No s takými absurdnými linkami ako L50 veru aj vláčiky chodiť budú. Tá linka svojou nezmyselnou trasou doslova vláčikovanie predurčuje.
Re #40944 Peter55: Pokojne. Doprava na THC bola prednostne rozširovaná preto, lebo na základe objektívnych prieskumov tam bola v rannej špičke situácia najhoršia, autobusy nie že chodili plné, ale na zastávkach nechávali húfy cestujúcich, ktorí sa do autobusu vôbec nemali šancu zmestiť.
Tu nejde ani tak o krasnu kao o THC, ja im neberiem, že je tam vela mladych ludi ale akoze starsi ludia necestuju? Lebo argument ze furca je stara je podla mna dobra cocotina. Nie len im treba spoje.
A tie priemery si nechajte na THC to vedia urobiť a na Furči robia vlačiky? ?
Tbus: Ha ha ha, vy s tym nemate asi nič, to len ten ... DP
Ako tu už niekto písal ozve sa furčianska starostka ta nedobre každy pizzuje, že do toho kafre naša starostka. Ozve sa starosta THC, Krasna tak to už je v poriadku apotom zase pizzujete, že sa mala naša starostka ozvať ?
No u nas zda sa je to tak, ze DPMK musi dat podnet, teda ziadost mestu na "objednavku" zvysenia cestovneho.. Skriabeme sa lavou rukou za pravym uchom ..
Podľa zákona určuje tarify objednávateľ. Ak v Košiciach objednávateľ toto svoje právo prenechal dopravcovi, je to jeho vlastné rozhodnutie. Rozdiel medzi tržbami a nákladmi bude musieť uhrádzať tak či tak.
Obávam sa, že toto, čo popisuješ, nie je moderný dopravný systém, ako ho poznáme z vyspelých krajín, ale typická ukážka balkánskej dopravy.
V doprave o výkonoch vo verejnom záujme (kam MHD patrí) sa konkurenčný vzťah dopravcov prejavuje na ekonomickom vzťahu dopravca - objednávateľ služby. Inými slovami, mesto si vyberie na vopred stanovenej linke pri vopred stanovenom cestovnom poriadku dopravcu podľa ním deklarovaných nákladov na zabezpečenie služby a samozrejme ponúknutej úrovne týchto služieb. Táto konkurencia teda prebieha pri výberových konaniach na obsadenie linky. V žiadnom prípade nie systémom zriaďovania vlastných paralelných liniek popri linkám iného dopravcu! Takto presne funguje doprava na Ukrajine.
Re #40893 Nikoliatko: Ak linky pred 2. augustom boli nastavené dobre, tak z Tvojej strany ide o hlboké nepochopenie toho, ako má systém MHD vyzerať. Neobhajujem súčasný stav MHD, ale ten má rozhodne viac vinníkov ako len linkové vedenie. Určite je čo zlepšovať, ale nikdy by som sa nevracal k tomu, čo tu bolo do augusta.
Re #40906 Nikoliatko: Ďalší dôkaz, že nemáš ani len hmlistú predstavu, ako MHD funguje. MHD v Košiciach zabezpečuje Dopravný podnik mesta Košice (prosím rozlišuj pojmy MHD a DPMK) a ceny cestovného určuje MESTO (čiže magistrát na základe uznesení mestských poslancov).
pokial mam dobre info, eurobus poskodi mestu, len sa tak zaprasi. Je az neskutocne okate, ze sa chcu dostat do KE a zazrakom ozivit dopravu. K tomu poviem len, ze je to kravina. Akonahle dojde Eurobus, Kosice, modlime sa. Je jasne, kto tu eurobus tlaci, kto ho tu chce, ake ma prepojenie s predstavenstvom DPMK (dvaja clenovia, boh nas ochranuj) a aj to, ze udajne!! sa chytaju slamky, aby sa udrzali na trhu. Ale co potom ? Udrzia sa cez DPMK, zhodia nam DPMK, pretoze cast financii im pridelenych sa presunie na eurobus a neskor padnu na hubu aj oni. Boh nas potes.. Vsetko si precitas neskor u mna na stranke.
Je ľahké sedieť na dvoch stoličkách. Ráno tam a poobede zase inam a tomu druhému dávať informácie. Také šťastie hocikto nemá, len Eurobus. Ja som Ti len položil zopár ďalších otázok na otvorenie očí. ? Celé je to o tom, aby dobre zarobili, hoc sa to bude schovávať za "konkurenčné prostredie". BTW, zmenu tarify monopolu MHD schvaľuje tunajšie MZ, nikto iný.
Vladimír
Re #40944 Peter55: Pokojne. Doprava na THC bola prednostne rozširovaná preto, lebo na základe objektívnych prieskumov tam bola v rannej špičke situácia najhoršia, autobusy nie že chodili plné, ale na zastávkach nechávali húfy cestujúcich, ktorí sa do autobusu vôbec nemali šancu zmestiť.