Ak bol v predu istý vodič TD ( V Košiciach ho určite predstavovať netreba), tak je trolejbusový vláčik celkom bežná vec. V lete raz na KVP došli za sebou 2x 71, to znamená, že medzi nimi bola aj 72, a možno aj za nimi (Figuroval tam daný vodič, vysmiaty ako slniečko ? ?) . Samozrejme ... môže to byť aj technická závada... Vo vláčiku sa trolejbusy dajú stretnúť celkom bežne. Ale 3 zasebou ... vidím to len naňho
Ak bol v predu istý vodič TD ( V Košiciach ho určite predstavovať netreba), tak je trolejbusový vláčik celkom bežná vec. V lete raz na KVP došli za sebou 2x 71, to znamená, že medzi nimi bola aj 72, a možno aj za nimi. Samozrejme ... môže to byť aj technická závada...
nerieš to, mne tiež nikto nevysvetlí, načo je dobré posledné kolečko služby 46022 - R1 o 21:10/22:35, keď do USS vezie asi troch a z USS štyroch cestujúcich pretože všetko poberie dvojička 06042 20:54/22:13... ?
Dnes: SOBOTA- 23012: 5608
Od 20:30 do 21:30 je v tejto službe prestávka na stanici. 21:30 odchod smer Letisko (so zachádzkou do areálu Valea). 21:49- príchod na Letisko a následne nato prejazd do Garáže VŠA- 22:06- ukončenie služby vo VŠA. (upozorňujem, že mám na mysli len sobotu, cez týždeň je táto služba trochu iná)
21:30 idú zo stanice dva vozy naraz. Zvyčajne jeden krátky a druhý 15 alebo 18 metrový v rovnaký čas. Dnes išiel prvý 3526 a hneď za ním 5608. Celú cestu išli oba vozy PRÁZDNE. Akurát na NO nastúpil do 3526 jeden typek, ktorý vystúpil pri kauflande. Oba vozy došli na letisko bez cestujúcich. 5608 sa pekne pobral do garáže, keďže už mal len prejazd a 3526 čakal do 22:13 na odchod smer stanica. Vie mi niekto vysvetliť načo tam idú dva vozy, k tomu ešte jeden dlhy, keď do Valea v sobotu večer nikto nechodí? 5608 dnes hodinu čakal na stanici len kvôli tomu aby sa prázdny prešiel na letisko a potom do garáže. Kladne už 20:30 mohol mať prejazd do garáže a nie hodinu čakať na blbé polkolo 23ky. Cez týždeň a v nedeľu to chápem, pretože tam stále chodia oba vozy napratané s cestujúcimi, ktorí idú na nočnú do Valea.
Vyjadrenie od spoluzakladateľa HSMD a predsedu v r.1997 -2003 ing.Adama T. pre záujemcov o historické šaliny v KE/v plnom zneni,ako som to obdržal mialom/:
T1 sa cielovo renovovala do stavu po GO v Ostrave z roku 1967, pretoze uviest ju do stavu po vyrobeni je technicky a financne v podmienkach DPMK nerealne. Myslim, ze by vsetci mohli byt vdacny za to, ze je celkovo po renovacii, aj ked do stavu ako jazdila v OV, ako keby to bol prehnity vrak v dezolatnom stave hnijuci kdesi vonku na kolaji smrti...
Ad T2: Ano, 234 sa nepodarilo zachranit, pretoze vdaka tomu ze stala vonku a ju zamestnanci DPMK rozbili a rozkradli (v rokoch 1992 az 1997), spominam si, ze v roku 1991 stala vo VH v kompletnom stave! jej vrak bol v roku 1998 uschovany vo VH pre buducu renovaciu. Z Brna sa podarilo zohnat original sedacky, dvere, a dalsie ND, ktore sa na voze nezachovali. V roku 2001 sa naskytla moznost odkupit za 40 000 Kč z Ostravy T2 #619, ktora bola kompletna a funkčná. To bol logický krok, ktorý viedol k náhrade totálneho vraku vozu 234. V plane bolo vozidlo oznacit ev.c. 219, ktore bolo so 619 o 4 vyrobne cisla vedla, rok vyroby 1960. Potom bola oznacena ev.c. 200... a nasledne 212, co je tiez blbost. Stav vozu je po laku exterieru a par upravach (reflektor, narazniky, pantograf z 234), interier ostal v ostravskom stave, v akom dojazdila v roku 1998. Samozrejme v plane bolo ju rekonstruovat dokladne a do stavu z roku 1960. Ale na to sa dodones nikto nezmohol... To, ze to nieje original kosicka T2, moc neobstoji. V Ostrave je taktiez trolejbus T400 z Prahy, 8Tr tiez nieje povodne ostravske, vlek B40, Jelcz Po1E dtto... a vsetky vozy su upravene do ostravskeho stavu a oznacene ev.č. v druhom obsadení. To samé platí pre plzenskú T2, alebo autobus RO z prazskeho muzea MHD... a tych prikladov sa da najst viac.
Nakladna ev.c. 1 bola opravovana svojpomocne, plne v rezii HSMD a v ramci nasich financnych moznosti za symbolickeho prispenia sponzorov. To same plati pre 10, ktora bola opravena vzhladovo, bez celkovej opravy skrine, spodku, pojazdu, el. vyzbroje, interieru. To je proste na KOS Krnov a 6 - 8 mil. Kč investiciu... z vozu 21 ostal len ram, ktory presiel GO vo VSS v roku 1998 sponzorskym sposobom. Zbytky vozovej skrine sa nejak "postracali" v DPMK... idea bolo upravit vozidlo na vlecne ev.c. 116, aby tvorilo supravu s vozom c. 10. Tym by odpadla narocna renovacia el. vyzbroje, ktora by sa pohybovala v rovine cca 2 - 2,5 mil. Kč pri profi renovacii, vc. novej kabelaze. Ale to ostalo len v snovej rovine.
Obdivujem ludi, ktori su schopni akurat kritizovat co je a ako to nema byt, ako by to malo byt...to my vsak dobre vieme, najst tak na zemi 50 mil. Kč, tak su vozy v Krnove a ako zo skatulky. A druha vec, podstatna, je nasledna udrzba, sposob zachadzania, prevadzkovania, deponovania vozidiel. Adekvatne podmienky v DPMK vsak pre historicke vozidla niesu. Chcel by som vidiet tie vozy za 20 rokov v akom by boli stave... :o(
Dispecer