Ale hej, ked su to ucelove linky, tak samozrejme. Ja som myslel na hororovy scenar, kedy by vnutromestske linky jazdili s hodinovym intervalom. To uz by klesla zatazenost trati tak, ze by sa to uz mozno neoplatilo.
Vladimir: Teoria grafov je nutna, nie postacujuca podmienka
Ešte k tým dvom darovaným KT8 #506 a 510. Obe majú na kabínach vodiča veľké mosadzné štítky s textom: "Táto električka je dar Českej republiky pre obyvateľov Bosny a Hercegoviny, Január 1997 roku." Aj keď cestujúci si myslia, že sú to električky z Česka, tamojší dopravári vedia, že "one su iz Košica".
DP všetky električky súčasných typov predal, nikdy nie daroval. Aj KT8D5 #506 a 510 kúpil Pragoimex na základe požiadavky Vlády ČR, ktorá po oprave vozidiel a zmene laku vozidlá darovala v rámci dopravnej humanitárnej akcie nazvanej "Jedan krug za Sarajevo".
Každé mesto, kde bol záujem o naše električky, potrebovalo buď kapacitné vozidlá (Sarajevo-nedostatok vodičov) alebo obojsmerné (Straussberg-jednokoľajná trať, Brno, Miskolc-úvraťová konečná) a napokon Volgograd, kde sa však naše KT8 #504 nedostalo kvôli neuhradeniu ani len zálohy, tak po opätovnej rekonštrukcii skončilo tiež v Brne.
Uvažoval som aj o tom, ktoré z odstavených alebo vyradených T3 sú pojazdné.
331 je odstavená už celých 10 rokov-nepojazdný vrak;
336- sklad pre historické vozidlá, v budúcnosti možno historická (prvá T3SUCS v KE);
342- rozobratá, odrezaná celá čelná škrupina pre nehodou poškodenú 404;
343- rozobratá, vyrezaná časť čelnej škrupiny pre opravu #337;
346, 354- vyťahaná kabeláž, nepojazdné;
358- dlhodobo odstavená a zrejme tiež nepojazdná
365- značné poškodenie rámu po DN, vybrakovaná, vyrezané strešné vetráky, nepojazdná
339, 341, 345, 360- sú už dlhšie odstavené, ale zrejme pojazdné
338, 340, 344, 366- na km odstavené ako posledné, pojazdné
Ak by som nemal vôbec brať do úvahy odstavené vozidlá, museli by sa predať 347, 348, 350, 351, 352, 356, 357, 362, 363, 368, 369, 370, 371, 372, 373 (prípadná zámena ešte s 374 a 375), ktoré sa aj plánujú vyradiť z evidenčného stavu (t.j. všetky viac ako 20-ročné vozidlá).
Zvyšných 49 vozidiel (376 až 424) je z rokov 1986, 1987 a 1989. K tomu je potrebné pripočítať ešte T3Mod #359 (r.v. 1983), T3SUCS po GO #361 z r. 1983 a prebiehajúcu GO na T3SUCS #337 (r.v. 1982)=52ks+30ks T6A5+19ks KT8D5=101 vozidiel. Po spriahnutí sól je možné zriadiť teoretických 59 vlakov (vlak=2xT alebo 1xKT8) a 2 sóla (T3Mod je nekompatibilná).
Neviem, či som ja nejaký obmedzenec, ale som presvedčený, že linky musí organizovať nejaký skutočný pomerov znalý dopravák (nemyslím teraz konkrétne Dopraváka ). Matematika a nejaké grafy nestačia.
Re #4421 eMareq: Som presvedčený, že R-ky raz nadobudnú väčší význam, keď budú obsluhovať aj Pereš, Lorinčík, Poľov a Šacu prostredníctvom napájačových autobusových liniek. Ale kedy to bude, to si netrúfam odhadnúť. Ale ľudia mi nadávajú, že som nepoučiteľný optimista, tak uvidíme...
