Taký nápor klientov, aký včera zažil Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), si nepamätajú ani historici s najlepšou pamäťou. Hlavnú budovu na Bardejovskej ulici aj pobočku na Rooseveltovej (na snímke) atakovali tisíce záujemcov o vrátenie cestovného, ktoré zaplatili, no nemuseli, počas nedávneho Dňa bez áut. http://korzar.sme.sk/c/5584903/dpmk-vracal-cestovne-za-22-september.html
Teraz som to overil,riaditeľom múzea je ešte stále p.Papst,toto bola blbosť z agentúry JPP.A L.Kyselu som nevidel viac,ako 10 rokov,Praha je hold daleko...Naposledy sme od nich brali nejaké veci na staré Ringhofferky.
Ale veď my sme v zhode. Ja uprednostním súčasný stav T1, v akom to v tej Ostrave aj naozaj jazdilo, s uvedením "posledný prevádzkový stav pred vyradením" pred nejakým rvaním sedačiek z T2 do T1 aby to vyzeralo "historicky".
Aj pre Tatranku: Asi si dokonale nerozumieme. Ja nehovorím nič o nejakých elektronických transparentoch ani o označovačoch. Ja hovorím o tom, že mi je milšie vozidlo v stave, v ktorom niekedy vo svojej histórii bolo v prevádzke ako v dokonale vymyslenom stave "aby to vyzeralo historicky".
V podstate súhlas.Vozidlá /nielen/MHD za svoj dosť dlhý život prešli radom úprav a vylepšení a striktný návrat do pôvodného stavu je často nereálny/neexistujúca dokumentácia,neexistujúce pôvodné diely atď./
Z košických historických vozidiel ani jedno nespľňa podmienku absolútnej hist.vernosti a inde na tom nie sú lepšie.Jak praví pan ředitel muzea v Střešovicích Kysela:"Historie je taková,jakou si ji uděláme." A to nemá nikdy namysli nejaký diletantský prístup k histórii.
Osobne neobhajujem nejaké pseudohistorické paskvily,len som sa snažil vysvetliť,ako to bolo v prípade T1.Nikde nie je napísané,že to tak musí ostať naveky,šanca uviesť 203 do pôvodného stavu vždy je,len to nie je také jednoduché ? .Na to treba desaťtisíce éčiek,odbornú prípravu a machrov,ktorí to vedia urobiť a na to tu nikto momentálne nemá a asi dlho mať nebude...
A "Kométa" je paskvil,ale tiež má šancu na dokonalú renováciu.
Niekedy sa do stavu po vyrobeni už voz dať neda a viem len o par takych vozoch. Ostatne su podľa teba pseudohistoricke, ale ja by som mal radšej voz ktory je pseudohistoricky že keď donho nastupia ludia tak si pripomenu stare časy aj ked ja by som vedel že to nie je original a *ralo by ma to ale vždy lepšie ako keby som tam mal dať nove sedačky EMTest a neviem čo len preto že "povodne" veci som nezohnal.
Keby sa tymto tvojim nazorom riadili všetci historici tak by dnes neboli muzea ani expozicie na hradoch a zamkoch ani rôzne napodobeniny komunistickych bytov atd atd. A o autach ani nehovorim....
Proste to že ta sedačka je o 1cm širšia a ma ine pršivanie vidi iba 1% ludi ktori nastupia do voza a kvoli 1% zarytych "pamätnikov" pripravit o zazitok inych ludi je podla mna na hlavu.
