Farba toho ikarusu bola už po dodaní modrá.Rok výroby a dodania toho ikarusu je 1980.Taký istý starý je aj 4111 a na snimke v knihe 100 rokov MHD je uz premaľovany na červeno-kremovu kombinaciu.
Vôbec neviem, čo je na tom na hlavu. Maďari natierali Ikarusy do bordova alebo do modra. V druhej polovici 80. rokov sa pri generálkach pretierali do červeno-krémového náteru. Neskôr sa tak od toho upustilo a aj po generálkach vozy dostávali pôvodný náter. Takto určité vozy pásikavý náter ešte "stihli", tie novšie už boli generálkované bez zmeny náteru.
Ak bol nejaký Ikarus, ktorý dostal červeno-krémový náter a potom späť pôvodný, mohol to byť nejaký exemplár, ktorý prekonal dve generálky, alebo v závere života prešiel ešte nejakou strednou prehliadkou v DP, kde ho natreli späť jednofarebne. V Prešove myslím (ak si dobre pamätám) takto nátery vystriedal voz č. 226.
Mimochodom, mám ten dojem, že DPMP v tej dobe generálkoval autobusy v ČSAO Košice, takže zrejme aj DPMK. Ale toto ešte musím overiť.
Napokon ešte raz tá istá otázka - prečo by mala byť zmena náteru blbosť? Veď aj dnes sme svedkami toho, že po opravách dostáva séria Ikarusov 4085 - 4094 zeleno-biely náter napriek tomu, že pôvodný taký nebol.
Štvordverové Ikarusy boli od začiatku určite dodávané v ich klasickom bordovom náteru. Farebná fotka z knihy Kolesá pre všetkých to aj dokladá. Ikarusy č.15 a 22 mohli mať v čase vydania knihy tak do dvoch rokov. 15-ka je podľa ŠPZ v novom číslovaní 4015 (dojazdil v 89) a 22-ka predpokladám je 4008. Ďalšie dodávky boli pravdepodobne v podobnom náteru, 4049-4082 a 4085-4094 určite. 4083 a 4084 ako nie nové vozilá, ale po GO, prišli ako červeno-krémové. Takto dochádzali po GO koncom 80. rokov aj pôvodom košické Ikarusy. Teda súhlasím s Vladimírom. Aj v Po boli také. Takto boli určite po GO natreté 4028-4033, 4037-4049. Posledný bol 4049, asi od 12/90. Ikarusy ako 4002, 4004, 4007, 4010 ... dojazdily ako klasické bordové.
A dvojdverové? 4103-4109 a 4114 dojazdili v klasickom bordovom náteru, 4110-4113 (asi po GO), 4115-4125 (po GO) a 4127 (po GO) v červeno-krémovom. Posledný bol 4125, po 4124, od 7/92. 4119, 4124, 4125, 4126 a 4127 boli určite pred GO aj modré, takže asi pôvodný náter. 4128-4133 od výroby boli určite modré.
To by bola riadna blbost keby najprv dosli do KE modre, potom ich pri GO v 80-tych rokoch premaľovali na červeno-krémové, a potom zasa na modre. Ved je to na hlavu. ? ? ?
Mimochodom som posielal mail na tusimze info@imhd.sk a tam mi niekto odpisal, ze mam pravo pouzivat Vase fotky s podmienkou, ze tam musi byt meno autora.
Musim suhlasit s Diggim. Je to stranka so stiahnutymi fotkami, navyse cely dizajn stranky je dost amatersky. Komplikovane prehliadanie obrazkov v malom aktivnom vyseku, pokec k fotkam je tam len preto, aby bol. Pri jednej fotke som si vsimol, ze tam bol pisany autor - Diggi.Ostatne - no name. Pravdepodobne sa jedna o porusenie autorskych prav.
RL > Osudná chyba človeče dať sem link na vlastnú stránku. Na každej stránke zvykne byť malými písmenami rsp. niekde dole napísané, že šírenie a kopírovanie fotografii je možné len so súhlasom autora.
Ja som tam našiel kopu svojich fotiek a neviem o tom, že by sa ma niekto pýtal. Len tak námatkovo som si to prezrel a videl som tam ešte foto Romana Vanku, Sarka, Furčana, BM a Ikarusa. Neviem ako si si to dojednal s nimi, ale tie fotky by si mal zlikvidovať.
Ak chceš robiť stránku o Košiciach v prvom rade by si si tam mal natrieskať vlastné foto a poprípade sa dohodnúť s niekym ďalším ako som to robil ja na mestskejdoprave (SARKO Ti to potvrdí) a zohnal som si foto aj od ľudí z Londýna.
Ďalej by si tam mal mať uvedený zdroj alebo aspoň autora, čo som si nikde nevšimol.
Nie som proti publikovaniu monich fotografii, ale nie takých ktoré už niekde sú zverejnené. Neber to ako útok na Tvoju osobu, ale zvykne sa tomu hovoriť porušenie autorských práv. ? ? ? ?
Spomínaná stránka je http://www.kosice-mhd.wz.cz.
Zopár fotiek Ik280.08 bolo ešte na starom citybuse, teda dokiaľ som sa do toho nezamontoval ja. ?
4124 som videl iba raz a to v juni 2000. Ja sa mhd venujem len odvtedy.
Vraky 4125 a 4126 (pôvodný) stáli na VŠA dosť dlho spolu s takými ako 6218, 6219, 6235, 4070, 4060, 4058, 4059, 4071 a este tusim 4069. No pekna zbierka. najlepsie na tom bolo, že nová 4126 stála vedľa vraku 4126. Škoda, že sa mi to nepodarilo odfotiť. ?
Ja viem, že existovali svojpomocné úpravy spájaním prednej časti a vleku z odlišných typov autobusu. Ja viem, že v Maďarsku trojdveráky jazdia štandardne. Pýtam sa však, či takého jazdili v Košiciach! Lebo Dopravák vo svojom príspevku naznačil, ako keby sa malo jednať o väčšiu sériu takýchto vozov v Košiciach.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Vôbec neviem, čo je na tom na hlavu. Maďari natierali Ikarusy do bordova alebo do modra. V druhej polovici 80. rokov sa pri generálkach pretierali do červeno-krémového náteru. Neskôr sa tak od toho upustilo a aj po generálkach vozy dostávali pôvodný náter. Takto určité vozy pásikavý náter ešte "stihli", tie novšie už boli generálkované bez zmeny náteru.
Ak bol nejaký Ikarus, ktorý dostal červeno-krémový náter a potom späť pôvodný, mohol to byť nejaký exemplár, ktorý prekonal dve generálky, alebo v závere života prešiel ešte nejakou strednou prehliadkou v DP, kde ho natreli späť jednofarebne. V Prešove myslím (ak si dobre pamätám) takto nátery vystriedal voz č. 226.
Mimochodom, mám ten dojem, že DPMP v tej dobe generálkoval autobusy v ČSAO Košice, takže zrejme aj DPMK. Ale toto ešte musím overiť.
Napokon ešte raz tá istá otázka - prečo by mala byť zmena náteru blbosť? Veď aj dnes sme svedkami toho, že po opravách dostáva séria Ikarusov 4085 - 4094 zeleno-biely náter napriek tomu, že pôvodný taký nebol.