elegantne to rieši IDS, kedy cestujúceho nezaujíma ktorého dopravcu použije, na linku by sa vypísal konkurz (aj ked DPMK by sa mal koncentrovať hlavne na mesto).
Ja to za zbytočnosť určite nepovažujem. Samozrejme, najprv by muselo dôjsť k dohode mesta a obce.
Treba sa na to pozrieť aj tak, že teraz ľudia z dedín prídu na stanicu a kúpia si napríklad 30 min. lístok. Takto by si kúpili lístok pre druhé tarifné pásmo a ďalší pre prvé vrámci mesta, čiže tie peniaze, ktoré teraz idú Eurobusu by šli DPMK. To by zvýšilo obrat, možno aj zisk, samozrejme viacerí by si kúpili aj mesačné lístky. Taktiež by to mohlo ľudí viac motivovať využívať hromadnú dopravu na úkor individuálnej. Totižto prímestská doprava integrovaná do siete MHD by bola v pravidelných intervaloch a ľudia by neboli odkázaní na spoj o pol tretej a potom ďalší o piatej (obrazne povedané). Teda aj tí ľudia, čo nejdú pre nevhodné spojenie by mohli cestovať pohodlnejšie a teda môže to pritiahnuť ďalších cestujúcich, ktorí by inak nikam nešli a títo keď sa už dostanú do mesta, budú musieť využiť aj ďalšie linky. Navyše (pri vhodnom načasovaní) by sa dali vytvoriť prípoje na ďalšie linky.
MČ Šaca je ešte ďalej ako Čaňa a busy sa tam oplatí prevádzkovať aj keby to nebola povinnosť podniku. Naopak, taká obec Nižná Myšľa si dopláca a je otázne, či na tých päť a pol ľudí tam bývajúcich nedoplácame my všetci.
Re #46077 Peter55: Kĺbaky možno ani nie ak by sa nastavil vhodný interval. DP navyše vlastní úspornejšie plynové autobusy. Nie je nič nezvyčajné, ak mestský podnik prevádzkuje nie len klasické mestské typy autobusov, ale aj prímestské, s usporiadaním prevažne pre sediacich pasažierov (aj u nás ich pár je), alebo mikrobusy pre malé odľahlejšie časti. Tu by sa hodil 15-minútový interval v špičke a 30 min. v sedle.
Súhlasím ale s tým, že treba dať dokopy dopravu v meste a potom sa obzerať o expanzii aj za jeho hranice. Náprava mohla nastať v pôvodnom novom linkovom vedení, ktoré bolo takmer dokonalé.
Podľa mňa je to zbytočnosť, nehovoriac o tom, že by tma muslei nasadzovať v špičke kĺbaky, najprv nech sa zameraju na mesto a urobia poriadnu dopravu v ramci mesta.
Áno, pre Errorbus by to nebolo výhodné, ale veď môžu nasadiť menšie autobusy a staré kĺbové Vrakosy presunúť na iné linky. Alebo nech si nechajú priviezť tie nové busy, ktoré chcú nasadiť na okružné mestské linky a je to. Prípadne môžu zaviesť midibusy. Ak by bola pre mňa ako občana dediny výhodnejšia možnosť cestovania prímestskými linkami integrovanými do MHD, určite by som bol za túto možnosť. Errorbus by sa podľa toho musel zariadiť a primerane reagovať. Konkurencia môže fungovať aj v tejto oblasti a DP je schopný (al by byť) nasadiť hustejšie intervaly, pretože nie je nútený ťahať všetky linky až do centra.
asi si USS zakryje ostrovček ľavej koľaje. V týchto končinách však prístrešok dlho nový neostane. Raz-dva bude posprejovaný, a to bude ešte ten lepší prípad.
Zatiaľ som videl, že všetko jazdí ako má. Len nechápem prečo v smere z centra musia jazdiť busy po ceste a nie po koľajniciach. Iný dôvod ako to, aby tčali v zápche a nestíhali odvážať cestujúcich nevidím ?
