Reply on: Peter55 #32248:
Prečo ten nevďak? Však na furči už predsa nemôžete byť chorí a ani umierať. Škoda, že sa jej nepodarilo vydupať ešte nejakú priamu túžbu ku novej nemocnici.Re #32247 5:
Čo bude jazdiť od NO po SOU, okrem električiek:
10: 10/15/15/20
11: 30/45/60/60
20: 30/30/30/60 (započítané všetky vetvy)
21: účelovo - na zmeny
23: 60/60/60/120 (započítané všetky vetvy)
25: 30/30/60/60
31: 30/30/60/60
52: 15/15
56: 30/30
ráno: 21 spojov
poobede: 18/19 spojov
sedlo: 10 spojov
večer: 7/8 spojov

5
Hlavným pozitívom je mierne posilnenie ED, TD a odstránenie aspoň niektorých výrazných súbehov s AD. Trasovanie A liniek však veľa nového neprináša. Liniek ostáva ako maku, dedinské MČ budú mať aj naďalej priame spoje kade tade, akurát sa inak pospájali.
Viď L20 (KNVes-Šaca) a L31 (Myslava-Opátske), ktoré si akurát zamenili konečné dnešných L20 a L25. Navyše L31 len preto, aby sa vyhla Luníku 9, pôjde cez vilovú štvrť, kde nevidím žiadny potenciál cestujúcich. Nechápem, aký má zmysel L29 z Kavečian ťahať mimo špičky až ku Cassovii. Od Mieru až po Dom umenia kopíruje trolejbus. Linka 25 (Poľov-THC) nemá čo v prestupnej tarife hľadať. Od Krajského súdu až po HMTesco (!!!) kopíruje trolejbus. Celkovo bude Štefánikova neskutočne prepchatá MHD.
Pri sídliskových linkách vidieť niekoľko nedobrých trendov. Miesto jednoduchých, priamych liniek sa tam objavilo niekoľko zvrhlostí najhrubšieho zrna, ako sú esíčkovité a omegovité linky 19 a 27. Také nezmysly tu veru nenájdeme ani dnes. Jedna z najväčších blbostí dneška (L36: Kláštor-Klimkovičova-Iskra-FNsP) prežije v podobe L19... jednoducho úžas. O 27 som už písal dosť. Pri časovej tarife budeme voziť ľudí dokolečka!!! Navyše tu badať až dogmatickú snahu o posilnenie THC, ktoré je v tomto návrhu podľa môjho názoru totálne predimenzované. Na THC je problematická 1 hodina ráno a 1 hodina poobede a po zvyšok špičky tam chodia busy poloprázdne. Návrh ďalej v čase, keď sa konečne dobuduje križovatka Sečovská-Prešovská, čím sa pre Furču ešte viac zrýchli a zatraktívni toto už dnes najrýchlejšie spojenie s NO, ide hrubým spôsobom škrtať ponuku spojov cez Sečovskú na NO. Pričom ju zoškrtal tak, že kapacita ponúkaná v onom vzťahu je v návrhu menšia ako je tam dnes reálny počet prepravených osôb. Naozaj úžasné a predvídavé. Budeme mať konečne križovatku, ale do ničoho sa tým smerom nevojdeme. Všetko pod zámienkou budovania prestupnej tarify. Tvrdím, že dnes navrhované linkovanie autobusov nemá už nič spoločné s časovou a prestupnou tarifou a oproti dnešnému stavu neprináša zásadný pokrok. Jeho pár pozitív (napr. zoptimalizovanie ponuky na sídliská mimo špičky) bolo zabitých hrubými chybami, a navyše argumentáciou typu Šak to spustíme a uvidíme, čo to spraví... a chyby potom napravíme. Lenže kým tie chyby napravíte, prídete o veľa zákazníkov.
P.S. Dúfam, že linky 27 a 51 budú robiť opäť jalové kilometre cez Požiarnickú...