Ano,"sídlisko Nad jazerom" s malym "s", lebo je to sidlisko nie je nazov. Ale - "Sídlisko Ťahanovce" je s velkym, lebo je to celistvy nazov mestskej casti, to len aby ostatni vedeli a nezacali aj toto pisat s malym
A ja som tiez urobil chybu v #42677 - spravne ma byt "Pri prachárni" alebo "Ul. pri prachárni".
Krásna (nad Hornádom) - uz som to spominal v #4281, ze "Krásna n/H." bola kedysi samostatnou obcou, ktora bola neskor priclenena ako mestska cast "Krásna", ale uz bez prislovkoveho urcenia miesta. Tak je to aj na katastri (www.katasterportal.sk).
No podla schemy mozneho linkoveho vedenia je v prezentacii 1, snimka 17, je usek Sidl. Tahanovce - Nam. MMM zakreslena prave ako elektrickova trat, po ktorej ma premavat aj citytram (oranzova schema), aj regiotram (prepojenim spojkou na Severe alebo na Zel. stanici).
Ja si myslim, ze tie navrhy si neprotirecia a hned aj vysvetlim preco.
Vsimni si, ze v prezentacii KORID1 su na snimkach 17 a 18 uvedene elektrickove aj zeleznicne trate akoby 2x, raz ako iba taky podklad tenkymi linkami a nad nimi uz s farebnym rozlisenim tucnymi linkami.
Cize smer zelenej spojky naznacuje prepojenie podkladovych tenkych liniek, ktore znazornuju SCHEMU KOLAJOVYCH TRATI, pricom tucnym je znazornena SCHEMA VEDENIA LINIEK.
Neprehladnost mozno vznika tym, ze kym REGIOTRAM je odlisena KAZDOU LINKOU samostatne, ale CITYTRAM (sucasna a planovana elektrickova siet s prevadzkou klasickymi elektrickami) je uz hodena iba do jedneho vreca ako siet ORANZOVEJ LINKY.
Dalsi problem vznika tym, ze v prezentacii KORID2 uz nie je zakreslena elektrickova trat medzi Zel. stanicou a Masarykovou, co odporuje moznemu prepojeniu elektrickovej siete podla prezentacie v KORID1, kde sa uvadzaju aj take trate ako:
* Valcovne USS - Saca
* Moldavska cesta - Letisko
* Nad jazerom - Krasna (nad Hornadom)
* prepojenie Bardejovska - Popradska - Pri Pracharni - Alejova
Na prezentacii KORID2, snimka 12 sa vsak dalej pise, ze: "Nie su uvedene investicne akcie mestskeho vyznamu, NAPR. predlzenie trasy elektrickovej rychlodrahy do mestskej casti Kosice - Saca."
Teraz neviem, ako to treba chapat, kedze to je len priklad a medzi ne potom patri aj trat Zel. stanica - Masarykova, ale NESPOMINAJU SA LEN V DANEJ PREZENTACII alebo ci sa s tymi tratami NEPOCITA VOBEC AKO TAKYMI.
Co sa tyka prepojenia REGIOTRAM, tak Tahanovce maju byt priamo prepojene aj s Nam. MMM (Sidl. Tahanovce - Nam. MMM - Kuzmanyho - Zel. stanica a dalej) aj so Zel. stanicou (Sidl. Tahanovce - spojka - Zel. stanica a dalej).
(Ne)postavenie elektrickovej trate Zel. stanica - Masarykova tak REGIOTRAM nijako neovplyvni, ale pre CITYTRAM by to znamenalo vela.
inak, ak by mala na ŤHC jazdiť len regioelektrička, tak to by bol nádherný príklad neefektívnosti využitia trate. Pretože predpokladám, že regiolinky nebudú mať nejako extra malé intervaly.
Neviem si to teraz pozriet. Vecer si to otvorim a vyjadrim sa. V skratke ale ide o to, ze vozidlo regiotramu je schopne jazdit po zeleznicnej trati aj po trati mestkych elektriciek, kym mestska elektricka nie je schopna jazdy po zeleznicnej trati.
Keby si pocul tie stare babky, co teraz vzdy pri Bille zacnu o nehode. A ze tam soferi jazdia ako blazni, az to s voznami hadze...
A dalsie podobne kydy.
Vcera dve "kozuchove barysne" vykrikovali, ako im elektrickar nezastal dverami rovno pred nosom, ale dovolil si panicky nebrzdit a presvihnut oznacnik asi o pol metra...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
5
http://www.sme.sk/c/4274949/kosice-predlzili-platnost-starych-cestovnych-listkov.html