Otázka historickej vernosti je stále témou vášnivých diskusií,názory sú samozrejme rôzne.Naša T1 je príklad za všetky-nedostatok peňazí,nedostatok času a tzv.ľudovoumelecká tvorivosť.Skrátka, kastla bola urobená v Olpase Moravia/zadarmo!!!/,demontáž všetkého robil DPMK systémom urvi a zahoď na jednu kopu.Po nejakej dobe si p.bývalý riaditeľ I.R.,tuším začiatkom marca zmyslel,že do 1.mája bude T1 urobená a pojazdná!Všetko sa riešilo za pochodu,na nič nebolo dosť času a ani denné kontroly z našej strany /HSMD/ nezabránili tomu aby sa nefušovalo a nevymýšľalo,veľa pôvodných vecí sa "stratilo"/mozadzné štítky z pultu vodiča,všetky madlá atď./,pokiaľ sa niečo urobilo zle,tak to ostalo tak,nebol čas a hotovo.Druhou stránkou bola nedostupnosť pôvodných materiálov,preto sú v oknách tesnenia á la KT8D5,drevené lišty nahradené hliníkom a ďalšie "prasárny".
Idea T1 v pôvodnom stave stále existuje,ale to stojí peniaze a čas na prípravu a realizáciu.Možno raz...
ako obyčajnému cestujúcemu by to asi bolo jedno či vyzerá presne tak ako po vyrobení, alebo či ma aspoň tie sedačky ako v T2. Ale keď tam budú laminátové sedačky tak nečudo že nejeden cestujúci bude hľadať označovače a nazývať električku novou. A elektrické označovače+hodinky sú v takých vozoch v poriadku?
predpokladám, že nemyslíš len prečíslovanie, ale aj prehodenie počtu spojov a ich odchodov, však? Inak, nevidím zmysel tohto návrhu.
Ak to myslíš tak, že by celodenne do cca popoludňajšej špičky chodila linka k Štadiónu TU, tak to nemá rozumný dôvod - ako už povedal tbus, ide o nárazovú prepravu študentov, keď ráno by 1 spoj ani zďaleka nestačil, avšak v priebehu dňa by aj ten jediný spoj bol niekedy priveľa.
Rád by som upresnil niektoré fakty ohľadom diskusie okolo historickej /ne/vernosti košických T1 a T2.
Ad T1: Vozidlo 203 bolo opravené do stavu po rekonštrukcii,tak ako dojazdilo v DP Ostrava.Oprava do pôvodného stavu po vyrobení by bola časovo a hlavne finančne veľmi náročná,preto bolo zvolené toto riešenie s tým,že na tieto "nedostatky" bude poukazovať.Pre Pamiatkový úrad bol vypracovaný elaborát,kde je všetko popísané do detailov,pre prípad,že by niekedy bola snaha uviesť vozidlo do pôvodného stavu.
Takže buďme radi,že máme T1 v stave v akom je a nie zhnitý vrak ? /20 rokov státia vonku stačilo.../
Ad T2: Vozidlo pochádza z Ostravy,zakúpené,ako "historické" pre Košice.Čo sa týka vzhľadu,jediné čo sa urobilo je exteriér.Interiér je nedotknutý,tak ako prišiel z Ostravy.Sedačky a iné pôvodné diely boli dovezené z Brna a pokiaľ neboli zlikvidované,tak sú v sklade ND na Bardejovskej. ? A to,že voz má #212 zvoral niekto iný,originál 212 mala iné okná a ďalšie detaily...
Pokiaľ ide o sedačky v T1,tie boli v KE v priečnom usporiadaní a sú úplne odlišné od T2,takže by sa museli kusovo vyrábať nové! ?
teda s prestupom linka 7 pri Krajskom súde R1,10,20,25,31, alebo L19 a prestup na KVP na 34, a ak sa prejdeš na amfiteáter a akurat nejde R7 tak 6,9 ku Spol.pavilónu a odtiaľ 10,31,34,pešobus...
lenže TU s Jedlíkovou pravidelné spojenie má (s 1 prestupom a určite častejšie ako raz za hodinu), tu ide o to nárazové množstvo študentov ráno, na obed, ako doplnok k tej sólo R7
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TA
Ak to myslíš tak, že by celodenne do cca popoludňajšej špičky chodila linka k Štadiónu TU, tak to nemá rozumný dôvod - ako už povedal tbus, ide o nárazovú prepravu študentov, keď ráno by 1 spoj ani zďaleka nestačil, avšak v priebehu dňa by aj ten jediný spoj bol niekedy priveľa.