Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #63262:
Regióny s nižším HDP patria pod cieľ Konvergencia, Bratislava, ako región s vyšším HDP už patrí pod cieľ Konkurencieschopnosť. Preto sú tam iné priority a iné podmienky.
Reply on: Isidor #63261:
to je všetko v poriadku (v zmysle teórie), ale podmienky sú, teda v dobe vytvárania operačných programov boli, pre všetkých rovnaké - takže, ak tu bol priestor na vytvorenie Operačného programu Bratislavský kraj, tak rovnaký priestor tu bol aj pre vytvorenie Operačného programu Košický kraj, cez ktorý by mohli Košice čerpať € na podobné záležitosti, ako teraz čerpá Bratislava.
Alebo sa mýlim a ozaj sú kdesi v prijatých právnych normách zmienky o tom, že Bratislavský kraj musí mať vytvorený samostatný operačný program a pre iné kraje sa to zo zákona nepripúšťa? Tomu neverím.
Celkovo mi to pripadá riadne detinské, že máme možnosť čerpať €, ale my ich radšej nevyčerpáme, keďže sme sami sebe schválili sprosté podmienky. Akoby si šiel piecť koláč, v chladničke mal 10 vajec a povedal si, že maximálny počet vajec, ktoré môžeš spotrebovať, sú 3, ale pritom vieš, že na upečenie koláča je to málo. Tak čo urobíš? Pridáš 4. vajce? Nie. Radšej necháš koláč nedorobený a ostatných 6 vajec sa pokazí.
Reply on: TA #63260:
bohužiaľ predpokladáš nesprávne... Europeniaze sa v tomto programovom období (2007-2013) čerpajú na základe tzv. Národného strategického referenčného rámca, ktorý schválila vláda (Ficova): http://www.nsrr.sk/
Ten rozdeľuje oblasti čerpania na jednotlivé operačné programy. Každý OP obsahuje konkrétne a podrobné podmienky na druhy prípustných projektov, spôsob ich hodnotenia, požadované kritériá po realizovaní projektu a hlavne povolených príjemcov peňazí (verejný alebo súkromný, v ktorom území atď.)

OP Bratislavský kraj obsahuje okrem iného stať o podpore a rozvoji MHD, vrátane trolejbusovej a koľajovej. Ale ako už názov napovedá, vzťahuje sa iba na žiadateľov v Bratislavskom kraji (nakoľko väčšina ostatných OP zas iba na zvyšok Slovenska mimo BA jakožto najbohatšieho regiónu krajiny)

OP Doprava sa vzťahuje na výstavbu cestnej infraštruktúry (diaľnice apod.), modernizáciu železníc a "integrované" koľajové dopravné systémy v BA a KE ("KORID, s.r.o"). Čiže celoštátna a regionálna infraštruktúra, ale nie mestská doprava.

OP Životné prostredie, cez ktorý boli kupované autobusy v KE a iných mestách, zasa rieši znižovanie emisií a podobné veci. Lenže, podmienky v ňom sú napísané takým spôsobom, že výstavbu nových tram/tbus tratí nie je možné z neho financovať. A zároveň kúpou vozidiel musíš nahradiť niečo naftové. Čiže električka/trolejbus sa dá kúpiť, ale k nej si musíš postaviť novú trať za vlastné peniaze, aby si nahradil nejaký autobus. V praxi sa z tohto OP financuje akurát nákup CNG busov (okrem BB, ktorá je ale pomerne špecifickým prípadom "oyebávania systému").

Pre porovnanie, česká vláda schválila svoj Regionálny operačný program s výslovnou podporou MHD - desiatky miest cezeň obnovujú vozový park, stavajú bezbarierové zastávky, inštalujú zastávkové a vozidlové informačné systémy atď. V našom ROP nič takéto nie je, čiže si môžme pískať. Praha (!!) dostáva europeniaze na nové električkové trate (v týchto dňoch sa finišuje predĺženie do Podbaby), rekonštrukcie, či snáď aj výstavbu metra. Opäť, Česi si to takto zadefinovali, my nie - ukážka vzťahu vtedajšej vlády k podpore MHD.
Zostáva akurát myslieť na to, keď sa budú tvoriť a schvaľovať podmienky pre obdobie 2014-2020...
Reply on: Isidor #63251:
ďakujem, radšej nie, šalený východ musí mať svoje miesto na mape.

Re #63253 Dispecer: na nevyčerpané a tie, ktoré možno raz vyčerpáme. Predpokladám, že legislatíva týkajúca sa čerpania európskych peňazí je rovnaká na celom Slovensku, takže kde je vôľa, tam môže vzniknúť aj cesta.
Reply on: Dispecer #63255:
všetci niečo sľubovali
Reply on: jt #63257:
Veeeeľmi Ďakujem za upozornenie 🙂
Reply on: veteran #63243:
Opravené: 3001 - 3005, 3101, 3103 a 4082. ?

Len by som chcel poprosiť všetkých, ktorí majú nejaké pripomienky k webu, aby ich písali buď na Off-topic fórum, alebo mailom na našu košickú adresu (ke [at] imhd [dot] sk), alebo, ak chcete konkrétne mne, na dispecer [at] imhd [dot] sk, aby sme tu nerušili diskusiu ostatným o iných témach...
Reply on: 3902 #63254:
Ktorý? Kedy? ?
Reply on: TA #63250:
a zdá sa mi ,že primátor sľuboval novú linku ne? 73 - Nám MM - KVP
Reply on: TA #63250:
Zisti si, ako sa delia eurofondy na Slovensku... ?
Ahojte, chcem sa opytat, vie niekto ake frekvencie ma aktualne pridelena kolajova doprava v DPMK? Viem, ze je to 459Mhz, ale presnejsie neviem. Hladal som to v archive, na telegov,google, ale nejako sa mi to nepodarilo. Vopred dakujem za pomoc ?
Reply on: TA #63250:
myslíš ako, že by sme mali Košice pričleniť do Bratislavského kraja? 🙂
v bratislavskej sekcii som si práve prečítal:
"Výstavba novej trolejbusovej trate dĺžky 4,15 km je z podstatnej časti financovaná EÚ z Operačného programu Bratislavský kraj."
(http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ea&id=9448)

Čo na to KE?
Reply on: Astor #63245:
V Niektorom popise bolo a možno aj je, že je to 280.10 ?
Tie fotku sú brutálne, klobúk dole pred fotografom! ?
Reply on: Astor #63245:
280.08A je spravne
Reply on: veteran #63243:
Vďaka za info, opravíme 🙂
Reply on: veteran #63243:
a pri 4082 je ešte jedna nezrovnalosť - v popise je uvedené Ikarus 280.08A a pri niektorých fotkách Ikarus 280.08L
Reply on: AAA #63242:
? Šak asiže som tú zmluvu s nimi chcel podpísať, aj mi to prisľúbili, len akosi nič...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.