Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #25742:
(Hel)Lou Babjak používa rovnaké slová ako ??ujo Mgr. Polóny. Bol on vôbec v USA? Či zas púšťa do okolia to čo sa mu práve hodí. ?

Re #25743 Papyr: Babjakovi ide najmä o tých čo by mu to tam skladali. Konštruktérov majú v USA a ak by nejakých najali z tadiaľ, tak by boli pod dozorom "veľkeho modrého vtáka".

Babjak od mesta "nič nechce" /vlastne on nepotrebuje ani mesto ani Slovensko/ ale dáva samospráve 49 %-ný podiel a šancu Slovensku zároveň, že má dosť trpezlivosti čakať ale len do...

Samospráva ako podnikateľ je nezmysel. Za peniaze daňových poplatníkov sa podniká najlepšie. Zodpovednosť (ak nejaká existuje) je iba vo formálnej rovine (dotyčný nebude zvolený) a ešte z toho bude aj odstupné (o tom by vedla rozprávať Vozárikova skupina) "za dobrý hospodársky výsledok".

Keď tak chce Babjak rozbehnúť výrobu modrých vtákov v Košiciach, nech mu vyjdú max. ústrety tak, že by mu predali za symbolickú sumu pozemok niekde na zelenej lúke pod ten závod /to bude najmenšia škoda/. A TO JE VŠETKO! Ale na 49 %-né dobrodružstvá pánov z magistrátu sa skladať NEMIENIM!
Reply on: Papyr #25743:
Veď v DPMK sú šikovný pracovníci, ktorí robia údržby busov+tram a popri práci tých pár busov predsa zmontujú ?
Reply on: eMareq #25739:
z clanku: "Pre mesto to znamena moznost znizenia nezamestnanosti...."

To akoze na Slovensku, kde sa vyraba asi najviac automobilov na obyvatela v Europe, este mame nejakych nezamestnanych automobilovych konstrukterov, ktori este nejakym zazrakom nepracuju ani v Kii, ani vo VW, ani v Peugeote?
Reply on: eMareq #25739:
V USA sa už sto rokov nevyrábajú trolejbusy? A tie trolejbusy Boeing a New Flyer, čo tam jazdia, sú staršie, než sto rokov ? ? ? ? Ach jaj, komu Pánboh nedá, v apatieke nekúpi...
Ty vole, tolko chujovin naraz. Keby sa ftak montoval v KE za ucasti mesta, nemohol by sa zucastnit vyberoveho konania pre Kosice, lebo mesto by participovalo na vyrobe. A ze su sirsie a klimatizovane? Nie je nahodou max. pripustna sirka vozidla u nas pre beznu premavku 2. 55 m? A klimatizacia je na zelanie hoci aj v Shitelise.
Taketo populisticke zvasty a bludy sa nepisali v novinach ani za cias normalizacie.
Kto po precitani tohto clanku stale nepochopil, tak by mal vratit obciansky preukaz a nechat sa dat vysetrit... ❗
Reply on: Záchvat #25738:
Aj klimatizovanejšie, že? Lebo iní to nevedia spraviť, len BB. ?

"Napríklad teraz DPMK kupuje 19 nových autobusov (za 130 miliónov Sk pozn. red.). V spoločnej firme by si ich sám zmontoval a na každom by tak ušetril pol milióna," povedal Babjak. Ten rokoval s mestom i DPMK už pred rokom, no doteraz len diskutovali."

No už vidím tie BlueBirdy... SŐR, TEDOM, proste čo príde. Ale Filipkovi to nevadí on sa aj tak do toho nerozumie. 🙂

"Blue Bird nepotrebuje Slovensko ani projekt v Košiciach. Pre vaše mesto je to však príležitosť na zníženie nezamestnanosti, rozvoj priemyslu a šanca pre DPMK na zvýšenie príjmov a modernizáciu vozového parku. Samozrejme, keby to nebolo ekonomicky zaujímavé pre nás, nešli by sme do toho," vyjadril sa Babjak."

Však choďte niekam na Ukrajinu alebo ďalej a bude to pre Vás ešte viac ekonomicky výhodné a o kšeft budete možno mať postarané. Cena práce a náklady sú tam predsa nižšie ako tu.

"Ide o prvý európsky projekt výroby najstarších amerických autobusov Blue Bird. Tie majú v USA už 80-ročnú tradíciu. Blue Bird tam vyrába autobusové komponenty a montuje školské, prepravné i rekreačné vozidlá. Podľa Babjaka sú širšie ako naše, no plne klimatizované a majú dlhšiu životnosť. Hoci homologizáciu podľa európskych noriem nemajú, Babjak tvrdí, že podmienky splnia."

Dlhšiu životnosť má aj Solaris, Citelis, ..., a klíma pre cestujúcich sa dá tiež doobjednať + sú homologizované.

"Prvé komponenty na montáž autobusov v Košiciach by doviezli z USA. Potom ich už chcú odoberať od miestnych subdodávateľov, aby boli na európskom trhu cenovo konkurencieschopní. Majú záujem o niektorých zamestnancov DPMK. Plánujú vytvoriť tisíc pracovných miest pre širokú škálu profesií. Vyrábali by mestské a prímestské autobusy s naftovým i plynovým pohonom. Okrem DPMK by ich dodávali po Slovensku aj vyvážali v rámci Európy."