Inak, ráno, keď som sa bol pozrieť na výluku sa dvaja chlapíci, ktorí prišli služobným Favoritom rozprávali o oprave prístrešku za zastávke na predraďovacej koľaji na Južnú triedu. A na to ani neprispeje USS, to som teda prekvapený.
to by nebolo systematické riešenie. Pretože Eurobus by tým prišiel o cestujúcich a pritom tak či tak by musel naďalej vypravovať vozidlá na túto linku kvôli Ždani, Skárošu a Trstenom pri Hornáde a v podstate aj Gyňovu.
Takže ak, nech prevezme DPMK komplet celú L 802415.
predpokladám, že aj to plátanie sa nedeje len tak, ale kvôli tohtoročným cyklistickým pretekom KE - Tatry - KE, ktoré budú budúci týždeň. Keby nemuseli, ani prstom by sa nepohlo.
ale menenie CPčiek včera bolo zase na 1ku ? .Auto z DP,Forman prišlo na zastávku,postavilo sa na koľajnice a daváj meníme."Meniča" vôbec netrápilo,že za ním je nejaká brika,šak on ma času dosť ? .
Inač čo som dnes počul,tak "IKSKO" chodí jak sa mu zachce.Niektoré autobusy nezastavovali na ED zastávkach (smer VSS,x),ale na bežných autobus.zastávkach,však načo...
Ja by som autobusovú linku potiahol aj do Čane. Podobne, ako jazdia autobusy do nižnej Myšle. Myslím si, že obec by sa z podnikom nejak dohodla, Čaňa a Valaliky sú oveľa väčšie dediny ako Myšľa, tak od VSS by tam mohla jaziť aj celodnná linka v tarifnom pásme T2. Bol by som za čo najväčšiu možnú integráciu okolitých obcí do tarifných pásiem DPMK, no samozrejme tak, aby tie linky boli rentabilné a netrebalo ich dotovať. Košičania by nemali doplácať na spoje pre cezpoľných.
Nemáš za čo. Len som to zabudol otočiť a treba to aj zrovnať a orezať, opravím to. CP sa asi menili v celom meste, ale to si len myslím, nepozeral som sa na ne. Len som videl, že oznam na modrom papieri je na každej zastávke, ktorou prechádza výluková linka. Na električkovej zastávke Levočská ale ostali pôvodné, pretože tam linky "X" zastavujú na autobusovej zastávke.
jeden čas to mala robiť ešte SADka, ale dajak z toho zišlo. Najkrajšie je to keď sú tam tie mláky a ty zažiješ prekvapenie do čo si vošiel. Ja som to zažil už s 3903 ? zo zálohy, Tedomami, Karosami, Ikarusom 280 a ani jednému tá cesta neprospieva.
Včera ma dojalo, že cesta na Bankov sa dalej nerenovuje iba láta pláta...
Zacneme robit zbierku? Teraz vazne: Nezvysila by sa cena za ten dlhsi usek tym, ze trat je v BKV paneloch? Mozno blbost, len sa pytam. Keby aj to bolo 120 mil., radsej ich pouziju na nakup 20 kratkych CNG, nez na rekonstrukciu trate.
Ano, 2čku by som ukončil vo Valalikoch a ak by si objednala Kokšov-Bakša spoje tak by sa išli cez valaliky a nie okolo spaľovne.
Veď sa tam tam ničia tlmiče, namahaju ramy... - naklady pre podnik ale im je to jedno ?
Skoro 800 m opravy trate za 50 M. Ten zvyšný nezrekonštruovaný úsek (2 km) mi vychádza pomocou priamej úmery na 125 M (od začiatku panelov na Levočskej, ku koncu panelov na Važeckej), ak by to robili naraz. Nejak málo, nie?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TA