Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
galiyosha: áno, musíš to napojiť na ZSE, ale stále to bude o zisk nejakej elektrárne menej. Iné mestá takéto možnosti nemajú.
Neviem koľko toho ročne DPB spáli a koľko spalovňa elektriny vyrobí, ale oplatilo by sa zistiť.
S499: Ak sa pýtaš u koho som mal PVH tak u docenta Juliusa Bartla a za A (pre starších 1) 🙂
Reply on: Sarko #2188:
Ved vladimir pise, ze si to NEMOZE nechat pre seba...Cakaj a mozno to da aj sem.
Reply on: Sarko #2188:
Veruže nechám 😉 Chcem to mať všetko hotové a potom to predstavím. Všetko má svoj čas 🙂

Ešte k návrhu - som presvedčený, že rušenie liniek je v súčasnosti šialenstvo. Ak by som mal však na krku nôž ja a musel jednu vybrať, asi by som vybral jednu z 35 alebo 55. L37 však určite nie.
Reply on: Vladimír #2186:

A to si akože necháš pre seba? Čo keby si to tu hodil, aby sme vedeli nakoľko prevratný návrh si vyšpekuloval? 🙂
Reply on: Sarko #2184:
Stojím plne za vedúcim ODS! Zrušenie L37 je nehoráznosť!
A. -> ako sa budú riešiť už dnes nezvládnuteľné prúdy v úseku Železníky - Stará nemocnica - Nám. osloboditeľov? Pri 10 min. intervale je obtiažne dostať sa do vozidla, 15 min. interval si neviem predstaviť.
B. -> spojenie Námestia osloboditeľov so Sídliskom Ťahanovce v pracovných dňoch v sedle v 30 min. intervale???!!! Veď toto je predagonický stav!
Tak vážení, a je to tu. Náhodnou inšpiráciou pri počúvaní hudby som prišiel k návrhu. V prípade jeho realizácie sú spoje na L5, 6 a R1 zorganizované tak, že v úseku SOU dopravné - Žel. stanica je obojsmerný celodenný 10 minútový interval! A to všetko za predpokladu, že:
1. DPMK nevypraví ani jedno vozidlo navyše
2. DPMK nevykoná ani jeden vozkm navyše
3. spoje na linke 6 zostanú presne v dnešnej polohe a spoje L5, R1 a R7 sa upravia
4. vozidlá nebudú prechádzať z linky na linku
5. na železničnej stanici nebude žiadna z končiacich liniek obsadzovať vratnú koľaj
Toto si už však nemôžem nechať pre seba a možno ešte tento týždeň to bude mať DPMK na stole spracované ako riadny návrh s konkrétnymi cestovnými poriadkami, návrhmi služobných cestovných poriadkov, obehmi vozidiel.


Re #2184 Sarko: WOW! Takže najfrekventovanejšiu nočnú dopravu bude mať po tomto Žilina, Martin a Prešov 😎
K semaforom jedna perlička - na električkovej linke č. 6, ktorá je v jednom smere dlhá 7,4 km sa nachádza celkovo 16 samostatných semaforov. Na tejto linke sa teda každých 462,5 metra nachádza jeden semafor.
Reply on: Sarko #2176:

Doplňujúce informácie od 1018 k plánovaným obmedzeniam MHD:

-rušenie spojov na LRA, pôjde o spoje krátko po sebe idúce na RA3 (KVP), RA5 (Ťahanovce) a RA6 (Furča), ale zatiaľ tiež len cez víkend
-po zrušení L70 sa intervaly na L71 a 72 pravdepodobne zosynchronizujú
-rušenie prvých a posledných spojov cez víkend sa nebude týkať liniek, ktoré začínajú neskôr a končia skôr, budú sa rušiť prvé spoje, ktoré sú po 4:00 a posledným dvom spojom idúcim po cca 22:30
-v nočnej doprave budú tri vlny spojov, cca medzi 23:15 - 23:30, 1:15 - 1:30 a 4:00 - 4:30
-od generálneho riaditeľa vyšla požiadavka na úplne zrušenie celej jednej autobusovej linky bez náhrady (riaditeľ dopravy predbežne na zrušenie navrhol L37, s čím však nesúhlasí vedúci ODS-budú sa musieť dohodnúť, ktorá L je najmenej potrebná)