~> Papyr - vratim sa k hospodarnosti prevadzky. Ako si mi pisal skorsie, ohladom hororoveho CP L6. Oplati sa prevadzkovat R7 a R1, ak odmyslim odchody suvisiace s navozom pracovnikov do USS? Ktore inak jazdia raz za hodinu?
Asi preto, ze R1 vtedy jazdievala trvale so Zetkom a alternativa RA bola rychlejsia - nieco cez 20 minut (stala iba na tych troch zastavkach). V Kazdom pripade sa pozriem ako to bolo s odchodmi R1 v tom case.
Posledna vec k RA do PHV, o 5.00 isli do PHV RA dve, jedno zo zel. stanice v povodnej trase a druhe o 5.00 z OD Mier na Amfiteater (priamo) atd. zbytok je uz rovnaky - ale len cez pracovne dni.
~> Papyr - presne tak, TEORIA GRAFOV. Keby DP chcel tak by mohol spolupracovat s KM FEI, konkretne s doc. Klescom, ktory je na ne odbornikom na slovo vzaty.
To je smutne. Kosice maju vela nedostatkov a ja ako Presovcan si vzdy s radostou do KE rypnem, ale jedno musim uznat: elektrickova siet v KE je urobena velmi dobre co sa tyka smeroveho vedenia trati (chyba len trat po Hlavnej) a v meste ako su Kosice by sa lahko mohla elektricka stat nosnym systemom, ekologickym, rychlym, bez zapch, a po istych upravach aj bez hluku... Tym smutnejsie je pozerat sa, ako sa elektricky v Kosiciach nenapadne stracaju, redukuju, miznu... a viezt sa tymi, ktore zostali, tiez nie je nijak extra zazitok... ludia sa uz dnes radsej posadia na tapacirovane sedadlo Solarisu ako na laminatovu sedacku v T3, ktora naviac hadze a huci... idealna cesta, ako aj ludom zhnusit tramvaj...
...a az sa raz v Kosiciach zastavi elektrickova doprava, bude to obrovska skoda.
Bolo by krasne, keby takyto program existoval. Ale neexistuje. Zostrojovanie linkoveho vedenia vyzaduje (zatial) ludsky mozog.
Ale mozno by sa tento program vyrobit dal. Samozrejme, spociatku by si ho musel krmit udajmi o meste, pre ktore chces navrhovat MHD a potom by ti to nieco vyhodilo. Mozno by sa to dalo napisat ako programik pre Matlab alebo Mathematicu, alebo mozno ako samostatny program, ale ja ho urcite nenapisem, az tak dobre si s programovanim nerozumiem.
Kazdopadne, ak ta zaujima konstrukcia siete MHD, doporucujem ist do nejakej lepsej kniznice a pozicat si nejake knihy z odboru, ktory sa vola Teoria grafov a dalej akukolvek knihu (je ich strasne malo) z odboru Doprava v uzemnom planovani, tieto veci budes potrebovat. Aj ked sa hovori, ze spravny dopravak sa narodi s teoriou grafov v hlave Alebo dostatocne dlho citat dopravacke fora - tak dva roky kazdodenneho citania mozno aj stacia
No to asi ani neviem predstaviť, ako by taký program mal vyzerať, na základe akých údajov pracovať a v akom výstupe výsledky podávať....
Re #4411 Maťo: Fíha! Takže predsa aj tie RA-čky? Zaujímavé...
Re #4412 Nika: Neviem ako ostatní, ale ja som skutočne neporozumel, čo od nás očakávaš. Nemôžeš byť konkrétnejšia?
Re #4413 eMareq: A to načo bola RA-čka v trase R1? To električky nestačili brať cestujúcich alebo čo?
Správne - STARŠÍCH T3-jok. A nie ako v novinách píšu o STARÝCH električkách, čo dokonca o košických "babičkách". Pretože 20ročná električka určite nie je stará.
