Ja viem, že už to bolo viac rokov dozadu. Viem aj to, že motoristi to využili minimálne. Lebo ich už do MHD nedostaneš ani zadarmo.
Lenže vtedy sa ešte cestovalo ako tak kultúrne a čiste teoreticky bolo pre nich ešte v MHD miesto. Ale teraz, keď dennodenne vidím na zastávkach bezradných ľudí (nevopchajú sa), pozývať ešte niekoho do tohto humusného bordelu je obzvlášť obscénne.
Nespájam to s novým LV, ja hovorím o nedostatočnej celkovej ponúkanej kapacite, zúfalých intervaloch, krátkych vozoch na nosných linkách atď.
Ale to mnohí z Vás, čo bývajú v tých "správnych" štvrtiach a cestujú v tom "správnom" čase, nemôžu vidieť.
Akciu Den bez aut nepodporuje DPMK prvy rok, ale bolo tomu tak aj pred rokom a tusim aj pred dvoma. Pred rokom nebolo take linkove vedenie a bolo aj pomerne dost vodicov. Takze tvoje argumenty nie su tak celkom na mieste
Je nanajvýš komické pozývať motoristov na bezplatnú cestu MHD, keď pri súčasnej výprave sa nepomestia ani platiaci občania.
Tento bod akcie považujem za kontraproduktívny. Ako ja, platiaci cestujúci, prídem k tomu, že tí, čo celoročne jazdia autami, spôsobujú zápchy a zamorujú ovzdušie exhalátmi, dostanú ešte za odmenu 1 deň MHD zadarmo?
"O tom, že Týždeň mobility bude, som sa úplne náhodou dozvedel až v štvrtok od generálneho riaditeľa DPMK Michala Tkáča."
- s tým by som sa na jeho mieste nechválil, svedčí to o jeho nezáujme o problematiku.
"Ak sa mi podarí poriešiť odvoz detí do školy, tak by som sa Dňa bez aút osobne zúčastnil."
- a jeho deti prečo nechodia MHD? oni sa tlačiť nebudú?
Síce, asi sa nepridám k ekológom, to by som si musel aj zrušiť jazdu v autoškole na motorke a už pred týždňom som si ju musel nedobrovolne preložiť, kvôli zlému počasiu... ?
"Metropola východu však medzi zúčastnenými mestami nefiguruje. Z väčších slovenských miest podporujú Týždeň mobility napríklad Žilina a Prešov. Bratislava sa podobne ako Košice do tohto projektu nezapojila, pričom hovorkyňa tamojšieho magistrátu Eva Chudinová argumentovala tým, že záujem verejnosti o takúto kampaň by bol veľmi nízky a preto radšej budú pracovať na trvalejších riešeniach, ktoré zabezpečia postupný prechod cestujúcich do ekologickejšieho typu dopravy.
"Žiaľ, napriek našej výzve, Európske hlavné mesto kultúry 2013 medzi nimi chýba. Škoda, lebo toto podujatie zastrešené EÚ je príležitosťou na zmierňovanie akútnych všadeprítomných problémov spôsobovaných dopravou ako napr. dopravné zápchy, nehodovosť, hluk a znečistenie ovzdušia, či vytláčanie pešej a cyklistickej dopravy na úkor ciest. _Ako po iné roky, aj tentoraz chceme aspoň v rámci svojich možností suplovať ľahostajnosť predstaviteľov mesta tým, že pripravujeme zopár súvisiacich akcií na poučenie aj na zábavu._ ETM však nie je len zábava. Je to aj komplex opatrení zameraných na zlepšenie mobility, na zlepšenie ovzdušia, na podporu chôdze a cyklistiky, na podporu MHD ako protiváhu kontraproduktívnej individuálnej automobilovej dopravy," povedal nám šéf Cyklistickej únie mesta Košice Karol Labaš.
Na svoje si prídu cyklisti aj korčuliari
V rámci sprievodných akcií sa tak v nedeľu o 15.00 hod. uskutočnia Cyklopotulky mestom s podtitulom Košické vzácne stromy. O dve hodiny neskôr sa na rovnakom mieste pri Štátnej vedeckej knižnici na Hlavnej začne III. karneval na kolieskach, pričom organizátori ocenia najkrajšie masky. Naprázdno by nemali odísť ani tí, čo prídu na akýchkoľvek "bezmotorových" kolieskach. Utorok zas bude propagačná cyklojazda ulicami Košíc, so zrazom na rovnakom mieste o 17.00 hod. Predstavitelia Cyklistickej únie si nielen počas týchto akcií chcú vziať "na mušku" bezpečnosť cyklistov a chodcov. Účastníkov karnevalu budú obdarúvať bezpečnostnými doplnkami na bicykel a deti sladkosťami. Zadovážili aj dopravné značky "Priechod pre cyklistov", ktoré chcú nainštalovať v rámci mesta ako konkrétny prínos pre ich bezpečnosť. Chodcov zas chcú ochrániť tzv. majáčikmi na "zebrách", aby im umožnili bezpečnejšie prechádzanie cez cestu.
Pre "autíčkarov" bude zrejme najväčšou atrakciou akcia v pondelok 22. septembra. Vtedy bude mať každý, kto sa preukáže technických preukazom od svojho štvorkolesového tátoša, nárok na bezplatné cestovanie v prostriedkoch MHD.
Mestský poslanec zodpovedný za dopravu Jozef Filipko (SMK) "nezúčastnený" postoj magistrátu odôvodnil takto. "Košice sa oficiálne tejto akcie nezúčastňujú, ale DPMK podporuje projekt Európskej komisie Deň bez áut. O tom, že Týždeň mobility bude, som sa úplne náhodou dozvedel až v štvrtok od generálneho riaditeľa DPMK Michala Tkáča. Ja som nebol oslovený ani od organizátorov. Osobne som však za takéto aktivity, otvára to povedomie ľudí o ekologickejších formách dopravy. Ak sa mi podarí poriešiť odvoz detí do školy, tak by som sa Dňa bez aút osobne zúčastnil. Napokon, mám už čipovú kartu MHD," dodal bývalý viceprimátor."
5
Lenže vtedy sa ešte cestovalo ako tak kultúrne a čiste teoreticky bolo pre nich ešte v MHD miesto. Ale teraz, keď dennodenne vidím na zastávkach bezradných ľudí (nevopchajú sa), pozývať ešte niekoho do tohto humusného bordelu je obzvlášť obscénne.
Nespájam to s novým LV, ja hovorím o nedostatočnej celkovej ponúkanej kapacite, zúfalých intervaloch, krátkych vozoch na nosných linkách atď.
Ale to mnohí z Vás, čo bývajú v tých "správnych" štvrtiach a cestujú v tom "správnom" čase, nemôžu vidieť.