Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
all:okrem iného,prajem všetko naj oslávencom s menom ,,Gregor",a ak by niekto zabúdal,tak si pozrite kto má nasledujúce meniny..http://www.matway.estranky.sk/clanky/kalendar/marec...BLAHOŽELAME!!!... ❤ ,to len aby som odreagoval problém dpmk,a ľudia nezabudli na svojich blízkych!!! ? ,bude ban???
Reply on: eMareq #31822:
odkedy potom začala L 30 jazdiť až od Lingova cez Svobodovu tr., Mier atď. až na KVP ❓
Reply on: KVKV #31819:
netreba to " delenie " trás zase hnať do extrému, ale napr. taká Jantárova - obsluhovala by sídlisko len 1 strany - z východu. Oveľa efektívnejšia je predsa obsluha stredom sídliska - Južnou tr.
Poslanci odblokujú ihriská vo VŠA pre investorov!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=12.3.2008/81908K

citát:
Od investora budú niečo chcieť

Pajtáš tvrdí, že zmeniť územný plán aj na súkromných pozemkoch napadlo poslancom z SDKÚ z vlastného podnetu, bez toho, že by ich s takou žiadosťou oslovil nejaký investor.

Pajtáš i Boritáš chcú, aby mesto neskôr s investorom rokovalo, čo za to, aby samospráve na niečo prispel. "Pri takých veľkých súkromných investíciách je bežnou praxou, že firma sama niečo ponúkne mestu, napríklad by mohla kúpiť niekoľko autobusov pre DPMK," hovorí Pajtáš. Boritáš takúto formu kompenzácie či protislužby považuje za transparentnú, legálnu a zároveň eliminujúcu možnú korupciu.

Penta už je preč

Pozemky pod "kotlom" už nevlastní Slovenské investičné družstvo (SID, bývalé VSŽ), ani iná spoločnosť zo skupiny Penta. "SID ich predala na prelome rokov 2006 a 2007 vo verejnej súťaži spoločnosti Dekubar, a. s. Penta ani žiadna z našich portfóliových spoločností nemá vlastnícke práva k pozemkom v danej lokalite," potvrdil hovorca Penty Martin Danko. Za koľko pozemky predali, neprezradil. S bratislavskou firmou Dekubar sa nám spojiť nepodarilo.

Ako sa dá zmeniť územný plán pod súkromnými pozemkami? ?

Niekoľko autobusov by mohol zakúpiť... Možno aj poskytnutie prostriedkov na výstavbu novej garáže by rovno mohol dať. Alebo aj podzemný variant dopravy by mohol zaplatiť. A aj tamto by mohol...

Penta chcela na ruinách VŠA postaviť ZOC The Mall of Košice, ale pozemky predala Dekubaru, žeby si to rozmysleli s priamou konkurenciou ku Auparku?

citát:
"Keď už máme v lokalite VŠA vytypované územie na nový štadión, nie je dôvod ďalej blokovať na šport ostatné plochy," vysvetlil Boritáš. "Ten sa zhodol so šéfom poslaneckého klubu SDKÚ-DS Ľubošom Pajtášom, že si vedia predstaviť na mieste bývalého futbalového areálu slušné obchodné centrum."

"Požiadavky vlastníkov pozemkov sú jedna vec, naše predstavy o rozvoji mesta druhá. Bude musieť dôjsť k symbióze. Naše predstavy sú skôr orientované iným smerom. Obchodných centier tam už máme dosť, navyše ďalšie už sú rozbehnuté v iných lokalitách," povedal Drahovský, ale predstavy ÚHA bližšie nešpecifikoval.

Ta dakus rozpor, ňe? Boritáš & Pajtáš chcú tam nejaké OC ale Drahovský vzápätí vraví, že už žiadne OC tam netreba.

Košice sa pokúsia o rekord v tancovaní štvorylky
http://www.sme.sk/c/3774676/Kosice-sa-pokusia-o-rekord-v-tancovani-stvorylky.html

Makarena, makovník, Benátky v mŕtvom ramene Hornádu a možná přije i Obuvník. ? ☠
Reply on: Arksun #31831:
jj
Reply on: matway #31830:
Aj tak sa da,poprechadzať sa,pochopiť to,veď to sa nestava každý deň,brať to v pohode,ale je ďalších neviem kolko čo to tak nechápu,a dožaduju sa ND.Už rozumieš???
Reply on: Arksun #31828:
ty kokso,tak ja ti už teraz vôbec nerozumiem,ale to neva,lebo predpokladám,že si vodič,takže problematike rozumieš dostatočne...podotýkam,že som starý jazerčan,tak mne nikdy nebol problém prejsť 3-4 zástavky pešo,ked bola DN,bral som to ako prechádzku...
Reply on: Arksun #31828:
Ale ak štrajk,tak poriadny,nie take že sa zastavíme na 15 minut ? -komu sa chce to meškanie potom dobehovať ? .Neodjazdit rannu špičku,alebo aspoň RA spoje.To je štrajk. ? ?
Reply on: matway #31825:
Zaujíma ma to len kvoli tomu,že sa po novom LV ak som dobre videl bude rušiť subeh AD a ED na Jazere.Dnes sa taka havaria da riešit ešte celkom bez ujmy,je tam 38,28,13 a v prípade potreby sa 19 a 27 pošle na OC Važec.Ale ak sa zruší AD linka cez Jazero,predsa to bude o niečo komplikovanejšie.Neboj,niesom mimo ? ,aj ked som tu zažil aj 10 zaloh v garaži-to boli časy,vypadky boli minimalne.Ten štrajk ešte nieje istý,zaujimave že som sa onom dozvedel až dnes z radia ? .Ak bude,ideme do toho.Musime.
All:nesmiete sa na mňa hnevať,no ako je známe,tak sa dpmk chystá do štrajku,no a mne sa páči,ako tu riešite LV,hihi...čo ak nebude ani nové LV?,ani vodiči?čo ak to celé zkolabuje?čo budete potom riešiť???...hmm,navrhoval by som ,,Puciho" túlačky po Košiciach, ? ? ?
Reply on: Arksun #31823:
myslím si,že si mimo,čo sa týka náhrady ED,TD,či aj samotnej AD...stále sa to bude riešiť individualne,z každého roška troška,a bude nahradený ten-ktorý výpadok...je predsa nemysliteľné,držať 15-20 vozov,ako zálohy...dúfam,že si to uvedomuješ.
Reply on: Arksun #31823:
Nie som v každodennom kontakte s 1018, ale podľa mňa to bude dosť o držku (systém zabezpečovania ND asi zostane taký aký opisuješ, pokiaľ bude bežne odstavených 40 - 50 busov nič iné ani nezostáva). Málo prevádzkyschopných vozov bude... ? Za posledné roky sa doprava na Slaneckej ceste zvýšila podľa mňa až dosť a s tým súvisiace časté DN na krížení IGK - ED. Ale ND musí byť, to je jasné.
Reply on: eMareq #31822:
Chcem sa ťa opýtať,len tak ma to zaujíma,ak nedajbože vypadne ED na Jazero kvoli dopravnej nehode,alebo vypadku prudu,ako sa zabezpečí náhradna doprava?Neviem kolko záloh je v pláne po novom LV,to sa bude zase robiť tak ako posledne? ked sa poškodila trolej na Moldavskej,že sa sťahovali autobusy z iných liniek?Mate to vôbec niejako premyslene? Díík
Reply on: KVKV #31820:
Linka 30 pred zavedením trolejbusov mala trasu: ŽST - Národná trieda - OD Mier - Hlinkova - Darg. hrdinov - Lingov - Sečovská - NO - Toryská - Trieda KVP - KVP, Kláštor.

Nerozumiem "Tak prečo ste prednedávnom tvrdil že 10min.int od NO na Rastislavovu je málo?" Ako sa to dotýka Vami menovaných liniek? Žiadna tade nechodí. Mojim návrhom som sledoval o dosť rapídne zlepšenie kapacity v úseku NMM - Nová nemocnica.

Takto by linka 27 stratila zmysel. Z Ťahanoviec na stanicu s prestupom (dve silné linky s int 7,5 min v sedle) - doba čakania malá (3-4 minúty). Linku 15 spustiť cez Prešovskú cestu (výkony plne prebrala L30), zvyšok zostáva. Pri potrebe ísť na stanicu by bola možnosť prestúpiť alebo rovno vystúpiť na Palackého. Dnešná linka 53 nie je šťastne trasovaná, lebo si ku sebe pripútava iné linky so súbežnou trasou. A to isté urobí aj navrhovaná linka 27.

Re #31821 KVKV: No tak som sa kus expresívne vyjadril. Kto nemá Durman na hnojisku, možno si ho pestuje za domom... Alebo môže použiť aj Diazepam, Tetrazepam. Ja som taký pocit z toho celého mal.

