Len ta stava musi do siete DPB niekade pritiect, a rozvodna siet uz nie je majetkom mestskej organizacie...
Re #2165 J: Ak sa nemylim, tak v takej Ostrave jazdia trolejbusy mozno rychlejsie, nez autobusy. Len to chce dobre vedenie (nie pevne svorky tesne za vysokorychlostnou vyhybkou), rozumne navyky vodicov (nie mantinelovy sposob jazdy plyn/brzda) a vozovy park v dobrom stave (nie taky, ktoremu pocas jazdy vypadne trakcny motor).
Aby som nebol uplne off-topic: Rata sa v Kosiciach s nejakym rozsirovanim trolejbusovych trati? Stoji to na voli, ci len na peniazoch?
Odskocil som si sluzobne mimo mesta a mal som cas trochu popremyslat na Optimou. Vsetky tieto vyplody, ako uvratova zastavka elektricky, ostrovcek v stred kolajiska, su nerealizovatelne. Pokial bude elektrickova trasa ZST-Optima, je to neefektivne (kolkokrat tu bola spominana vyuzitelnost spoja-30-40 ludkov) a preto DPMK pri setreni bude najskor siahat a rusit prave tuto linku. Ak by mala inu trasu,prechadzala MC, ktore nemaju priame spojenie s Optimou, mozno by mala sancu prezit.
A busy? Dalo by sa na tom nieco usetrit, lebo vsetky idu na Nam. Oslob., kde je najvacsi prestupny bod.
A ci budu namietat obyvatelia spomenutych MC? Mozeme to aj otocit, moze to byt pre nich aj vyhodne, lebo budu mat priamo zastavku pred HM, ktory je pri nich najblizsie.Pojdu zmesta, nakupia, sadnu na bus a uz su doma. Len kde umiestnit nastupne ostrovceky?
Mozu sa vyuzivat jestvujuce ostrovceky. Ich vyuzivanie som uz spominal.Bolo by to sice komplikovane, na najrychlejsie zrealizovatelne riesenie. Druha moznost by bola vybudovat ostrovceky priamo na Moldavskej. Ale co chceme od nakupnych centier, ked nedaleko je spolocna zastavka pre OC Kaufland a Baumax, no zastavka vyzera,ako by sa v tesnom susedstve nachadzala len zahradkarska lokalita. Ziaden chodnik,len rozmacany svah. Dost uboha vyzitka pre OC, ktore sa paradoxne chvali svojim stavebnym centrom, kde najdeme skutocne vsetko.
Samozrejme, že sa dnes už dá TR vedenie budovať tak, že trolejbus rýchlosťou za busom vôbec nezaostáva. Čo tak zisťujem po jednotlivých našich mestách, problém s rýchlosťou čoraz viac prechádza z roviny technickej do roviny psychologickej. Teda nejde sa pomaly preto, že vodič nemôže, ale preto, že nechce, že sa bojí, že neverí, že nie je zvyknutý...
Ako žeby tam jazdila 212ka? To by nebolo zlé? No asi by bolo treba aj nové vozy, bo už teraz je nedostatok vo výprave a často je na 212 kraťas. Ale toto rozoberajme na BA diskusii, sme v Košiciach.
Idem na skúšku z pomocných vied historických tak mi držte palce.
No veď ja som za trolejbusy. Čím viac tým lepšie. Len keby to vedenie bolo lepšie aby sa tak nešuchtali.
Naozaj sa nedá zákruta spraviť tak aby trol mohol ez ňu preletieť v pohode ako autobus a nie brzdiť na 25-30km/hod?
Aj keď za busmi mi bude raz ľúto. Bus je proste bus a trol je divný bus, ktorý nesmrdí.
Žiadna otázka, ktorú si položil, pomaly neprichádza. Merné emisie na dodanie ekvivalentného množstva elektriny do rozvodnej siete z elektrární v ČR (kde je podstatne nižší podiel JE) sú v tom najnepriaznivejšom parametri (tuším CO2) 6*nižšie pre trolejbus, v niektorých iných až tisícnásobne. Niet o čom diskutovať.
Autobus je menejcenný dopravný prostriedok, vhodný pre dopravu cestujúcich do periférnych oblastí, zaostalých regiónov a taktiež na dočasné pokrytie prepravných nárokov do doby vybudovania trolejbusovej trate:-).
I.
Ono je ot tak všade. Istý ing. z DPB chcel do územného rozhodnutia o stavbe *marketu TRESKO na Lamačskej ceste presadiť predĺženie T-busovej trate z Patrónky. Mesto škrtlo, vraj "načo"?
I.
No máš pravdu, že trolejbusová trať by bola lepšia, ale musíš mať aj autobusy a musíš nahrádzať Ik280.
Aj keď tu už pomaly prichádza otázka, že či sa nevytvorí viac toxických látok pri výrobe elektriny v tepelných elektrárňach ako pri prevádzke busov
Aj keď SR vyrába takmer 2/3 elektriny v jadrových elektrárňach, ktoré splodiny nevytvárajú, len si po nehode môžme na záchode svietiť sami
Inak v tomto má BA výhodu, lebo zrekonštruvaná spalovňa komunálneho odpadu OLOa.s. vyrába aj elektrinu. Čiže to čo Bratislavčania hodia do koša sa spáli a vyrobí sa z toho šťava. Ak sa otvorí trh s el. energiou, tak DPB, ako mestská organizácia, bude môcť kupovať časť elektriny od OLO, tiež mestská organizácia. Samozrejme asi za lepšie finančné podmienky. Napríklad len za cenu nákladov.
