Nie, vlani na dušičky bolo to isté , čo aj tohto roku (pozerám do vlaňajšieho služobného príkazu riaditeľa dopravy, ktorý sme robili), len dni boli iné (sobota 30.10. až pondelok 1.11. - všetko voľné dni, takže žiadny pracovný deň sa neposilňovalo). O žiadnych jedničkách a osmičkách neviem, iba žeby niečo navyše vtedy vypustili dispečeri.
Tohto roku som sa ako vždy bavil s hlavným dispečerom, čo vzhľadom na ich minuloročné skúsenosti treba - odsúhlasil, že stačí to, čo minule. Viac som nad tým nemeditoval. O žiadnych nezvládnutých prepravných nárokoch mi dispečeri zatiaľ nereferovali. Keď má niekto skúsenosť, že sme niečo nevystihli, či poznatok, že niečo by bolo vhodnejšie robiť na rok inak, ozvite sa.
Linky č. 27 a 34 nahlas: Z dôvodov, o ktorých sa nemám chuť veľmi rozpisovať, sme do 1. 9. 2005 museli prerobiť vlastne všetky služobné cestovné poriadky DPMK. So súhlasom svojho priameho nadriadeného som k tomu pristupoval tak, že sme začali v rámci týchto zmien zapracovávať do grafikonov novšie jazdné časy a prehodnocovať polohy spojov (sem-tam sme aj zvýšili výpravu - len tam, kde to bolo naozaj nutné).
Linku č. 19 (robili sme ju spolu s ďalšími linkami premávajúcimi od Južného nábrežia doľava prednostne, lebo najviac meškali) ako svojím spôsobom základnú (podniky na Ul. Napájadlá majú toto jediné spojenie) som sa rozhodol konečne nastaviť tak, aby pre striedania pracovných zmien v týchto podnikoch bola optimálna (v rámci možností). Linku č. 27 som logicky skoordinoval s ňou.
Priblížil sa však termín (a hrozba postihu firmy, ak by ho nesplnila), tak sme sa rozhodli zvyšné linky poopravovať len bez zmeny vlastného cestovného poriadku linky (len grafikony a prestávky, pre cestujúcich sa nič nezmenilo). Čiže 34-ka a ďalšie sa do toho proste už časovo nezmestili. Negatívny efekt toho ma síce mrzí, ale tak to vyšlo, inak sa už nedalo.
No a to je celé. Celá jeseň je taká hektická, že na to nebolo kedy. S vedomím výluk, uzávierok a iných očakávaných prác som sa to snažil odďalovať ako predsa len o niečo menší problém, ale musel som kapitulovať - od soboty 5.11. sa linka č. 34 mení.
Nie je to však dobré: Až sa o cca 10 dní otvorí ľavé odbočenie z Južného nábrežia, my premeriame časy v križovatke PxSxJN a na jej okolí a upravíme opäť tieto linky (č. 13, 19, 25, 27) - budeme musieť, pretože by mohutne nadbiehali, zas sa 27-ka ocitne o pár minút v inej polohe a zas to nebude optimálne. O tom, že domino bude padať ďalej („ktorý debil dal 34-ku a 36-ku naraz” - zas nebude kedy, lebo vo vzduchu sú 2 vážne výluky a všeličo iné), ani nehovorím.
Nedá mi trošku sa nezastať „napaľovačov” - ľudí z elektroúdržby cestnej dopravy (až tak do toho možno nevidím, ale ich striktné odsudzovanie sa mi vidí predsa len prehnané). Problém je určite viac v celkovej „organizácii” tejto činnosti na úrovni dopravcu (strašne pracná kontaktná verzia nahrávania údajov do vozidiel + neexistencia osobitného pracoviska s primárnou činnosťou úpravy údajov z prípravy do tvaru vhodného na nahratie, nahrávania údajov do vozidiel, zberu údajov z vozidiel, ich prípadnej úpravy do „užívateľského” tvaru pre naväzujúce zložky a riešenia súvisiacich technických problémov) ako v konkrétnych ľuďoch, ktorí sa tejto činnosti zrejme nemôžu venovať hocikedy a naplno.
Informacia od eMareqa: Vo vcerajsom vysielani STV bol rozhovor s J. Bendzalom a P. Titlom. O.i. v nom odznelo, ze v rokoch 2006 - 2008 podnik planuje kupit 56 (!) autobusov, prednostne na plyn. eMareq alebo hocikto iny, doplnte, ak viete. Dakujem.
Pripada mi, ze za ten nebyvaly zaujem novinarov o DPMK trosicku moze aj DPMK sam... Ale suhlas s tvojim nazorom, ze o co viac politikarcenia, o to menej odbornosti.
zdravim vospolok... na KVPcku tesne pred odbockou ku klastoru chcipol trolejbus...uz tu stoji asi hodinu, dorazil dispecer na svojej "formuli" a dielensky voz, uz pol hodky sa ho snazia ozivit no ani s nim nehne... zabava sledovat toto...:o))))
trochu-dosť- si to poplietol
tzv.napalovačku máme cca.4 mesiace-preto troleje ´´rozprávajú´´
akurát chýba soft pre úpravu a aktualizáciu a ten tento týždeň NEBUDE -ale tešiť sa môžeš
- Pripraví škandalózny e-mail Dutka o stoličku v DPMK?
- Aké odmeny majú v predstavenstve DPMK
- L. Vozárik: Dutka by mal nahradiť Jaššo
- Zemetrasenie v DPMK: SDKÚ chce odvolať predstavenstvo
- Dozorná rada chce riaditeľov do predstavenstva
- Ako sa pravica v DPMK vyznamenala
Toto všetko sú odkazy na články z denníka Korzár týkajúce sa DPMK. Je mi veľmi ľúto, že sa košická doprava takto spolitizovala. A nech sa nikto nehnevá, čím viac politiky, tým menej odborných riešení bude... ?
Nova BUSE databaza odisla na Hornadsku v pondelok popoludni. Tvoja info a nekvalitnej predoslej verzii je ale nepravdiva; pravda je taka, ze spustenim akustiky sa v tbusovych palubakoch aktualizovala ich vnutorna databaza, ale bez zmeny vizualu. Elektronicke panely teda mali a aj maju povodne databazu BUSE z rokov 2003 (1018, 1020, 2001, 2006), z roku 2002 (1017, 1019, 2002 - 2005, 2007) a jeden mohykan z roku 2000!!! (1016). Na druhej strane palubak je nanovo naprogramovany. Vysledok tohto je taky, ze technici vlastne skombinovali 2 odlisne verzie a panely nepoznaju nove kody konecnych zastavok v palubaku a teda nic sa nezobrazuje.
Je inac nanajvys zaujimave, ze o tom vsetci dobre vedia a nikoho to netrapi. A je zvlastne, ze o aktualizaciu databazy ziadame vediac o tejto chybe prave my, ludia z pripravy. A cela aktualizacia je este zabalena do veticky "robi sa to kvoli pripravovanej vyluke" Cize clovek, ktory chybu sposobil a nijako ho to netrapilo (asi ani jeho nadriadenych aj napriek hlasenkam od vodicov), si dycha spokojne...
Aku napalovaciu stanicu dostanu? Co znamena vlastne upgradey softwareu?
Mimochodom, ta databaza ma ist kompletne aj na elektricky, som zvedavy, kedy sa to podari.... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter523