Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Balky #14350:
nooo je tu par rozdielov, je rozdiel isť s elinou, osobným autom a autobusom, a tie rozdiely sú dosť podstatné.
Je totiž rozdiel medzi jazdou po koľajniciach s elinou, kde si vaic menej sam na dráhe, a je rozdiel byť rovno v premávke. A dalej k osobákom ktoré si uviedol ako príklad, je rozdiel ísť s 4 osobami v aute do 2 ton, alebo plným autobusom ktorý má od 13 - 25 ton (zaleži od typu, plnosti atd.). Je tam rozdiel v zodpovednosti, v technike jazdy, v štýle jazdy atd atd.
To že pre držiteľa vodičského oprávnenia skupiny B a D platia tie isté zákony, neznamená že, že ked už mám vodičák na osobák, tak som majster sveta a môžem isť hodnotiť vodiča autobusu ako hovoríš ty.
Reply on: Balky #14350:
Hmm, zaujimavo to pise uvodzovky. Skuska: """"
Reply on: Irisb #14348:
Tak ako mozu krasu, funkcnost, kapacitu vozidla hodnotit vsetci, co maju o busoch nejake informacie, tak mozu jazdu vodicov busov hodnotit vsetci, co vlastnia vodicsky preukaz, pretoze su takymi istymi ucastnikmi cestnej premavky a platia pre ne rovnake zakony a vyhlasky. A riadic eliny takisto prevaza ludi a zodpoveda za ich bezpecnost ako vodic busu, tak isto ma vodicske opravnenie ako vodic busu. A z tohto dovodu si myslim, ze 1018 ma pravo hodnotit a kritizovat jazdu vodicov busov, aj ked je \"len\" elektrickar.
Ak sa vsak budem drzat tvojej teorie, ze hodnotit a kritizovat by mal len clovek znaly s praxou, tak sa cudujem, ze prave ty oponujes 1018. Nemas totiz nabehany ani km volantom, no \"dovolil si si\" oponovat a kritizovat nazory cloveka, ktory uz ma najazdene nejake km (hoci len na eline). Ak su jeho nazory subjektivne, potom ake su tvoje-laika? Objektivnejsie asi nie...
Tuším tu začne vojna teoretikov s 30ročnou praxou... ?
Reply on: S499.1023 #14341:
nooo hlavná vec že ty fyzikálne zákony píšeš ?
a dalej, ked už vraviš že fyzika nepustí, mam par dotazov z reálneho života nie z teorie ako tu trepeš ty:
- ked je SU širší ako to že má užšiu uličku ako Karosy?
- ked je SU širší ako to že na dvojsedadle nemôžu vedľa seba rovnocenne sedieť dve osoby ako v Karose?

Dalej ked už odrátavaš od plochy steny, mal by si si uvedomiť, že solač ma jednak hrubší prednú stenu a zadnú stenu, a aj vodičová kabínka, a motor vzadu uberajú na ploche, takže taaa plocha je moj zlatý v reale viac menej vyrovnaná.
Vidno že ty si teoretik, a nič v zlom aleee realita je pre teba uplne tabu zrejme


Re#14346 Balky: pozri tu ide o inú vec, ja nemám ma sebou ani jeden kilometer za volantom autobusu, aleee ja tu nehodnotím jazdu vodičov, ako hodnotil 1018 a to je trošku rozdiel. To že hodnotím autobus ako taký, to je vec, ktorú môžu hodnotiť všetci, ktorí majú o danom autobuse informácie. Takže ten počet príspevkov je v poriadku:D
A ked už ideš hodnotiť niečo čomu nerozumieš, teda nevieš podať objektívne hodnotenie, tak vlastne hovoríš uplne zavádzajúce veci, ktoré môžu len nesprávne ovplyvniť ostatných. Takže asi tak
Reply on: Furčan #14326:
3520 včera zaskakoval dva krát aj L:11
Rozbité okná nehlásil... ?
Reply on: Irisb #14292:
Musim sa zastat 1018. Preco, ak je laik do busov, by si mal nechat svoj subjektivny nazor pre seba?Je to scestne diktovat niekomu, co moze a co nie len na zaklade toho, kde a na com pracuje. Podla tvojich prispevkov a nekonecnych porovnavaniach busov by u teba malo platit, ze robis v DP na AD uz desiatky rokov. Ale realita je asi ina, si len nadsenec do busov, nemas na nich nic odkrutene, teda pocet tvojich prispevkov by mal byt 0(nula).
A co sa tyka pouzivania, resp. nepouzivania BUSE. Ak 1018 vie, ze v danom voze je infosystem spravne nainstalovany, tak ho to opravnene stve. A je jedno, ci je to bus, trolik, elina. Myslim si, ze kazdeho by nastvalo, keby jeho pracu (navyse sa jedna o zvysenie kultury cestovania, za co je DP dost kritizovany) umyselne, z lahostajnosti dehonestovali a ignorovali ini zamestnanci.

Re #14336 peter: Nechapem, preco ti pri kritike na vytazene spoje L15 napadla prave L13, preco ti prave na tejto linke vadili NP SU12, ktore jazdia vylucne prave na tejto linke kvoli zdravotne postihnutym z Tallinskej?Ved ak mas pocit, ze L15 je vytazena a male Karosy nestacia, tak tam predsa nebudem tlacit male SU12...

