Všimol som si jeden drobný detail v obsluhe Watsonovej a to konkrétne polhodinovú dieru medzi 12:54 a 13:22... myslím že pri 15 minútovom intervale v sedle a 6-minútovke v špičke je to dosť výrazná diera. Sám som bol prekvapený že tam nie je ani jeden spoj, je tam síce L12 ale na tú sa z Ťahanoviec musí čakať asi 8 minút, iste by sa tam zišiel ešte jeden spoj linky 55N ten čo by mal ísť na 13:09...
Plátanice sú OK, pretože mesto má k tomu taký prístup. Totižto každý, kto svojou činnosťou potrebuje rozkopať chodník potrebuje povolenie. Následne je ale zaviazaný časť chodníka ktorú narušil, opraviť. A tak vznikajú plátanice. V niektorých krajinách platí nariadenie, že ak dotyčný (vodárne, plynárne, telekom, hocikto) rozkope časť chodníka, musí nahradiť jeho povrch v celej šírke (medzi obrubníkmi).
No to som videl, ale IMHO zbytočne malé, zbytočne veľa, nehovoriac o chýbajúcej jednotnej koncepcii. Keď sa dajú do laty a postavia ďalšiie stavby v okolí NO a každy investor si tam drbne niečo iného, no nevim.
Skrátka, mesto má povedať, že verejné chodníky budú robené tým a tým, takou a takou technológiou, to spraví investor a čo nespraví, malo by mesto aspoň v dostatočnom okolí postupne prerábať, žiaľ, plátanice sú asi OK, tak ale v KE sa nedivím.....
Som zvedavý, kedy sa v KE objaví aj taká vec, ako je dlažba o rozmeroch napríklad 60x40 cm .... ak treba niečo vykopať, opraviť, vymeniť, jednoducho sa podľa potreby pár dielov vyberie, problém sa vyrieši, dlažba sa položí nazad a chodník vyzerá ako predtým. Také ešte v KE bohužiaľ ešte neobjavili.
Nehovorim ze vykon nie je dolezity. Je rovnako dolezity ak su velke rozdiely vo vykone. Ak by som porovnal kombinaciu nasich SU18 s vykonom podla net stranky SU18 na CNG tak radsej to ako sitelisy ktore prejdu 1c meter a uz pomaly padajuy ludom na hlavu ... Teba porovnavat vsetko a nie len jednu vec. Ja to beriem komplexne.
Pre ludi co to nedokazu pochopit:
Vysoky vykon + nizka kvalita = šrot
nizky vykon + vysoka kvalita = šrot
priemerný výkon + priemerná kvalita = poradny bus
ja by som tiez podporil kazdy tomuto podobny projekt, ale mohli by zvolit nejake veselsie motivy, lebo toto sice ma aj pozitivne farby, ale tie obrazce niektore su velmi negativne naladene ?
dostali na to výnimku z ministerstva, na základe nejakej analýzy súdneho znalca tuším (nestihol som to postrehnúť, bolo to v televíznych novinách)
"Máme prerušené konanie do 15. decembra, máme predložiť ešte niektoré dokumentácie stavebnému úradu. Predpokladáme, že by nám mohlo byť vydané stavebné povolenie do januára, februára budúceho roka. Do konca prvého polroku budúceho roku chceme dokončiť aj dopravnú infraštruktúru, ktorá súvisí s Auparkom," povedal novinárom Slavomír Jankovič, šéf predstavenstva spoločnosti HB Reavis Slovakia
...
Jankovič pripustil, že bez úprav okolitých ciest a križovatiek sa v okolí Auparku môžu objaviť menšie dopravné problémy.
Už som síce v ZA nejaký ten piatok ale neviem zatiaľ odhadnúť ako to bude vyzerať, nechám sa prekvapiť popoludní.
kde žijeme, že si vôbec niekto dovolí používať neskolaudovanú stavbu? Prečo sú naše zákony také deravé, že sa oplatí používať stavbu skôr bez kolaudácie aj s vedomím zaplatenia pokuty Ak by boli pokuty mastné (a to myslím riadne mastné - napr. keby sa mohli pohybovať hoci aj v desiatkách miliónoch € (kto postaví stavbu za 50000000 €, určite by uvážil, či mu stojí za to zaplatiť ďalších napr. 10000000 € vo forme pokuty za užívanie stavby v nesúlade so zákonmi), investori by si rozmysleli či tak budú konať. Lenže aj tu opäť platí: "Na Slovensku je to tak."
Dávam ruku do ohňa za to, že nás to čaká tiež.
+ Re #57751 Nodes: Akurat dnes riešili na Markize, že v žiline sa zajtra otvara neskolaudovany Aupark a investor vôbec nesplnil to čim sa zaviazal v zlmuve že sa upravia všetky okolite križovatky a pristupove cesty aby neboli kolizie aleob kolony..... s ničim ešte nazačali. Aby sme tak nedopadli aj my ?
Tie obrubniky, to mozno prispeje na modernom vzhlade NO. Ale tie s prepacenim roz*ebane chodniky platane cestnym asfaltom, ktory je oblozeny starym rozbitym poskladanym obrubnikom a navyse ani ten asfalt s nim vobec nelicuje, takt to je maximum... Som zvedavy, jak to vsetko bude vyzerat 3/2011, kedy ma byt dopravna situacia podla projektu vyriesena, teda aj cesty a chodniky hotove... A tiez ako budu vyzerat tie cesty, na ktorych sa setri tym sposobom, ze sa dava asfalt len na miesto neexistujucej cesty. ?
newman