resp. skor Sarko. Daj cely ten Vladimirov vyplod na hlavnu stranku medzi novinky. Nejaky fajnovy nadpis vymysli. Tam si to mozno vsimne niekto z Korzara, kedze to tu pravidelne vykradaju a mozno niekoho konecne osvieti...
... poklona. Skvele. To si zasluzi Pulitzerovu cenu. Fakt. ?
Janosko:
No pocuj drahy koleges, akosi Ti prichadzajuca jar prebudza hormony, len nie tie spravne ? Zacni aktivne sportovat, to pomaha spravne prekrvit obeh a taak ?
A stále stále stále a stále dookola furt to isté. Skrátka idem k označníku, pozriem na CP a odborne skonštatujem, že na DPMK sú debili. A debatoveť nie je o čom, že?
Ja v prvom rade ľudí na DPMK, ktorí majú na starosti tvorbu CP, OBDIVUJEM. Obdivujem za to, že sa ešte nezbláznili. Ja na ich mieste by som tak už dávno dopadol.
Kde bolo, tam bolo...:
Páni sťažovatelia na CP! Poďte vy robiť grafikony. Rýchlo si prebehnite situáciu, nájdite nedostatky a navrhnite riešenia. Prídete na to, že liniek v Košiciach je priveľa, že sú tak nemožne trasovo poskrúcané, že sa prekrývajú v rôznych úsekoch a vytvára to tlak na ich koordináciu v nespočetne veľa vzťahoch. S prekvapením zistíte, že niektoré linky musíte vzájomne koordinovať voči sebe aj dvakrát v jednom smere (pričom odlišnou trasou majú iný jazdný čas). Skúšate však ďalej, i keď s kompromismi. Krásne si postavíte CP pre KVP-čko a zistíte, že na Furči sa vám tie isté linky (18, 32, 71, 72) zlievajú v jeden čas. Ako posúvate, tak posúvate, vždy niečo pretŕča. Napojíte Ťahanovce a Železníky a nekonečný kolobeh pokračuje. Preložíte linky na blšák, pôjdu naraz na Ťahanovce. Preložíte dokonale Ťahanovce, zistíte, že idú naraz na KVP-čko. Nakoniec dosiahnete aký-taký stav, že všade je to akési rovnako priemerné.
Ale!
Zrazu sa zaktivizuje separatistická skupina občanov nad 70 rokov za spoj ku poliklinike o 10 min. skôr. Môžete si hlasivky vykričať, že keď pôjde linka X o 10 min. skôr, tak bude mať vplyv na linku Y, tá zase ovplyvní linku Z a tá spôsobí, že na opačnom konci ľudia nebudú stíhať do práce. Argumenty sú zmietnuté zo stola. Poslanec totiž na mítingu v telocvični sľúbil, že spoj k poliklinike pôjde skôr, aby dôchodca stihol byť prvý v rade, tak pôjde a hotovo. A uprednostnili sme dôchodcu pred pracujúcim. Ten párkrát nestihne začiatok pracovnej zmeny a o dva týždne sa už vezie autom. Ale to si nikto nevšimne. Chvíľu je pokoj. Potom zo dňa na deň začne jedna MČ presadzovať posuny spojov, lebo tak si to prajú jej obyvatelia. Argument, že v tom čase ide aj iná čiastočne súbežná linka neobstojí. Ani upozornenia, že potom pôjdu naraz. Tak idú naraz. Poviete si, ak sme tú prvú dali neskôr, dajme tú druhú skôr. Ale nie! Tá druhá obsluhuje inú MČ, ktorá zmenu času ani za svet neodsúhlasí. Takže idú dve linky naraz a niekto sa potom čuduje, čo za debila to takto stanovilo.