Zmeny sú plánované v troch termínoch, 1.2.2004 (L3, LRA3, RA5, RA6), 1.3.2004 (LR7, L70) a 1.4.2004 (rušenie prvých a posledných spojov počas víkendov+úprava na nočných L, zrušenie autobusovej L). Pre krátkosť času sa však zmeny ku 1.2. pravdepodobne presunú na 1.3.2004.
Zrušenie linky čislo 70 a druhá svetová vojna:dve najvačšie katastrofy v dejinach.
Reply on: eMareq #2180:
Viem len, že na podniku mi spomínali, že doprava RA-čiek do obce Ťahanovce je takmer bez záujmu. Takže neviem, či práve tam sa to neorzhodli osekať. Ale zmysel v tom nevidím, pretože tam jazdia začínajúce a končiace služby a tie sa aj tak nejak na Madridskú, resp. z nej musia dostať a teda je jedno, či po Americkej triede alebo po Magnezitárskej. Som zvedavý ako to dopadne.
~> Vladimir - to bol iba navrh, o blizsich konkretnostiach ako vypisovaniu intervalov som sa nevenoval. Ty si to uz urobil za mna. 😉

Co sa tyka RA, ja by som tipoval RA7 a RA8 (najma RA8) s tym, ze by RA5 zachadzalo aj do Tahanovce - obec.

Padli tu este nocne spoje. Obmedzeny hodinovy cas? (Trebars polnoc, hodina a dve hodiny po polnoci)
Reply on: eMareq #2175:
A čo tým dosiahneš? L5+6+R1 zo stanice by chodili 14 16 36 44 56. Niekde máš rozdiel 2 min., niekde 20 min.
Ja hovorím jednoznačne -->
L5 - 26 46
L6 - 16 36 56
LR1 - 06
Spolu 06 16 26 36 46 56.
Jediné, čo je trochu na hrane, je to, že R1 posúvam zo stanice z 47 na 06, ale nie som si vedomý žiadnych zásadných dôvodov, prečo by to nešlo.
Po príslušných drobných posúvačkách R1 z U. S. Steel a L6 z Maratónu sa dá 10-minútovka dosiahnuť aj v opačnom smere.
Ale vozidlá musia medzi L5 a R1 pendľovať.

Re #2176 Sarko:
1) Dobre, že L5 zostáva. Len keby sa znormalizovali odchody a koordinácia k ostatným linkám.
2) Sóla aj v rannej špičke na L3 - inými slovami všeobecná výzva obyvateľovm Jazera: "Prosíme, pri cestách do mesta použite váš osobný automobil".
3) LR7 mi nevadí, myslím, že to nebude neznesiteľné. Skôr by ma zaujímali superprestoje R1 na VA USS...
4) LRA - závisí od toho, aké spoje. Neviem posúdiť.
5) L70 - škoda. Najmä keď sa neupraví (a to sa zrejme neupraví) CP L71 a 72 a teda Furča zažije HROMADNÚ dopravu. Som ohromne zvedavý, čo bude DPMK robiť so sólo trolejbusmi. Zrejme ich začne pchať na L71 a 72, aby KVP-čko nevyskakovalo, že sa ho obmedzenie netýka...
6) Prvé a posledné spoje - keď už nič iné, tak aspoň vďaka za to, že len cez víkend. Pôvodne myslím mali ísť celotýždenne.

Zaujímavé, že Ťahanovciam sa obmedzovanie prepieklo...

Re #2178 eMareq: Keďže je tu reč o obmedzovaní, nepredpokladám, že sa bude zrušenie L70 kompenzovať posilnením L71 a 72. Asi by to potom nebolo obmedzovanie. Skôr ešte pôjdu kapacitne nadol aj 71 a 72, lebo niekde tie sóla zamiešať budú musieť.
~> Sarko - S tou L70 je navzdy koniec? Bude nejako posilnena (pomocou 71 a 72)?
Ako velky trolejbusofil si dovolim tvrdit,ze KE si za sucasnej situacie vobec nemali s T-busmi zacinat.Za tie prachy mali radsej udrziavat v pouzitelnom stave elektricky.Stav kosickej el.infrastruktury mi najviac pripomina bratislavske droty:Miesto piatich beznych pruznych vyhybiek jedna hyperdraha,nedosledna reko tej juznej ci akej triedy...
Na dnešnom predstavenstve DPMK sa schálilo obmedzenie MHD v KE (info od 1018):

-L5 zostáva zachovaná
-L3 obmedzenie na sólo
-na R7 sa rušia spoje večer a cez víkendy úplne
-na RA sa rušia vybrané spoje
-L70 sa ruší úplne
-od 1.3. sa rušia prvé a posledné spoje na všetkých linkách MHD počas víkendov+úprava na nočných linkách
~> Vladimir - ja by som mal navrh, ako by Ta L5 mohla chodit.