Viete, tie škrabanice mi spôsobili takmer šok (okrem ťažkej čitateľnosti, človek s titulom čo to navrhol by to malo mať istú štábnu kultúru /nie písať ceruzou!!!/ a ešte sa pod to podpíše!). Stačí si tie linky rozobrať do detailov a uvidíte koľko trasových nezmyslov (nie len čísla kapacít z tabuľky, ktoré sa stále kopírujú) skrývajú, (ne)vedome hlboko poddimenzovaných úsekov, ale zároveň na spôsobené veľké diery sa ponúkajú veľké záplaty v podobe rovnako "výhodných" liniek. Všade inde sa doprava zahusťuje koľko sa dá a on vybehne pre neho s obľúbenými 30-minútovkami? Má to podľa Vás zmysel? Chváliť sa úsporou 900.000 km? Keby sme robili MHD jeho ponímaním, tak tu nechodí za niekoľko rovno nič (lebo sme ušetrili km...). Zmysel je robiť za súčasné "výkony" (ak sa to dá tak ešte nazvať) čo najlepšiu dopravu a nie šetriť vozkm. Nie, nezjedol som múdrosť sveta, ale ak niekto pracuje v DPMK toľko koľko on a je schopný navrhnúť toto čo tam stálo, tak nič v zlom, ale asi tam mal sedieť niekto iný. Trendy sú predsa viac než jasné. Len mi nie je jasné, prečo sa ich tak všetci boja a navrhujú to čo je akosi dávno pasé. Viete mi to vysvetliť prečo?

Ohľadom jeho osoby je tu jeden článok, ktorý podľa mňa vraví za všetko:
Na špinu v dopravných prostriedkoch si budeme musieť
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=9.3.2000/8312&title=Na%20%9Apinu%20v%20dopravn%FDch%20prostriedkoch%20si%20budeme%20musie%9D%20%0D%0A

Košice - Na nánosy špiny v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy nás upozornili naši čitatelia z Košíc. Ako sme sa presvedčili, vozidlá DPMK už skutočne poriadne dlho nevideli metlu či mokrú handru, preto nás zaujímalo, čo na to dopravný námestník Dopravných podnikov Ing. Arpád Schwartz. Potvrdil nám, že situácia s čistotou je kritická a že to budú riešiť v najbližších dňoch generálnym upratovaním. Priebežného upratovania v autobusoch, trolejbusoch či električkách sa však asi nedočkáme. Aj keď platíme za jednu cestu desať korún a mesačník nás vyjde 350, na čistotu vraj nieto peňazí.

"Čistenie vždy záviselo od našich možností. Kým kedysi sa robilo prakticky každý deň, už asi rok ho postupne obmedzujeme. Teraz sa čistota zabezpečuje výlučne zametaním vozov, nie však každodenným, väčšie čistenie sa robí len pri vyšších stupňoch opráv. Pravidelné upratovania sa nerobia, vrátiť sa k nim budeme môcť až po zlepšení našej situácie. Zatiaľ nevieme, aký bude finančný prínos zvýšenej tarify, ak nebude mať želaný výsledok, na upratovanie jednoducho neostane," konštatoval Ing. Schwartz. Na čistotu v hromadných prostriedkoch, na akú sme boli kedysi zvyknutí, podľa neho jednoducho v tejto dobe niet peňazí.

"Nie sme s tým spokojní, ale považujme to za menej drastické riešenie, ako keby sme trebárs pristúpili k obmedzeniu rozsahu dopravy. Verím, že raz si budeme môcť zabezpečovať čistotu dodávateľsky, ako je to trebár na železnici, alebo v iných dopravných podnikoch," dodal Arpád Schwartz.

Výhovorka alebo krutá realita na ten čas vraviaca o niečom? To nechávam na každého čitateľa, nech si názor spraví sám.
Ešte poznámka pre eMareq:

Je dobré že ste zverejnili Schwartzov návrh l.v. Dáva to možnosť porovnávať riešenia .
Pravdou je, že je jednoznačne najhorší, aj v Kuzmovom nárhu sú omnoho lepšie riešenia.

Ale prečo to musíte hneď dosť neslušným a urážajúcim sposobom znemožniť (...durman...hnojisko...).
Nie len ja mám ten pocit, že čo sa týka roznych návrhov l.v., tak pokial to nie je Vaše ,tak to hneď zhodíte zo stola, zašlapete do zeme a bez komentára.
Prosím , možte mať iný alebo úplne odmietavý názor, ale v tom prípade je vhodné podať určitý rozbor, analýzu, vyjadriť príčiny nesúhlasu a to vše korektným sposobom.
Reply on: eMareq #31793:

Ako jazdila predtb. L30, nespomeniem si teraz?
Ako chcete prepojiť 34 a 27 ? Priamy a kratší a tarifne lacnejší smer NO- Sečovská-DH chcete utlmiť?
Tak prečo ste prednedávnom tvrdil že 10min.int od NO na Rastislavovu je málo?