O 11.00, ak máte možnosť, pozrite si dokument o histórii a súčasnosti (=1995) Čiernohronskej železničky na STV 2. Volá sa to "Čierny Hron pod bielou oblohou".
Tak mááálo? To sa mi až nechce veriť. Sólo CityBus má okolo 38-40 l/100km.
Re #2158 J: V tomto som ja konzervatívny Za dobrú správu pre ekológiu považujem výstavbu trolejbusovej trate a nie modernejší autobus.
Re #2159 balky: Nie tak celkom. L22, 25 a 38 vznikli s primárnou funkciou prepojenie MČ Šaca, Poľov, Lorinčík a Pereš S CENTROM. Naproti tomu L31 pôvodne vznikla s funkciou prepojenie MČ Sídl. KVP, Západ, Naj jazerom a Dargovských hrdinov S VSS. Preto je celkom logické, že k VSS zachádza. (I keď je pravdou, že postupne vývojom sa pre túto linku stávajú dôležitejšie iné úseky trasy a pri VSS nastupuje/vystupuje čoraz menej ľudí).
Ja som v tomto nekompromisný. Keď sa sem s veľkou slávou Optima privalila, vedela do čoho ide. Vystavala si šialené monštrum uličiek a semaforikov pred vchodom.
Že obratisko busov bude nezmyselne celkom vzadu, kam nikto necestuje? No a čo?! Veď my budeme mať vlastný BUS.
Že nebude žiadna zastávka busov na Moldavskej? No a čo?! Veď ľudia prídu autami a trocha tej sedlače privzeie náš bezplatný BUS.
Že mohla by byť električka v trase linky W. Nie! Nechceme!
Že by sa vám oveľa viac oplatilo vybudovať koľajové obratisko a voziť ľudí električkou priamo k OC? A čo my máme robiť charitu, mestu budovať otočky???!! Nechceme! Nemáme záujem! Nebudeme potrebovať! Nezaplatíme! Nedovolíme!
A história sa znovu opakuje. Optima bus mimo trasy na stanicu nie je príliš úspešný. Nasledujú pokusy so zachádzkami L15 a dokonca aj zvrátené zachádzky RA-čiek od U. S. Steel.
A teraz oni od nás niečo chcú? Ja tvrdím, že jednoznačne ani pol spoja!!! Prečo by primárna funkcia MHD mala ustupovať komerčným zámerom jednej firmy. Ak si ja prenajmem nejakú šopu kdesi v Poľove a budem tam čosi premávať, DPMK mi tiež nepošle spoj.
Neda mi,ale musim sa po vikende vratit k tvojmu napadu s ostrovcekom pre L5 pri Optime.
Vidim,ze si znaly, ale niekedy to trochu prekombinujes. Nepozeras vsak na naklady spojene s tvojim navrhom. Vystaval by sa ostrovcek a nakoniec by sa po skusobnej prevadzke zistilo, ze bol uplne zbytocny, lebo linka sa rusi pre nedostatok financii. Navyse by nebol bezpecny, bol by pre cestujucich zmatocny a aj vodici by hromzili.
K tym busom. Nie je nic jednoduchsie, ako otocit dopravne znacky, prip. upravit vstup na privadzac-to by sa mohlo upresnit na miestnom setreni. A zrazu by bola jednosmerka od Optimy.
A ako by busy chodili od USS? Cez svetelnu krizovatku k Optime, ludia by znova vystupovali na uz vytvorenych ostrovcekoch, tou istou pristupovou cestou by sa dostali na privadzac a dalej znova na Moldavsku. Taky problem?
Vladimir vsak oponoval,ze by na to mali doplacat obyvatelia Sace, Peresa...Na to len tolko,ze su to normalne linky,ziadne zrychlene spoje, ktore zastavuju len na vybranych zastavkach.To mas to iste, ako ked 31 sa prepleta po Barci-tiez na to doplacaju ludia z KVP,Furce.Takze L23,22,25 su normalne linky, ktore by s kludom mohli zachadzat k Optime.
Sarko: No veď ja vám to len prajem. Vždy ma poteší dobrá správa pre Ekológiu a k tomu určite patrí, že bus, ktorý odveze 130 ludí potrebuje o 100l na 100km pohonných hmôt menej ako porovnateľné množstvo áut, teda 26 aút a v každom 5 ľudí pri 5l/100km.
Ci pana. Tak to ak sa tento či budúci rok 50 Ik280 nahradí 50 SU 15 tak keď len rátam najvyššiu spotrebu SU15 a najnižšiu Ik280 ušetrí na 100km 1750l nafty za cca44tis. A to denne tie vozy najazdia od 100 ale aj 400km! Tak to je už slušná pálka. A keby to bolo len tých 100km denne tak je to 16mil ročne Ak by sme rátali že najazdia 200km denne tak ročne až 32mil. A keď zobereme do úvahy, že to bude CNG No normálne mám lepšiu náladu.
J