To bola jedna z tych co bola prerobena na bufetovy autobus? Alebo ju to vtedy este nestihlo postihnut? V archive DP bola jedna RTOcka pripravena na prestavbu na bufet, ale skoncila v srote, ale plany existuju!
V Lorinčíku, aj na Poľove sa kĺbové autobusy otočia bez problémov. V Poľove je uprostred trávou zarastený ostrovček a nachádza sa tu aj prístrešok. Na otočku sa pripája Sklepárska ul. a križovatka umožňuje bezproblémové otočenie. V Lorinčíku bola rozšírená plocha na predtým súkromnom pozemku, takže aj na tomto mieste má kĺbový autobus dostatok miesta na otočenie. Je tam približne toľko miesta ako v Krásnej n/H-Kino Hornád, kde sa kĺbové 52-ky otáčajú jedna radosť.
Osobne sme sa v rámci Historickej spoločnosti mestskej dopravy (HSMD) pokúšali o záchranu nielen jedného Ikarusu 280.08, ale aj služobnej ŠM (v čase, keď ešte existovala) a dokonca sme na parkovisku na Medickej ul. objavili aj zachovalú ŠD, ktorá mala motor po GO. Majiteľ však požadoval viac ako 15.000,- Sk, čo nebolo reálne. Nakoniec ho musel odpratať a teraz je nevedno kde (možno je už zošrotovaný). V autobusovej prevádzke som nenašiel nikoho, kto by bol ochotný na túto tému spolupracovať. V danom čase sme sa zamerali najmä na záchranu električiek, ktoré majú v KE najdlhšiu a najpestrejšiu históriu. Čiastočne sa to podarilo, i keď do stavu zriadenia múzea by bolo treba ešte veľa popracovať a hlavne zmeniť zmýšlanie vedenia DPMK. Z viacerých dôvodov sme postupne prestali vyvíjať aktivity a momentálne všetko stojí (avšak aspoň kryté v hale). V autobusovej doprave by sa dalo ešte všeličo zachrániť (aj mimo DPMK), rozhodne však nie 4126, ktorá v KE históriu nemá a daný typ ani nebol tak zastúpený ako v minulosti všadeprítomné Ikarusy 280.08.
nehovorim, ze Polov nie je kriticky bod, lenze tam tak isto ako aj na L22 chodia len kratke karosy. Raz som mal moznost ist na L22 s ikarusom konkretne 4055 (strasne davno to bolo, mozno aj tri roky) ale v Lorinciku sa otocil az na tri-krat, teda, dvakrat cuval
Chod sa pozriet na Polov - otocka, tam sa ledva zmesti i280tka (musi dobre "rezat" zakrutu), dobre ze uz neberie ploty oddelujuce pozemky od cesty , ale suhlasim aj Lorincik je kriticky bod.
a nezda sa Ti, ze z Orange-u sa od noveho roka vsade dostava dlhsie? Neviem, ci vyuzivas GPRS alebo klasicke WAPko, ale ja mam GPRS a od noveho roka sa prdlzilo nacitavanie stranok (aj orange panoramy) skoro o dvojnasobok. Minuleho roku som bez problemov nacital hocijaku stranku za cca 10s, teraz je to vyse 20s.
~> Vladimir - ved ja si pamatam, ako chodila L30 (sice este po starej trase), ale casto (10 minut cez volne dni)! V tomto pripade by som sa vykaslal na pohodlny a komfortny Solaris (cert ho zober), radsej poslat Ikarus, alebo B741/941 aspon cez spicku (napr aj na L37 jazdia klbaky - mimo spicky). (Napr. ked som siel L53 na Hanojsku (bolo 15.00 z NO) spoj zaplneny na 2/3 - i280tka). A potom sa vratit k Solarisu.
Na 30ke mozu jazdit hoci aj 15m Soplarisy ako doteraz, ALE S PRIADNIM ASPON JEDNEHO SPOJA. To ASPON znamena, ze aj dva spoje navyse by mali koho viezt.
eMareq