Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #62919:
Ono je to tak trochu celé inak. Podľa zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach (minulý zákon v pôvodnom znení) väčšinu, z toho čo teraz robí VÚC, vykonával okresný úrad, teda ani vtedy tieto kompetencie nevykonával Štátny dráhový úrad v 1. stupni. Z okresného úradu väčšina kompetencií, ak nie všetky vo veciach električkových a TD, prešli na VÚC ako prenesený výkon štátnej správy vo veciach dráh. Ostatok kompetencií vo veciach ED a TD v 1. stupni, rovnako ako štátnu správu v druhom stupni vykonáva ministerstvo. Kompetencie vo veciach ŠD a lan. dráh prešli na ÚRŽD. ÚRŽD v súčasnosti vykonáva väčšinu kompetencií vo veciach všetkých dráh okrem ED a TD. Na ET a TD vykonáva ÚRŽD len štátny odborný technický dozor (týka sa určených činností, určených technických zariadení). Obec na úseku ED a TD len reguluje cestovné a objednáva výkony.
Reply on: Rudyke902 #62914:
Niektoré typy sú viac podarené, niektoré menej. Sú niektoré staršie autobusy, ktoré majú najazdené menej kilometrov ako niektoré novšie. Nedá sa za každú cenu riadiť len vekom vozidla.
Reply on: Yogi616 #62921:
No je toho dosť.Už aj BKV "pomaly" odchádzajú,rámusí to horšie ako klasický zvršok,vlnky na koľajách robia svoje,a "brúsiaci" voz stojí /pokiaľ neleští koľajnice od spadaného lístia... ? /.Aj tak pochybujem,že to efektívne brúsilo,na to sú trochu iné mašiny.
Reply on: jt #62919:
Nie Košický magistrát má tie právomoci, ale ako písal AAA, VÚC, teda Krajská samospráva.
Reply on: Tatranka #62918:
Štúrová je bomba. ? Ale tak vraj regiotram, toto sa SNÁĎ opraví (celý ten úsek Senný trh až po Krajský súd).
Ale taká Barca, VSS, križovatka aj v smere od Jazera až po Verejný cintorín, celá Alejová, ČSA, výhybky Zimná, Amfiteáter, výhybky Bardejovská, výhybky Moldavská (kruhový objazd), rýchlodráha už začína krivieť...pekne, Ukrajina už prišla na Slovensko.
Reply on: Furčan #62896:

No hej este aj 3207...smutné


Inač všetko čo tu pišete ohladom tych vozov je to fakt na zaplakanie ze sa nedokažu najsť peniaze na kupu či opravu vozov to je jedno aka trakcia. Máme už aj druhé vykoľajenie električky v relativne kratkom čase. Som zvedavý do kedy sa to takto všetko bude iba plátať a čo nakoniec z toho vznikne. Je pekné že DPMK kupil novu električku...čo z toho však keď dovolim si povedať 80% električkových tratí v Košiciach sú v otrasnom stave. Po takom niečom ked pustíme ten nový voz tak zakrátko ani nebudeme vedieť že to bolo nové. Je toho veľa čo by trebalo napraviť v košickej MHD. Stále som však optimista a pevne verím že košická MHD a DPMK raz naberú ten správny smer.
Reply on: Peter55 #62912:
Sú.

Re #62917 Alco: Čo potom robí ÚPRŽD, keď svoje právomoci prenechal samospráve? A na magistráte na to majú odborníka,, alebo zas len nejakého multifunkčného úradníka s pečiatkou...?
Reply on: Alco #62917:
A ďalej môžeme veselo jazdiť po žiletkách ? .Taká Štúrova,to je lahôdka...
Reply on: Yogi616 #62915:
Dráhový úrad (teraz Úrad pre reguláciu železničnej dopravy) túto právomoc nanešťastie delegoval na orgány samosprávy, teda v konečnom dôsledku na košický magoriát, takže vsjo jasno, začem bukvi....
Reply on: Yogi616 #62915:
Povolenie na prevádzkovanie dráhy môže odňať VÚC.
Reply on: Dimi #62911:
No veď tie fúriky nie sú nereálne. DPMK už dlho nevydrží.

Inak, kto môže dať povolenie na uzatvorenie električkovej trate? Drahový úrad? Lebo nechápem, ako sa môže po niektorých častiach našej električkovej trate jazdiť.
Reply on: tbus #62910:
....no ale aj vozy zakúpené pred 941-kami si svoje za tie roky odkrútili, a jazdili na vytažených linkách a natrieskané a pretažované.. to vždy je tak, čo sa kúpi ako nové tak sa nasadzuje a využíva najviac..
Reply on: Dimi #62911:
Ale dobre vieš, že takto to dlho nevydrží... ?
Nevie niekto či su ešte platne JCL kde je suma v SK aj v € ?
Reply on: Dispecer #62907:
Nekecaj 😉 .. Prave preto sa musia udrziavat vsetky vozy pri zivote, ked necheme jazdit na furikoch
Reply on: Rudyke902 #62902:
GO jednej klbovej karosy vyjde asi na 60 000 € (a bez nej uz jazdit nemoze). Radsej sa to malo, co dielne maju, pouzije na opravy a udrzbu ostatnych ESTE POJAZDNYCH vozidiel, ako investovat do tychto autobusov, ktore tak ci tak jazdia uz iba na delenych sluzbach. A 941ky si svoje za tých 10 rokov odkrútili na takej 11, 18, 27, 34 v špičke večne natrieskané spoje nad povolenú kapacitu (sám som pomáhal denne ich preťažovať keď som cestoval do školy ? ) karoséria to po rokoch proste nezvládla...
Ktore "socialisticke" autobusy mate na mysli?
Ja v tom nevidim žiaden problem, keď su staršie autobusy spoľahlivejšie a nie su naročne na udržbu tak nech jazdia. Všetky su po GO s vynimkou "ukrajiňakov" ktore su r.v. 98 ale karoseriu maju tiež opravovanu takže niektore su v lepšom stave ako 941.
Reply on: Dispecer #62907:
takže kyjeVario pôjde ako prvé ?
Reply on: jt #62905:
Ja s tebou súhlasím, no pokiaľ mesto bude stále menej a menej dotovať DPMK, tak to reálne hrozí, že sa budú vyradzovať autobusy, ktorých údržba je náročnejšia (či už pre kvalitu samotných vozidiel, alebo náhradné diely)...
Reply on: jt #62905:
..tak presne.. súhlasím.. Na toto som narážal aj ja,,

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.