Ak už DPMK robí nejakú službu pre cestujúcich, tak by ich o nej mohol aj informovať. Prečo nie je v CP zaznačené čakanie sa spojov L 30 na spoje L 20 na zastávke Pereš, Vodojem
Tak nikto nic. O.k. Na dopravu mam vlastny nazor, pretoze som tam robil. Ako prvy som odisiel do Norska. A nelutujem. Chcel som ist robit najprv na podnik, lebo mam nato aj skolu, ale niekto ma nevybral, lebo by mi neskor musel uvolnit svoje miesto. A to by som na plate klesol. Ale tvrdil som, ze dopravu moze robit len ten kto ju pozna aj z praxe... Teraz uz len sledujem, ako to pomaly upada. Keby ste vedeli ako to tu funguje...
No to mne jasné je, tu je jediná možnosť žiadať o prostriedky z €Ú (okrem brania veľkého úveru z banky). Teda okrem možnosti zrušenia a prechodu naspäť na autobusovú dopravu.
Obávam sa, že súčasný model financovania je dlhodobo neudržateľný. Mesto vie vykryť len prevádzku a najnutnejšie investície. Na veľké investície (výstavba T, nebodaj E tratí) zdroje nenájde, aj keby sedeli v celom zastupiteľstve mhďáci. Podľa mňa sa musí zmeniť model, lebo to mesto proste neutiahne.
Problémy začali, keď tam sedel súdruh Reiprich & co. Jeho (aj iných) "manažérske schopnosti" skončili, keď sa rozpadla spoločná federácia a tento štát už na MHD nemal toľko ako ten pôvodný spoločný. Svoje spravilo aj zvolenie si Schustera po ktorom zostalo 3 mld. záväzkov (tie treba splatiť) no a potom vhodný výber "riadiacich" pracovníkov, ktorí tak akurát na DPMK ryžovali. Čím dlhšie si ich tam držali, bolo iba horšie (Reipricha si držal Schuster, veď boli kamoši z minulosti). On robil to, čo si Schuster zmyslel a stoličku mal predsa istú. Sedeli ticho v kanclíku a čakali koľko $$$ dá mesto. Mesto dávalo čoraz menej (aj preto, že im tŕňom v oku bola stratovosť MHD ako takej) a oni naučení ako za sociku sa s tým neboli schopní vyrovnať (veď štát predtým štedro dotoval a teraz bum). Sem tam v lokálnej TV čosi povedali, väčšinou ako nie sú $$$, ako sa to nedá atď. Samozrejme, nemalý podiel má na tomto mesto, keď ich tam nechalo a odvolalo, až keď tu nemalo nič jazdiť a potom výber rovnako "vhodných" politických nominantov, po ktorých zostala 43-miliónová sekera.
Hlavnú (ale nie všetku) zodpovednosť nesie mesto. (Pripomínam, že o rok sa konajú komunálne voľby.) Mesto dáva na blbosti, ale aj keby všetko to, čo dáva na blbosti dalo dopravnému podniku, nebolo by to na MHD dosť. Problémy začali, keď štát prestal dotovať a všetku zodpovednosť preniesol na mesto (lebo veď na meste to musia lepšie vedieť, lebo sú bližšie...). Ako vidíme, pre košickú MHD bola decentralizácia pohromou.
Navyše, štátu vládne SMER, v Košiciach KDH, primátor nie je osobnosť, nemá názory a je mu všetko neviemjedno. Pre rozvoj mesta katastrofálna konštelácia.
Poďte všetci o rok voliť a rozpľasnite za súčasnou garnitúrou symbolické hovno.
No veď ja viem... ? Nie všetko objektívne poslúži na dobro veci. ? Tiež ma už prestávajú baviť reči, že za všetko môže DP a na magistráte sú samí anjelici... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer