Možno by stálo za to odkloniť L15 cez VŠA, Spol. pavilón, L VIII ku Optime. Táto zmena je samozrejme citlivá k Furčanom, lebo im ponecháva priamy spoj ku starej nemocnici (keď budú chorí, alebo umierať... veď vieme). Stav komunikácie medzi Cassoviou a Optimou je taký, že vzájomnému prepojeniu bráni jedna menšia budova. Nová cesta tam však ústi.
Kompromisné riešenie pre L15 by mohlo byť: smerom do Optimy (bez zachádzky ku Cassovii) cez Pri prachárni a Červený rak, smerom z Optimy priamo pred Cassoviu (tam by to tuším šlo). Zároveň by sa na L15 mohol upraviť popoludňajší spičkový interval z 12' na 15', nakoľko ten súčasný 12' sa nedá s ničím koordinovať a prakticky všetky linky majú popoludní 15' interval (tu by sa pre zmenu čosi ušetrilo).
Stálo by za to vyskúšať aj tú 5-ku, aspoň v režime od 15. do 21. hod. denne.
ak by L 15 mala zachádzať k Optime, musela by sa nejako vyriešiť zachádzka ku Cassovii. Teda buď by išla ako dnes s tým, že hneď by pokračovala k Optime ( s napojením sa naspäť na Pri prachárni a okolo Červeného raku by sa dostala k Optime ) alebo by ku Cassovii nezachádzala a stála by len na Pri prachárni.
Cestou späť od Optimy by to bolo jednoduchšie, lebo by išla po novovybudovanej komunikácii poza Baumax a okolo Cassosportu.
V každom prípade bolo by to väčšie plus ako dnešná zachádzka L 10 - a dokonca aj kratšie o pár metrov v smere tam a o značnú vzdialenosť v smere späť.
dobre by bolo ak by L15,16 mohli od cassovie (blsak) pokracovat k optime, ale to sa teraz tusim da len po 'pri pracharni' s napojenim na tu velku cestu (co ide na kvp) smerom k optime, tadial sa ale neda napojit v opacnom smere. opacne by sa muselo ist po tych malych cestach cez blsak.
Viem, zaváňa to klientelizmom ? , ale aspoň by sa sídliská prestali hádať, komu tam pôjde autobus a obsluha by bola električkou so solídnym intervalom.
Re #41626 eMareq: Ak by sa obsluha ponechala na autobusy, mohla by sa napojiť z 2 strán, kombináciou L10 od LVIII a L15 od Cassovie. Len nemám teraz prehľad o stave komunikácií medzi Cassoviou a Optimou.
Ja by som ju preložil s L6. A tú R1 všupol kdesi pomedzi ne. Tak by Moldavská mala zrazu 7,5 min int. Síce ponúkná kapacita by prevyšovala dopyt, ale menšie obojsmerné električky nemáme. Alebo dať taký napájač Optima - LVIII - Spol. pavilón - Optima, naviazaná na L6. Alebo tam predĺžiť tam buď L17 či L10, samozrejme všetky spoje! Plus vydotovať iba rozdiel medzi tržbami a nákladmi, s tým, že ľudia si budú označovať lístky. S takou Cassoviu sa im môže o sebelepšom spojení len snívať. Zaujímavé však je, že keď šlo o dopravu na Letisko tak sa angažoval aj primátor, ale keď ide o dopravu do jedného OC, tak sa neangažuje nikto. Veď Vás máme v (Y), my chodíme autom a Vy si robte čo chcete.
Predpokladam, ze by to bolo vyuzivane. Ale este viav by bol vyuzivany solo vozen v 20 min. intervale v case povedzme 9 - 21 hod, keby bolo k dispozicii obratisko.
Uvažoval som nad obsluhou Optimy. OC sa rozrastá, vyzerá to tak, že aj návštevnosť stúpla. Nestálo by zato porozmýšľať nad rozšírením prevádzky 5-ky? Celodenne určite nie, ale aspoň v časoch "nákupnej špičky". Napríklad:
- prac. dni od 15. do 21. hod.,
- voľné dni od 10. do 22. hod.,
samozrejme preložene s linkou R1, súhrnne každých 20'.
Myslíte, že by to bolo v danom režime využívané?
Naivne som očakával, že spolu s nezmyslom TZR sa zruší aj nezmysel "4-zastávkový lístok" a nahradí sa 10 minútovým. Možno práve Tvoja otázka podnieti kompetentných k zamysleniu sa.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer