Čaute. Nemá náhodou novozrekonštruovaná #528 nejaký problém s vykurovaním? Dnes ráno som sa v nej viezol na linke 9 a teplota vo voze sa zhodovala s vonkajšou. Sneh, ktorý si cestujúci na svojich čižmách doniesli z vonku sa na podlahe vôbec neroztápal. ?
Mas pravdu Papyr, to by bola asi najlepsia varianta i ked v suvislosti s "NO" si najskor spomeniem na zakaz (No smoking, No entry atd..). S "DO NOT ABOARD" sa vsak stretavam celkom bezne, najviac pri cestovani vlakom, a pouziva sa aj na taxikoch, ktore vyckavaju na zarezervovanu objednavku, aby ini zakaznici neboli "confused"
To ano. Ale mohol ostat v kabinke a telefonovat? Lebo v tunajsich koncinach nesmie ani ostat v kabinke (sluzobny priestor) a telefonovat sukromne, musi odist do oddielu pre cestujucich alebo mimo vozidlo.
Re #52029 Pedro: Veru, vhodnejsie by bolo prijemne uvitanie na prvej zastavke. "Vitajte v nasom krasnom meste a prepacte nam, ze vam to pokazime mestskou hroznou dopravou
Kamarat robil sofera par rokov v jednom anglickom meste. Vravel, ze stale musel na zastavke samozrejme zabrzdit, otvorit dvere a vypnut motor, akonahle siel telefonovat alebo akonahle opustal sedadlo vodica. A to z bezpecnostnych dovodov
Rozoberali sme to v minulosti uz viac krat. Trolejbusova trat na stanicu sa nestavala jednoducho preto, ze v plane bola vystavba elektrickovej trate NMM - Svatoplukova - ZST a s tym vyvolana zmena celeho Stanicneho namestia, aj obratisko elektriciek. To sa uz asi nikdy nepostavi, tak niekto by mal pohnut rozumom a tych par metrov dat postavit... S pozemkami to urcite nema nic spolocne!
To iste plati aj o nerealizovanej vstavbe trolejbusovej trate NMM - Moyzesova - Vojenska - Kr. KVP - Moskovska - Myslava. Len kvoli tomu, ze si Schuster zmyslel, ze nechce, aby okolie mestskej pesej zony pretinal mestsky okruh (presnejsie jeho vetva Bacikova - Tovarenska), si vynutil zmenu v uzemnom planovani a tak sa cakalo na zobojsmernenie Hviezdoslavovej ul. a prestavbu elektrickovej trate. Kvoli tomu sa vymyslelo "docasne" a neplanovane predlzenie od Domu kultury na Nam. osloboditelov.
A tak sa cely vyznam trolejbusovej dopravy minul ucinkom, pretoze malo ist hlavne o prepojenie dolezitych smerov Furca (Lingov) - severny uzol centra (NMM) - KVP - Myslava a Furca (Exnarova) - juzny uzol centra (NO) - KVP - Klastor.
Tak to bol skoro moj sused, on byva na 7-ke a ja som byval o 10 vchodov dalej Ale nemali sme sa prilis v laske, hlavne po tom, ked sme si v roku 1995 na jazde zrucnosti v Liberci skusali novucicku rekonstruovanu T3 s novou vyzbrojou na rucne ovladanie a na konecnej sa z kosickeho druzstva nikto nemal k tomu, ze by si ju vyskusal, tak som sa prihlasil ja a strhla sa hadka, ze co si to ja sopliak (18 rocny, ale nevadi) dovolujem... Vzdy ked som ho stretol, stale si na to spomeniem, aj teraz
Ja som teda este nikdy nevidel telefonovat vodica v autobuse, a to ani na konecnej. Mam vsak na mysli kabinu vodica, pokial je vodic mimo nej, tak ano. Ale zazil som uz vselico, napr. ako sa vodic modli pri strednych dverach k Alahovi, samozrejme nasmerovany podla svetovych stran k Mekke Musia sa modlit 5x denne, tak neviem, ci im kvoli tomu aj nejako prisposobuju prestavky, lebo sa zvyknu modlit o 5., 9., 13., 17. a 21. hodine.
A najvacsi sok som zazil, ked pri subeznej jazde na mna vodic kyve z kabinky. On mal volant vpravo a nizkopodlazak, takze pri mojom kontinentalnom volante vlavo bol vedla mna doslova nejakych 25 cm, otvori okno a krici, ze "Ahoj!!" :)))
Chudak English hovoriaci ludia musia rozmyslat, za co im je dakovane Chcelo by to doplnit "DO NOT ABOARD PLEASE" a to "thanks" moze byt uplne vypustene, lebo slovicko "please" splna uctivu alebo dakovnu formu. Inak to "thanks" je dost hovorovy vyraz. "Vďaka" alebo "dík" sa v uradnej reci nepouziva.
Asi sa to tu uz rozoberalo, no nebol som tu dlho, tak hadam mi bude odpustene
V anglicku musis dokonca aj vypnut motor. Tu musis len zastavit = na zastavke alebo konecnej a vtedy mozes telefonovat. Ci uz cez handsfree alebo s mobilom v ruke. Nie vsak za JAZDY
Sarko
To iste plati aj o nerealizovanej vstavbe trolejbusovej trate NMM - Moyzesova - Vojenska - Kr. KVP - Moskovska - Myslava. Len kvoli tomu, ze si Schuster zmyslel, ze nechce, aby okolie mestskej pesej zony pretinal mestsky okruh (presnejsie jeho vetva Bacikova - Tovarenska), si vynutil zmenu v uzemnom planovani a tak sa cakalo na zobojsmernenie Hviezdoslavovej ul. a prestavbu elektrickovej trate. Kvoli tomu sa vymyslelo "docasne" a neplanovane predlzenie od Domu kultury na Nam. osloboditelov.
A tak sa cely vyznam trolejbusovej dopravy minul ucinkom, pretoze malo ist hlavne o prepojenie dolezitych smerov Furca (Lingov) - severny uzol centra (NMM) - KVP - Myslava a Furca (Exnarova) - juzny uzol centra (NO) - KVP - Klastor.