Poviete si, stôl treba vyčistiť! Radšej menej liniek, ale hustejšie intervaly a jednoduchšie preklady. V šiestich linkách sa spraví systém skôr ako v pätnístich. Mestské zastupiteľstvo hovorí ÁNO. No super. Robíte v pracovnom čase, rozmýšľate po večeroch, po víkendoch, k niečomu dospejete... Ak liniek má byť menej, niektoré treba zrušiť. Na zrušenie si vyberiete tie, ktoré pokladáte za najlepšie nahraditeľné alebo významovo za najslabšie. Čo sa ale nestane! Poslanci súhlasia, že časť liniek by sa malo zrušiť, samozrejme ale len do momentu, kým sa im nesiaha na tú "ich" linku. Ani teória lepších prestupov neobstojí. Poslancova matka predsa MUSÍ mať priame spojenie s Lidlom! Skúšate inde. Návrh sa paškvilizuje, ale nevzdávate sa. Skúšate rušiť ďalšiu linku. Tá prechádza piatimi MČ, pričom musíte mať súhlas od každej jednej na jej zrušenie. Štyri MČ sa dajú presvedčiť a tá piata to odvetuje. A vy si môžete zase len udierať hlavu o múr.
Komédia nekončí. Magistrát sa nevjadruje len k návrhom, ale pridáva aj vlastné. Áno, áno, liniek má byť menej, ale nemohlo by predsa len niečo jazdiť priamo "z Bankova na Valaliky"? Kaša sa varí a nové linkové vedenie pripravuje. Každý pridá niečo. Médiá burcujú verejnosť, všetko vraj bude lepšie... Z vašich myšlienok už však neostal ani kameň na kameni. Len vaše meno je pod niečím, čo na začiatku malo byť celkom inak.
A tak mesto dostalo nový CP. Poslancova matka jazdí priamo k LIDLU, dôchodcom pred poliklinikou zastaví priamy spoj presne za desať sedem... len z Námestia idú na sídlisko všetky spoje naraz. Prečo? Kto za to môže? No predsa vy! Vy ste tvrdili, že sa to dá lepšie a nezvládli ste to. Proste CP zase raz spravil jeden debil.
3211: Tvrdis, ze sa to neda urobit za jeden den. Ale za dva roky sa to uz urobit da (ta zmena). A ked ju este nestihli urobit, nech si v DPMK neschvaluju odmeny. Odmena ma byt za ukoncenu pracu. Je tam tolko zbytocnych ludi v DPMK, tolko zbytocnych pozicii, ktorych treba platit. A vacsina z nich je neschopna a je len do poctu. Nahovno s celym vedenim DPMK.
Ked sa niekoho opytas, kazdy potvrdi, ze to s dopravou ide stale dole a dole. Radsej mali nechat dopravu ako bola pred 10 rokmi, ziadne zmeny a ludia by boli spokojnejsi. Nepoznam nikoho kto by si zmeny pochvaloval. To len v DPMK robia, aby to naoko vyzeralo, ze tam nieco robia, pritom kazda zmena viac zhorsuje dopravu.
Je to v podstate presne to, co hovori aj BMko - 30min a 20min interval je tazko skoordinovatelny. Ak das odchody 72 od Iskry 04,24,44, tak najvhodnejsie je polozit odchody 19-tky napr. 09,39 alebo 19,49 alebo 29,59. Vsetky 3 varianty su uplne rovnake a najidealnejsie. Je ale jasne, ze od Mosta k nim pribuda 71, a teda ze chodia poskladane ako strudla. Ale s tym sa nic neda robit, nie je to chyba grafikonov, ale systemu linkoveho vedenia.
Peter:
Koordinacia 19 a 71 nikoho netrapi. A ak narazas na 15/18, ano, mas pravdu, ale je to stav len v spicke (v smere od Namestia), v sedle a okrajovom rezime je ta koordinacia uplna. Je jasne, ze ta spicka je nestastna, ale chap to tak, ze je to pozostatok niecoho, fungovalo ok, ked chodila linka51 vykryvajuca presne tu dieru, ktora tam teraz je. A to, ze linka 20 (a dokonca od Palackeho aj 32!) tam tiez takmer na chlp "sadla" do toho kolaca, je zalezitost nahody, pretoze 20 sa koordinuje s inymi linkami. Nahoda, aj ked blba. Zasa je to nevhodnost systemu.
