Dokonca.... tie stožiare by sa možno dali využiť aj na iných miestach, že? Napríklad časť od NMM, kde jazdia električky, aspoň po športovú halu, tam neviem, či by sa trolejbusy vybrali na Moyzesku, alebo ku TU a okolo Amfíku. Ak by šli trolíky aj tam, tiež by sa možno dali využiť stĺpy, čo držia trolej električky... a potom aj od Amfíku až k Novej nemocnici. Ale trolejbusy sa pri športovej zrejme poberú na Moyzesku a potom hore k nemocnici., nie k TU...
Ja som reagoval na Nodesa a na to, že má info, že ak by sme chceli nové vozy, musíme urobiť trať. Keď zrekonštruuješ starú ( čo je aj u mňa priorita ), dotáciu na nové vozy nedostaneš. Potom je ale na mieste tieto priority aj prehodnotiť. Ja by som to riešil takto :
1) v rámci možností dať do poriadku starú trať, ale ozaj iba nutné záležitosti
2) natiahnuť tie dráty na stanicu ( už tu by sa dalo poargumentovať, že sa zrušia nejaké A linky) , poprípade aj na iných potrebných miestach ( NMM-KVP)
3) za lacno nakúpiť vozy z fondov EU
4) doraziť opravy a urobiť generálku terajšiemu systému TD.
Samozrejme , nevravím, že by to malo byť o rok, ale malo by to tak nejak byť ?
Inak súhlasím s tým, čo píšeš, že najprv by mala byť vyriešená na 100 percent terajšia sieť, ale tak to asi nebude a neviem, či tie dotácie sa budú rozdávať večne. Preto by som to riešil tak, že na starom poplátať, čo sa dá, zaťať zuby, urobiť nové ( neviem koľko stojí taká výstavba trolejového vedenia, ale zasa miliardy to nebudú.. ) a nakúpiť vozy za dobré ceny ( zlomkové ), keď tu tá možnosť je.
Napísal som, že pozemky nevlastní mesto, presnejšie som mal napísať, že nie sú vydané listy vlastníctva a tak nemožno zistiť vlastníka. Presnejšie som to popísal v príspevku #47119.
Na Staničnom námestí sa dá využiť systém existujúcich trakčných stožiarov ED, nehľadiac na stav, že aj keď časť pozemkov tu nepatrí mestu (?), určite sa dá trolejbusová stopa naprojektovať tak, že tých pár nových stožiarov sa dá umiestniť. A ak je pravda to, že pozemky tu nie sú mestské, tak sa pýtam, ako je možné že tu mesto vyberá poplatky za parkovanie.
Nechcel som to vytrhnúť, len poukázať na to, že si myslím, že rozšírenie trolejbusovej dopravy by nevyriešilo problém s tým tlakom zberačov (niekto ma určite upresní). Samozrejme, že proti rozširovaniu nie som, ale ak trolejbusy budú stále jazdiť cez výhybky, deliče a kríženia slimačím tempom, keď do Mlynského náhona budú vchádzať tak pomaly, že ide poraziť mňa, nieto ešte vodičov za trolejbusom, tak to rozšírenie bude na úkor rýchlosti, pohodlia. Najprv nech sa odstránia problémy existujúcej "siete", tá nech využíva svoj potenciál maximálne a následne nech sa rozšíri. Lenže to by tu nesmela byť CNG lobby.
Až na to, že keď len opravíš vedenie, tak tým nerozšíriš podiel elektrickej dopravy, čím si dotáciu nezabezpečíš. Súhlasím s tebou, že ich treba nieže opraviť, ale dokonca prerobiť, ale vytrhol si môj príspevok trocha z kontextu.
Trolejové vedenia by sa mali predovšetkým opraviť. Pokiaľ viem, tak trate sa stavali dvoma spôsobmi, sú visí to nejak s tlakom zberačov, ktorý treba nastaviť (nevyznám sa v týchto technických záležitostiach). Navyše okolie stanice, Staničné námestie nie je v správe a vlastníctve mesta, kedysi som tu dával výpisy z katastra a katastrálne mapy. Časť vlastnia železnice (vyasfaltovaný priestor pred budovou po električkové obratisko), časť právnické osoby (parkoviská, cesty).
Hej, to by sedelo na to, že sa zabezpečí náhrada za naftu. To je tá jedna podmienka. Škoda, že nieje veľmi vôľa, či financie na to, aby sa vybudovalo pár aspoň tro***usových tratí, čo by nám otvorilo možnosť dostať sa k novým vozom za zlomok ceny, okrem toho niektoré A linky by sa nahradili T linkami.
Osobne by som bol za zatrolejovanie stanice , potom NMM -KVP a potom aj Sečovskej. Samozrejme všetko spraviť seriózne, aby mohli Tbusy jazdiť rýchlosťami, aké sa patria.
THC by som nechal otvorené pre električku, stále chcem veriť, že sa to podarí (raz ? ) .
Pokial mam dobre informacie, tak ziadatel moze na zaklade tejto vyzvy ziadat peniaze na zakupenie novych trolejbusov a elektriciek, ked za vlastne postavi trat, po ktorej budu jazdit.
Rada starostov mesta Košice sa otvoreným listom obracia na vládu so žiadosťou o pomoc a finančnú dotáciu. Ako dnes agentúru SITA informoval člen rady a starosta košickej mestskej časti Krásna Marek Kažimír, žiadajú o finančnú dotáciu na obnovu vozidlového parku mestskej hromadnej dopravy a rekonštrukciu havarijných úsekov električkových tratí v súvislosti s konaním Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2011. ? ?
možno nemám pravdu, tak ma opravíte. Nie je to náhodov vtom že tie autá su firemné ale nie vlastníctvom našej, stále ich vlastni "lízingovka" a po skončení "lízingu" sa dávaju na odpredaj...
zapad zdravi vychod ? chcem sa opytat jednu vec. neviem ci ste to tu uz preberali alebo nie ale nechce sami to hladat. preco maju vozidla vasho dispecingu nasu (BA...) znacku? ?
" „Ide o to, aby sa oficiálnou súčasťou mesta stali aj mestské časti Šaca, Poľov, Lorinčík, Pereš. Aj pre ich obyvateľov zabezpečuje DPMK mestskú verejnú dopravu,“ uviedol predseda predstavenstva DPMK Igor Jutka. "
( http://imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ea&id=7994 )
--->>> ako môžu byť mestské časti oficiálnejšou súčasťou mesta, než sú teraz
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nodes