K linke 34:
Nepoznám históriu vzniku tejto linky a nedáva mi jej trasa zmysel. Uznám jej potrebnosť v úseku s.THC-Mier- Mlynská bašta, aby substrát z THC napríklad prestupom z L18 pri mieri nepreplňoval tb linky. Aj to si myslím, že by stačila len v špičke a to je navrhnutá 53 . Pokial niekto cestuje od ml.bašty k pošte alebo novej nem. Tak má od NMM električku alebo L17. Pokial na KVP , má L19.
Z KVP k pošte by bolo vhodnejšie presmerovať L15. V oblasti KVP, Mikoviniho , OC Cass. By jazdila v trase L34. Pokial by sa L15 posílila prevzatím kapacity L34 riešilo by to problem lepšie.
A len pre úplnosť, v úseku Bardejovská- Moldavská- NO ,ktorý by v tomto prípade L15 opustila , sú kolajnice , ale to už vieme.

K linke 27:
Z THC po Ml.baštu kopíruje L53, takže zbytočná, stačí posíliť 53 (trebárs ako celodennú)
Z Exnárovej Prečovskou ukončiť na stanici, stačí v sedle 20min.int. (pri posílenej L15)
Reply on: TA #31792:

TIEŽ PRE „Nodes“

To prevedenie a kumulácia do „koridorov“ je nič iné, než redukcia mhd rušením vybraných dopravných vzťahov. To nie je dobré. Dostupnosť k najbližšej zastávke v husto obývaných mestských častiach by nemala prekračovať 300m. Tak je to inde.
....“aby sa radšej jazdilo napr. len v 1 koridore s 5 min. intervalom (12 spojov / hod. ) než v 3 koridoroch so 7,5 min., 30 min. a 30 min. intervalom ( čo dáva súčet ( 8 + 2 + 2 ) tiež 12 spojov za hod.“... Ale to NIE JE PRAVDA, to tak nefunguje. Ja nedostanem 5min.interval, lebo tie dve 30min.linky nebudú preložené s tou silnou, ale budú len akosi naviac, spravidla v následe za spojom silnej linky. A aj keby boli zlúčené do jednej linky, je 5min.interval v sedle naprosto zbytočný, to nie je ani v Prahe. Vzniká jedine v centre na súbehoch viac liniek, a vníma sa to skor ako problém – preťaženosť úsekov.
... „Kiežby sa podarilo raz a navždy zrušiť bus súbehy s ED“... to sa nepodarí nikdy , niekedy je to nutnosť. Ide skor o to NEVYTVÁRAŤ také súbehy tam, kde nie sú treba, ba dokonca sú na úkor ED, viď Moldavská – Bardejovská !!! L15, L54 !!!

...“Ked by jazdila smradobusova linka, nerobila by nic ine, len by odoberala substrat elektricke“... Zrejme máš na mysli Jantárovu. Ale to je zlá logika. To potom by sme mohli zrušiť dopravu aj na Rastislavovej, to je ešte bližšie k ED a od polovice Gemerskej a železnikov je to blizko k deviatke, mohli by sme zrušiť busy k OC Cassovia „aby neodoberali substrát deviatke“. Gorkého versus Komenského to isté. Takže takto uvažovať nemožno.
Opakujem, že mhd by mala byť POUŽITELNÁ pre všetky kategórie a generácie cestujúcich.
Reply on: VLK #31815:
Nemusíš nič vravieť. Len aby si vedel, že kazivosť sa netýka len displejov, označovačov na lístky, ale ide to aj ďalej. Uvidíme kde to až zájde. ? Podľa mňa by tam mala pribudnúť hláška v takomto zmysle (ako úvodná obrazovka): Ste si istý, že si chcete kúpiť lístok z tohto automatu? (Dve tlačidlá) Áno - Nie
Stlačíš Áno: Prepáčte, ale túto funkciu nemáte aktivovanú. Volajte prosím zákaznícke centrum EMTREST na čísle .... kde Vám poradia ako odstrániť problém.
Stlačíš Nie: Ďakujem a príďte znova. /Použite najbližší automat v okolí, alebo si kúpte za prirážku u vodiča./
? ? ?

Re #31816 Isidor: Možno aj tu budú k nemu pristupovať až zo Žiliny a riešiť problém(y) on-line. ?
Reply on: Isidor #31812:
Aby tie uspesne projekty neboli jak spievajuce vodovodne potrubie alebo koncertna sala vo vymenniku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.