Re #14344 Yps: Aj ja som si vsimol tu hustotu zaludnenia. Nieco cez 2 osobky na km2 je dost malo na tak preludnene sidlisko, akym Tahanovce su.
No dneska je to zaujímavé v Korzári !
Reply on: Sarko #14320:
Všimol si si tú extrémnu hustotu obyvateľstva na 1km2 na KVP ? Jak v zologickej.
Reply on: qwerťak #14342:
tak tých je veľmi málo.ak sú nejakí.
pozerám, že naše iMHD sa rozdeľuje na dva tábory: 1.) "SUčkari" 2.) "iriso-´karoso-ikarusisti" PS: a kde sú neoplanisti ? ?
Reply on: Irisb #14339:
Počúvaj, mládenček, budeš konečne schopnýpochopiť fyzikálne zákony alebo budeš kolom dokola otrepávať tie svoje nezmysly?
Vrakosa je široká 2, 5 m, široká 11 (B932) alebo 12 (B952) m. To dáva hrubú podlahovú plochu 27,5 m2, resp. 30 m2. Solaris 15 je široký 2, 55 m, dlhý 15 m. To dáva hrubú podlahovú plochu 37,5 m2. Od tejto plochy je potrebné odčítať plochu stien vozidla, sedačiek, stanovišťa vodiča (u všetkých busov cca. rovnakú) a v prípade VP Vrakos aj plochu schodov.
To hovorí fyzika a ani to najväčšie nadšenie pre Vrakosy na tom nič nezmení.
Reply on: Irisb #14339:
no presne tak, L15 by nebola tak narvata, ale to by trebalo vratit minimalne 20 min intervaly spat na L18, na L32 vratit klbaky a Solace napchat na L27 alebo L53, nech aj Tahanovcania maju teraz zazitok cestovat v tomto skleniku... ?
Reply on: peter #14336:
takže k tomu nasadeniu solačov na L15 SU12 by kapacitne nestačila ani z daleka tak ako 12m Karosy, a SU15tky tak tie by tiež "veľa vody nenarmútili". Ich kapacita je len minimálne väčšia ako u Karos B932 resp. B952.

L15 nebola tak vyťažená, pokial mali L18 aj L30 20min intervaly, takže prípadný návrat 20 min. intervalov by bol asi najlepším riešením.
Reply on: peter #14336:
na L 13 chodia pravidelne len SU12
Janosko-presne tak,lenže teraz aj tak čumia na vodiča jak na blbeho,keď na tých BČK stejne nič nevidí...Ale to je o inom.
Sarko: co sa tyka tych 16 spojov na tahanovce v spicke a na furcu len 6. Je to max. blbost. Trolejbusy chodia prepchate, autobusy na tahamovce prazdne.
V piatok: isla najprv L27, ta bola poloplna, potom isla L53 kde bolo spolu 9 ludi a nasledne isla L57, kde bolo 6 ludi. Podla mna, tych 20 ludi na L57+L53 by sa pomestilo este do L27.
Nech mi nikto netvrdi, ze tato situacia odzrkadluje pocet cestujucich.

Asi najvytazenejsia z kratkych liniek je L15. Tak naco preboha nasadili solarisi na L13 a na L36 !!! Toto musel urobit nejaky clovek co nema prehlad o stituacii.
Ved L15 chodi plna aj vo vecernych hodinach, naproti tomu na L13 je mozno dokopy 10 ludi.
Cestujem casto tymi linkami, ked prestupujem do krasne. Takze viem.
Matway.Ja presne robim to,ze posielam ak nemam vydat cestujuceho nech si rozmeni vo voze.Ja niesom povinny vydavat a tym sa zdrziavat.Ono je to tak,ze cestujuci nas skusaju ci vydame s take obnosu,vydas raz druhykrat a uz si zvyknu a furt budu chodit s takymi bankovkami.A ked im povies,ze nemas vydat tak budu na teba cumiet jak na blba. 🙂
de bude 3509 30.5.2005 ??????? neviete ked hej napiste prosim !!! ?
Reply on: Cassovia t-busy #14322:
Zastávka Dom kultúry bola premenovaná už dávnejšie na Mlynskú baštu. Na presný termín si teraz neviem spomenúť. Nechcem zavádzať, ale žeby to bolo leto 2001? Alebo sa mýlim? Ale tak nejako. Každopádne zastávka sa už viac rokov volá Mlynská bašta.

Re #14324 matway: Doplnkový predaj cestovných lístkov u vodiča sa nazýva doplnkovým preto, lebo je doplnkový a platia tu určité zjednodušené pravidlá predaja. Medzi ne patrí aj pravidlo, že cestujúci je povinný mať pripravený obnos presne v cene kupovaného lístka. Vodičovi samozrejme nikto nebude brániť mať pri sebe nejaké zmenné, ale v zásade nie je povinný cestujúcemu vydať. Takže suma sumárum, ak lístok u vodiča stojí 14 Sk, cestujúci má mať presne 14 Sk. Ak platí 200-korunáčkou a vodič mu nemá vydať, buď si zmení na drobné od iného cestujúceho alebo do vozidla nenastúpi. Čiernu jazdu to v žiadnom prípade neospravedlňuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.