Poprosil by som spravcov disk. fora, aby pridali nasledujuci clanocek do sekcie Clanky o MHD v mediach:
Mesto vyhlásilo verejnú obchodnú súťaž na odpredaj 15 pojazdných električiek (21.05.2004)
Neskončia v šrote
Mesto Košice vyhlasuje verejnú obchodnú súťaž na uzavretie zmluvy na odpredaj hnuteľného majetku mesta - 15 električiek typu T3 CS-SU. Do súťaže sa môžu prihlásiť fyzické aj právnické osoby a obálky s ponukou treba odovzdať v budove magistrátu do 28. júna.
Nebudú tieto električky chýbať v mestskej hromadnej doprave? - spýtali sme sa dopravného riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice Bc. Štefana Dutka. "Určite nie. V depe DPMK stojí v súčasnosti 128 električiek. I keď sa v špičke denne vypraví rôznymi koľajovými smermi priemerne 75 električiek, ešte vždy ostane dosť aj ako rezerva. Keďže musíme hľadať cesty ako znížiť náklady firmy, 15 električiek sme mestu ponúkli na odpredaj," vysvetlil dôvod zníženia stavu týchto prostriedkov Š. Dutko. Ich predaj mestské zastupiteľstvo odsúhlasilo, takže už sa môže vyhlásiť spomínaná obchodná súťaž. Cena každej električky vychádza zo znaleckého posudku a ten ani v jednom prípade nie je nižší ako 1 milión 100-tisíc korún. Mesto teda odpredajom jednoznačne získa a ešte sa ponížia aj náklady DPMK.
Pokiaľ by sa našiel niekto, kto má kontakty v zahraničí, naše električky, pretože všetky sú pojazdné, by pokojne mohli voziť cestujúcich napríklad v Grécku.
Ja som bol v Bociari v roku 2000 (oktober). Tu zastavku si pamatam aj s CP. Mne sa zdal ze bol uz prelepeny. Kedze som nemal cas si ju detailne obzriet. 40tka bola naslednikom spominaneho RA, ako si pisal a jazdila tri krat do dna na Bociar a spat. Cez volne dni tiez.
RA do PHV jazdievalo iba dva krat do dna tam (12h smena), ale cez pracovne dni 3 krat spat (aj o 14.10). Cez volne dni opat iba dvakrat.
Dalsie zaujimave RA bolo VA VSZ -> VALCOVNA -> ZEL. STANICA s nasledujucimi odchodmi z VA VSZ:
Prac. dni: 22.35, volne dni: 6.35, 14.35, 22.35
~> Dopravak, co sa tyka rozpredaja elektriciek. DP neurobil rozumnu vec, ked rozpredaval al. daroval ako humanitne dary KT8cky. Mohol sa zbavovat starsich T3jok.
Maly by ste napisat v regione kosic aj konkretne oblasti ako vsetky dôlezite veci napr. oblast Dargor-blšak.Dakujem. ? ,budem stastna ak to urobite ? caute
k RA na Bočiar: pozeral som do záznamov a podľa toho L40 vznikla 29.1.1994 v súčasnej trase. K trase mám tam aj doplnok "a Bočiar". Našiel som starý oznam o zmene liniek R a RA platný od 10.2.1992 a je tam aj linka RA (vtedy sa ešte nerozlišovali a v 80-tych rokoch to boli len objednávky) ŽS-amfiteáter-SNP-VSS-Šebastovce-okolo Hanisky- PHV (43min) a zaujímava linka RA OD Mier-amfiteáter-SNP-VSS-a priamo Bočiar, zvarovňa rúr (45min). V tomto období jazdila aj linka vnútropodnikovej dopravy VSŽ ako zberná linka č.3 v trase VA VSŽ-mostáreň-terajšia brána č.4- dopravný úsek Haniska- PHV- Bočiar, zvarovňa rúr -cez obec Bočiar ÚPOV (Úpravňa priemyselných odpadových vôd, teraz ČOV Sokoľany). Sarko tu dakedy písal o VZD (VZKD, VD), snáď sa k tomu takedy vrátim.
eMareq