a v košiciach máme vodičov ktorí nevedia trafiť ani na zastávku - viď L20 vozidlo 5605 s odochodom o 20.26 z NO smer šaca. Zastavil cca 2 m od označníka a tak cestujúci urob si obchôdzku označníka aj smetného koša. ?
dolozim foto, ked treba ?
eMareq
"Nakoľko s „ novou filozofiou“ DPMK nesúhlasím od chvíle jej zverejnenia v tlači, vypracoval som vlastný návrh, ktorý kompetentní pracovníci mesta aj DPMK majú k dispozícii. Ale doteraz napriek skutočnosti že rieši problémy cestujúcich aj samotného DPMK dosiaľ k nemu nezaujal stanovisko."
Zaujímavé... Koľkokrát som ho videl, toľkokrát sedel v aute a to si ešte vyloboval, aby v Šebastovciach otvárali dvere vodiči skôr, lebo v zime mu bola zima (keď auto zrovna nemal). ?
"2) Zachováva naďalej osvedčený systém doterajšieho linkového vedenia. Z každej pričlenenej obce, okrajovej časti i sídliska je možné sa dostať v priebehu celého
dňa priamo do centra mesta. O takejto výhode ostatné mestá len snívajú."
Súdruh Schwartz by si mal uvedomiť, že to čo navrhol je dávny prežitok doby, to bolo pre neho osvedčené, nové nechcel, lebo nemal záujem, len sa stále omieľalo, že už sa to zmení (asi ako chcel opäť on). Samozrejme a to "cestovanie" bolo úžasné. Super-bomba 2x do hodiny (to je tá druhá strana mince s ktorou sa radšej zabudol pochváliť, alebo nebodaj prekonal tento blok a navýšil interval na 20!!!!!!!! minút?). Vlastne všetci nám ten zubami-nechtami roky držaný systém všetko všade závidia. Keď je taký výhodný, prečo sa ku nemu ostatné mestá naspäť nevrátia? Veď predsa prestupy od MHD odrádzajú? Socík skončil (v jeho hlave ešte nie)! Na Hlavnej už nie je národný výbor. Vtedy bolo treba voziť súdruhov z každej zastávky priamo do centra a takisto Hlavná už nie je jediným obchodným centrom ako kedysi.
"3) Poskytuje najvyrovnanejšiu prepravnú ponuku, resp. jej využitie do 63% u všetkých sídlisk a trakcií v dôsledku čoho poskytuje približne rovnakú kvalitu cestovania pre všetkých užívateľov MHD."
Ta šme še pobaveľi. ?
"4) Návrh v podstate zachováva trasy dnešných liniek, ale výrazným znížením ich počtu z 37 na 24 umožňuje:
- odstrániť vážny nedostatok doterajšieho stavu, t.j. koordináciu liniek
- uplatniť systém nosných liniek z doterajších liniek č.11,18,27 a 34 s intervalom10 min. v špičke 15 mimo (doteraz 15/30)
- zlepšiť ponúkanú kapacitu na sídlisku Ťahanovce o 600 osôb/ hod. t.j. o 9% a zároveň zlepšiť plošnú i smerovú obsluhu a znížiť nutné prestupovanie zo sídliska Ťahanovce i DH oproti novému stavu."
Ale veď ten bordel vznikol za jeho stavu tak o akej koordinácii to vraví? Veď žiadna nebola, resp. bola v minimálnej miere.
Nosné linky? Nový pojem? Za jeho linkovania sa to predsa nedalo. Nosné linky síce boli, ale svojimi "intervalmi" skôr spadali na úroveň dopravy do nejakej blízkej dediny v okolí.
On tú ponúkanú kapacitu teda fakt "nazlepšoval". N liniek jazdiacich 2x do hodiny. To že Ťahanovce mali fakt úbohú dopravu od jeho zmien, ho vtedy netrápilo, pričom práve v tom čase boli nároky na posilňovanie dopravy najväčšie. To jeho zlepšovanie samozrejme spôsobilo odliv časť obyvateľov THC do áut (dnes tam niet kde zaparkovať).
"5) Zlepšuje využitie siete el. dopravy tým, že zriaďuje novú linku s trasou OC
optima – Tr.SNP – Kuzmányho – Južná trieda – Nad jazerom s intervalom 15/20,
čo zlepšuje celodenné spojenie Nového mesta s obchodnými centrami mesta na Moldavskej, ale aj s centrom mesta a južnou triedou cez amfiteáter a zároveň internátu na L8 s TU."
Nové električkové linky nás "zachránia". Treba len pripomenúť, že práve on stál za tým, keď defacto od roku 1983 sa začali intervaly na električkovej doprave predlžovať a toto trvá dodnes.
"6) Je to možné realizovať prakticky už od novembra lebo je v súlade so záujmami pričlenených obcí, cestujúcej verejnosti a paradoxne aj so záujmami DPMK, nakoľko rieši problémy nedostatku vodičov aj hospodárske výsledky DPMK"
Veď keď to chodí 2x do hodiny, tak netreba toľko vodičov, to má pravdu. ?
"7) V prípade uplatnenia analogických úprav oproti schválenému stavu, ktorý uplatňuje v súčasnosti DPMK je možné riešiť úlohu na úrovni až 14,2 mil. km, čo je menej oproti schválenému návrhu DPMK cca o 2 mil. km čo predstavuje ročnú úsporu cca 80 mil. sk na prevádzkových nákladoch a 70 vodičov pri zachovaní doterajšej kvality MHD."
Ja si myslím, že by to mohlo byť aj 10 mil. km, však to stále stačí, ušetríme ešte viac, alebo rovno aj nula km. Ušetríme všetko, kúpime si bicykle, motorky, autá...
"Za kvalitné a hospodárne MHD Ing. Arpád Schwartz"
To je góóól (do vlastnej brány), on ide rozprávať o hospodárnosti? Možno aj mal nejaké nápady, ale vzápätí to zabil takou blbinou, že z toho vyšiel presný opak.
Nezabudol napísať, že má 42-ročné skúsenosti z dopravy? V inej firme by už dávno letel aj so zavretým oknom aj s tým jeho "návrhom". Mal by sa konečne prebudiť a ísť sa pozrieť kde je dnes svet a kde sú jeho "návrhy", ale aj keby to spravil, nič by si z toho nezobral, stále by len trepal to svoje "osvedčené".
"Úroveň MHD má svoju nezastupiteľnú úlohu v živote mesta a preto sa musí permanentne skvalitňovať a zároveň využívaním vlastných rezerv aj zhospodárňovať, aby mohla neustále konkurovať stále väčšiemu tlaku individuálnej automobilovej dopravy a zároveň účinne odďaľovať očakávaný kolaps cestnej tiež statickej dopravy najmä v centre mesta."
Dobre, že nás na to upozornil, čo robil on sám preto? Ten jeho návrh fakt skvalitňuje úroveň MHD. Návrat naspäť do roku 2000, už sme to ako tak prekonali. Ale on zjavne nie. Čo to tu omieľa o konkurencii MHD voči IAD? Je snáď linkovanie kde čo spoj to linka konkurencia ku IAD? Hádam sa nechce hrať na záchrancu? Keď bol toľko rokov vo funkcii a šancí mal toľko koľko len chcel, prečo ich nevyužil?
Tu je jeho návrh (nie sú električky, tam figuruje len tá nová linka):
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2xUsKA
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1ZzC49
nech každý vie o čom písal
Re #36652 Iv: Opravím. ? ?