsie cakat na Fabryho ako na Kalinovskej... Nebude obsluhovane stanoviste konecnej v kopci, prax vsak ukazuje, ze trolejbusy ho prakticky vobec nevyuzivaju a vykladaju ludi az v odstavnom parkovisku, takze sa vlastne nic nezmeni ?

Cestujucemu to nemusi nikto hovorit, myslim ze lad na ceste a smykajuci sa autobus vie rozoznat kazdy trosku svojpravnejsi clovek aj sam ?
Reply on: kvorka #64986:
zaujímavé, že je to roky, ale Košičanov to vždy prekvapí...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.