Už vidím ako SADky alebo iní dopravcovia začnú húfne prechádzať na BlueBirdy (absolútne neoverená značka). Však nie je ani servis ani súčiastková základňa v Európe. Kto sú to tí miestni subdodávatelia? Čím chce BlueBird konkurovať? Cenou?

"Žiadne peniaze od mesta ani DPMK nepotrebujeme! Všetko bude financované z USA. Zamestnanci DPMK hlavne z údržby môžu prejsť do montáže nových autobusov, aj preto chceme za partnera DPMK."

Tak si to financujte VŠETKO na vlastné náklady, prečo potom Babjak vraví o nejakom 200M $ výhodnom lízingu?

Váš záujem vyrábať v Košiciach autobusy vyvolal obavy, že preto dôjde k útlmu, až zrušeniu trolejbusov, dokonca už beží petičná akcia za ich záchranu.

"Neviem, prečo tie obavy vznikli. Veď môžeme vyrábať aj trolejbusy, hoci v USA sa nevyrábajú už sto rokov."

A kto vám ich kúpi (neoverená značka v EU)? Nie je ani riadny podnikateľský plán pre busy, tobôž trolíky.

"DPMK musí vymeniť v najbližších rokoch asi 200 autobusov. Z toho by sme im my chceli dodať aspoň 100 autobusov. Keď si DPMK zmontuje autobusy sám, nemusí platiť obvykle polmiliónovú obchodnú maržu, ktorá je inak zahrnutá v cene od iného výrobcu."

Vozidlový park autobusov je už tak obnovený DPMK, že NEPOTREBUJE vymeniť žiadnych 200 autobusov. To sú bludy Babjak!

Koľko môže byť ročný príjem DPMK z tohto podnikania?

"Určitý zisk by bol z toho, že DPMK si sám zmontuje autobusy. Mal by tiež podiel na hospodárskom výsledku, zodpovedajúci jeho podielu vo firme. Predstava je, že americká strana by mala 51 percent."

TOTO by malo Filipka, Knapíka a spol. zaujímať:
A aký podiel by bol v prípade straty (49% ?), aj to patrí k podnikaniu a kto by tú stratu zaplatil? Mesto (v zastúpení DPMK) či BlueBird? Alebo Babjak nad stratou ani neuvažuje? On len vidí ako sa mu peniaze sypú. Neúspech si nepripúšťa.

Neuvažovali ste, že rozbehnete tento projekt v inej krajine?

"Toto je posledná šanca pre Slovensko. Ak to v Košiciach nevyjde, pôjdeme inam. Som veľmi trpezlivý muž. Naša trpezlivosť však nie je nekonečná."

Na začiatku Babjak tvrdí, že BB vlastne Slovensko (tobôž Košice) ako také nepotrebuje. Zrazu vraví o poslednej šanci pre Slovensko.

Babjak ťahá medové motúzy. Ruky preč od toho "obchodu"! Radšej nejaký investor čo stabilne pôsobí v rámci EÚ (má aj trhy), sveta a chce presunúť výrobu ako projekt s nejasným výsledkom, založený na chceli by sme toľko a toľko % z trhu.
Reply on: Peter55 #25733:
Presne tak, rasisti môžu vylúčovať rómskych spoluobčanov z prepravy...nejeden vodič by bol rád... ? ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #25735:
Nie každý ma také exkluzívne info ako Ty. ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Ikarus #25734:
a to nepíšu, že súťaž bola napadnutá jedným z účastníkov súťaže a to TEMPUS-om - v preklade Citelisom. To znamená, že TEDOM tu vôbec prísť nemusí a všetko je momentálne v štádiu riešenia.
O nasich krasnych TEDOMoch sa pise uz aj v Polsku :

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=12720
Reply on: RDZ 50 #25732:
Prípadne rasisti môžu poupratovať vo voze ?
Reply on: SHORTY #25730:
Takže sa im jednoducho nezavrú stredné dvere keď stlačia červený gombík na zatváranie všetkých dverí?? ? Inač cestujúcim to vyhovuje. V prípade prepravnej kontroly môžu čierni pasažieri vyskočiť za jazdy... ? ? ?
Reply on: 5 #25728:
Ono to nie je celkom tak. V bode 1 poslanci zobrali na vedomie moznost montovat ftaky. V bode 2 ulozili memorandum prepracovat. Nezmietli ho, cize ho ako take schvalili.
K tomu videu: toto sa stáva dosť často a to 9kám idúcim z Loky 😃, pričom na to ani cestujúci vodiča neupozornia!!! Raz som tak až pri magistráte vravel kolegovi, že má otvorené dvere ?
a vodič si ich určite neotvoril páčkou, lebo by tam potreboval minimálne stoličku, kedže sú to stredné dvere v NP ?
Reply on: 5 #25728:
ak to je tak.... tak je to super ? ?
Podľa TNM dnes MZ neschválilo memorandum o spolupráci mesta s výrobcom autobusov. Poslancom sa nepáčilo, že mesto by sa zaviazalo odkúpiť určitý počet vozidiel. ?
V sobotu posilové spoje na letisko
http://www.dpmk.sk/index.php?pag=41&n=175
rozkošný je ten miešaný 20/30/40minútový interval ?
Reply on: Dynamax99 #25725:
Netreba, až tak ma to nezaujíma. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.