Najprv pustit L5, potom L6 a nakoniec R1, L5 aj R1 by chodili raz za hodinu v polhodinovych intervaloch

R1 odchadza na 47 zo Z.ST. posunut ju na 44 (tym sa samozrejme upravi aj R7), a L5 nech jazdi na 14. Obe by sa striedali L5 - 14, R1 - 44, CP L6 by sa nezmenil ani L2 ani L3. Mohlo by to byt ako tak efektivne.
Reply on: balky #2168:
Ja som všetkými desiatimi za L5. Ona však bola postavená tak, aby nemala zmysel. Ako som už napísal, linka neobsluhuje len Optimu, ale zahusťuje aj interval na trati po Moldavskej, kde nesporne kratší interval žiadúci je. Aby bola táto linka úspešná, musí sa prekladať s linkami 6 a R1. Ako som už viackrát uviedol, s využitím prejazdov vozňov medzi linkami by sa dal na úseku Žel. stanica - SOU dopravé BEZ JEDINÉHO VOZIDLA NAVYŠE a zároveň BEZ JEDINÉHO VOZKM NAVYŠE dosiahnuť pravidelný celodenný dokonalý 10 min. interval. Okrem prekladu by prospelo aj zredukovanie autobusovej dopravy v tomto smere. Viem, že je to dosť odvážna myšlienka, ale dovolím si tvrdiť, že Luník IX a Myslava by sa dali voziť aj inakadiaľ ako cez Moldavskú. Ak by z Moldavskej ubudla bus kapacita L11 a 20, ver mi, že L5 by opodstatnenie mala.

Ihľadne úpravy zastávky okolo Baumaxu niet čo dodať, iba súhlasiť. Je to jasný dôkaz, ako si dané OC váži svojich zákazníkov.

Re #2171 galiyosha: Nuž, v Ostrave som si teda po trolejbusáckej stránke užil. Mladá vodička za volantom v ľavom jazdom pruhu predbieha osobný automobil 😃

Čo sa týka rozvoja trolejbusového systému v Košiciach, ja to ružovo nevidím. Dovolím si tvrdiť, že v tejto otázke nikdy nešlo o dopravu ani ekológiu, ale len a len o komunálnu politiku. Bez nej by dnes Košice trolejbusy nemali. Tie sa tak stali hračkou mocných - symbol ich pamiatky, ktorý sa budoval zväčša tesne pred komunálnymi voľbami. Pri výstavbe sa nepostupovalo podľa koncepcie, ale podľa peňaženky. Trolejbusy tak jazdia v trasách, v ktorých nikdy predtým žiadne autobusové linky nejazdili. Veľkolepé dielo, ktoré hltalo milióny verzus čoraz početnejšie obmedzenia rozsahu dopravy na linkách. To je obraz košických 90. rokov. Keď sa ich nadšený budovateľ odobral na nemenovaný vyšší post, nastalo obdobie stagnácie - žiadne nové vozidlo, žiadna nová trať. Je to smutné... 😞
Týmto nechcem spochybniť význam trolejbusovej dopravy, len chcem pripomenúť, že tá košická určite nemá zdravé jadro.
Po roku 1999 sa Košice ocitli na finančnom dne, peňazí niet a doprava sa rúca. Výstavba novej trate by bola len opakovaným šialenstvom.
Výhľadovo sa však počíta s dobudovaním pôvodne navrhovanej siete traťovými úsekmi:
- Mlynská bašta - Moyzesova - Ondavská - Trieda KVP - Sídlisko KVP
- Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská cesta - Darg. hrdinov.
K tomuto základu sa uvažovalo strolejovať trasu súčasnej L16. Úvahy smerovali aj k výstavbe trate na Sídl. Ťahanovce.
Neviem ci ste si vsimli v poslednom case, ale ja v kuse vidavam jednu mladu zenu ako strieda vodicov, minule isla s jednym na L4, potom som ju videl na L7, L9. Asi ma rada MHD, alebo vodicov 😉 🙂 🙂?

~> Ja osobne, by som bol za viac trolejbusov, avsak nejsou penize -> niesu trate.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.