Precital som historiu fora, ad vcerajska je tu riadne dusno.Budem sa vyjadrovat ako laik.Zberac prudu=pantograf(polopantograf) a je to zariadenie na prenos prudu z troleja do vozidla.V publikaciach som sa vzdy docital, ze voz mal 1 zberac, prip. 2 (4) pantografy. O vnutornych zberacoch vo vozidle sa malokedy hovori. aj preto som zo zaciatku vyvaloval oci, ked som sa docital, ze KT8 ma 10 zberacov.Nuz, ako laik by som asi marne hladal na streche 10 pantografov.
"Prečo sa vôbec stanovuje hranica pre meškanie?" (moja odpoveď v
Vladimír
Dopravák, J...: Ja nepopieram, že trojdverové Ikarusy v Maďarsku boli. Dokonca určite boli aj v ČSSR, ale tu už nemám info o tom, aby boli riadne dodávané. Skôr som ochotný veriť, že sa jednalo, tak ako som to videl na jednej pražskej foto, že sa jednalo o rekonštrukcie po nehodách, kedy sa vytvorilo vozidlo z dvoch článkov, pričom jeden bol z Ik280.08 a druhý z Ik280.10 alebo opačne.
Ja teda trojdverové Ikarusy nepopieram. Len sa pýtam, vzhľadom na to, že sú stále viac raritou akou štandardom, či boli preukázateľne také aj v MHD v Košiciach, prípadne, ktoré vozy to boli. Das ist alles.