Áno, ak som to aj ja správne pochopil, keď som danú informáciu preberal, je to tak.
Re #6392 S499.1023: Ak mám správne info, tak v Košiciach sa to takto robí. T.j. bratislavská L5 s jazdným časom 60 min. by mala mať čas na vyrovanie meškania 6 minút + 2 min. na prejazd otočkou a pristavenie.
Za Prešov len toľko, že tam pojem "čas na vyrovnanie meškania" neexistuje.
No neviem ako v Prešove či v Košicoch, ale v BA sa dáva čas na vyrovnanie meškania zásadne 3 minúty, bez ohľadu na to, či má linka 10 minút (a-49) alebo 60 (d-5). Tam to asi súdruhovia nepochopili.
Čiže ak som dobre pochopil : keď príde nejaký bus na konečnú, stojí tam minimálne 10% z doby trvania predošlého spoja (samozrejme, ak prišiel na konečnú podľa CP bez meškania ) ?
Tak čo sa Tebe ešte nepodarilo, mne dnes áno! Prvýkrát som si stopol plnú trasu L3, a hneď to vyšlo za 18 minút!
Pre úplnosť, stopky som spustil v momente zatvorenia dverí na počiatočnej zastávke a zastavil v momente otvorenia dverí na konečnej zastávke, lebo tak sa mi to zdalo najlogickejšie. A len tak pre zaujímavosť som počítal, koľkokrát električka zastaví mimo zastávky (ďalej zmz), teda väčšinou pred križovatkami.
K tým 18 min. len toľko, že sme nestáli na žiadnej križovatke, jazda bola svižná a aj tá 1 zmz bola kvôli nejakým prácam pod mostom VSS, nebyť nej šlo by to aj tesne pod 18' ?
Nechcel som tomu dlho veriť...ale je to tak.
Košice sú "na Balkáne". Vivat Praha! :)))
A to som tu ešte len 3 hodinky
PS: Zistiť až pri pohľade z okna, že sme práve prešli výhybkou, je skvelý pocit
Som zvedavý na pocity po návrate...
Väčšine vodičov nerobí problém, ak ich niekto fotografuje, pretože vedia, že fotografovaní nie sú oni.
Existuje však aj malá časť vodičov, ktorí to nevedia alebo im to prekáža a pri stretnutí sa paradoxne domáhajú nejakých povolení. Paradoxne som napísal preto, že si pýtajú povolenie na fotografovanie vozidla a nie preto, že im to vadí osobne. Po vysvetlení, že vozidlá sú majetkom mesta a teda majetkom, o ktorý môže prejaviť záujem ktorýkoľvek občan v zmysle záujmu o informácie o tomto majetku, medzi ktoré môže patriť aj fotodokumentácia.
V tejto skupine sa nachádza ešte menšia časť, ktorej vadí fotografovanie z osobných dôvodov. Ja osobne sa pri stretnutí s takýmto vodičom snažím vysvetliť, že objektom na fotografii je vozidlo, na ktorej vodič ako taký zaniká aj vďaka rôznym odrazom od skla a prítmia v kabíne. Rozumný vodič to dokáže ihneď pochopiť. To zostávajúce percento, ktoré si aj napriek všetkému neželá byť fotografované, má proste smolu. Stret s takýmto vodičom väčšinou nie je príjemný, avšak za prípadné invektívy môže byť vodič potrestaný v zmysle porušenia pracovnej disciplíny.
Zákon neporušujú žiaden. A nemyslím si ani to, že je to neslušné. Keby to bolo spoločensky neprijateľné, neexistovali by v kalendároch zábery Hlavnej ulice, novinári by netočili pouličný dav atď.
Ako napísal S499.1023 - na fotkách sú vozidlá, nie ich vodiči.
Re #6383 TA:
Prestávka na odpočinok a jedenie - nárok vzniká, ak je dĺžka pracovnej zmeny dlhšia ako 6 hodín, prestávka sa musí umiestniť tak, aby nebola na začiatku ani na konci zmeny a musí byť najneskôr po 6 hodinách zmeny. Dĺžka jej trvania je 30 min. a nesmie byť delená, t.j. musí sa čerpať bez prerušenia.
Bezpečnostná prestávka - nárok vzniká po štyroch hodinách jazdy, kedy musí nasledovať prestávka v trvaní najmenej 30 min. Na rozdiel od predošlej sa opakuje, t.j. po každých štyroch hodinách je nárok na ďalšiu bezpečnostnú prestávku. Je však možné ju deliť na viacero menších prestávok - najmenšia započítateľná prestávka je však 10 min.
Pozn.: DPMK svojskou interpretáciou zákona od júla 2004 bezpečnostnú prestávku ignoruje a vodičom nepriznáva.
Bezpečnostná prestávka a prestávka na odpočinok a jedenie sa môžu prekrývať. Z hľadiska mzdového ohodnotenia vodiča je bezpečnostná prestávka platenou a prestávka na odpočinok a jedenie neplatenou prestávkou. Prestávka na odpočinok a jedenie sa nezapočítava do pracovného času vodiča.
Čas na vyrovnanie mešakania - slúži za účelom neprenášania meškania z jedného spoja na druhý, resp. zo spoja do priznanej prestávky. Vypočítava sa ako 10% z jazdnej doby z predošlého spoja.
Manipulačný čas - zahŕňa úkony ako prejazd otočkou (1 min.), pristavenie vozidla z otočky (1 min.). V rámci iných prestávok tiež špeciálne vystupuje čas na výmenu tabuliek a prekódovanie označovačov. Tento čas je platený.
Ten autobus žiadnych 90 stupňov neprekonával... Rozbehol sa z parkoviska rovno "ROVNO" na Roseveltovu cez Puškinovu... (a vodič "zabudol" zastať na STOPke, ktorá je pri východe z parkoviska)...
Peter:Keď vyfotíš dav ľudí niekde na chodníku,budeš si od každého zachyteného pýtať súhlas?Cieľom fotenia sú vozidlá,vodiči sú tam len zhodou okolností...
Zaujímalo by ma či autori tejto stránky neporušujú nejaký zákon ked zverejňujú na nete fotky na ktorých vidno aj vodičov. Pochybujem, že od každého z nich si pýtajú súhlas. Minimálne je to neslušné.
No veď dobre. Len to chcem zažiť a hneď budem presadzovať 18 minút. No problem.
No s tými dvojičkami by som neargumentoval. Typová zámena medzi L3 a 7 nič nerieši. Čo z toho, že na 3-ku pôjdu dvojice, keď sóla nasadia na L7. Nemení sa tým prakticky nič.
Jaasne ved som to neskor pisal, som si to prestudoval, ale neide mi to do hlavy, mali sme podobnu nehodu v BA ale z tahacom a mozem povedat, ze autobus tam musel ist pomalicky, vzhladom, na to ze prekonava 90 stup, zatacku a bol evidentne viditelna prekazka na telese. Nemozem sice, rozpravat presne o vine, lebo som to nevidel nazivo
Zabudol si na najdôležitejší fakt, ktorý chalani zabudli odfotiť, a to situáciu s dopravnou značkou "Stoj, daj prednosť v jazde!" pre výjazd z parkoviska. Vodič autobusu sa ohliadol len vpravo, na značke "STOP" nezastal a rozbehol sa smerom na Rooseveltovu ul. Vodič električky už nemal šancu ubrzdiť 38 tonový kolos. Podľa záveru zisťovania vodič električky chybu neurobil.
OK. V prípade L3 však hovorím o súčasnom stave od 2.9. T.j., zrýchlenie jazdnej doby na ďaľšom zrekonštruovanom úseku a spustenej preferencii na križovatke s Jantárovou ul. Ďalej bude potrebná úprava chronometráže, ktorá ešte stále počíta s obmedzenou rýchlosťou na Južnej tr. a s CSS na križovatke Slanecká - Nižné Kapustníky. Ďalej sa už nebude pravdepodobne vôbec využívať CSS na križovatke Rovníková - Lubina, vzhľadom k zatvoreniu HM Jednota. Ja si myslím, že sa to dá aj bez Shortyho.
Naviac, na L3 sa údajne plánuje s celodennou výpravou dvojičiek, takže aj rýchlejšia výmena cestujúcich by mohla súčasný ešte viac ovplyvniť.
Inac vratim sa k predcasnemu vylepovaniu CP po reko na juznej triede. Robil som si taky maly prieskum u vodicov ake su reakcie cestujucich. Vacsina si myslela (cestujuci), ze sa jazdi tak ako pred rekonstrukciou a to sa CP vyliepali uz 30.8. Samozrejme vznikali "nervozity" na strane cestujucich, preco meska ten a ten spoj. Vodici museli vysvetlovat, ze to je "jenom jako" a nove CP platia od 2.9.
Tym si DP u mna vysluzil dalsi cierny bod. Ked sa uz tak hrnuli do roboty, tak to mali spravit vo vecernych hodinach z 1.9 na 2.9.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023