Peto5220, 3211:
Mozno by to chcelo pouvazovat nad miernejsimi reakciami na nazory inych. Kazdy ma totiz pravo na svoj nazor, to by ste mali respektovat a patricne na urovni aj na tieto nazory reagovat...
Polhodinovy a 20 miutovy interval sa tazko vykriva a obzvlast ak je vysoky pocet podvojnych spojov a to je vec, ktoru musi DP vyriesit najme co sa tyka subehov 19 tky a trombelusu, autobusov na jazere s elektrickou, 34 a 36 tky a kopec nezmyselnych zdvojenych nezmyslov. A vsetko sa da. Dokazal to Sarko, 1018, Vladimir aj ja v kazdom navrhu linkoveho vedenia. Staci len prelistovat niekolko 100 stranok diskusneho fora dozadu. Lenze DP sa k tomu stava tak ako sa stava.
Nebyvaš ty na Ťahanovciach??? Ak ano tak tu nemaš čo vyskakovať že nam ide viac liniek na sidlisko lebo vam tam chodi najviac liniek z celeho mesta a mate aj najviac expresnych liniek ?
ty asi rozmýšlaš sedacou časťou tela,lebo keď si myslíš že to sa dá urobiť za jedendeň tak to sa hlboko mýliš.a choď do čerta s tvojim názorom.nie len ty si dôležitý
Ty magor,aj tak linky 71 a 72 chodia 6 až 8 krát za hodinu,čo je dosť veľa a na furču aj KVP neidú len l71 a 72 ale aj iné autobusy napr.31,18...Tak sa láskavo spamäj
Tymto by som chcel vyvratit informaciu z uvodnej stranky, ze zmeny ces. poriadku na linkach 71 72 boli preto aby korespondovali s odchodmi linky cislo 19............ preto DPMK je bud blby.. alebo neviem co, ked nezmeni poriadok na linke cislo 19.. a tympadom ide cez tyzden trolejbus cislo 71 bus tesne pred 19 alebo tesne po linke cislo 19 !!! pretoze ta ma nehorazne meskanie, uplne nezmyselny krok... naco st to vobec robili? je to este horsie ako minule.. ide 19 a 71 naraz, potom dlho nic.... potom jedna 72.. POTOM DLHOOO DLHOOO NIC /15-17 minut/ apotom ide naraz 19 a 71 .... ☠
Vladimír
Ja v prvom rade ľudí na DPMK, ktorí majú na starosti tvorbu CP, OBDIVUJEM. Obdivujem za to, že sa ešte nezbláznili. Ja na ich mieste by som tak už dávno dopadol.
Kde bolo, tam bolo...:
Páni sťažovatelia na CP! Poďte vy robiť grafikony. Rýchlo si prebehnite situáciu, nájdite nedostatky a navrhnite riešenia. Prídete na to, že liniek v Košiciach je priveľa, že sú tak nemožne trasovo poskrúcané, že sa prekrývajú v rôznych úsekoch a vytvára to tlak na ich koordináciu v nespočetne veľa vzťahoch. S prekvapením zistíte, že niektoré linky musíte vzájomne koordinovať voči sebe aj dvakrát v jednom smere (pričom odlišnou trasou majú iný jazdný čas). Skúšate však ďalej, i keď s kompromismi. Krásne si postavíte CP pre KVP-čko a zistíte, že na Furči sa vám tie isté linky (18, 32, 71, 72) zlievajú v jeden čas. Ako posúvate, tak posúvate, vždy niečo pretŕča. Napojíte Ťahanovce a Železníky a nekonečný kolobeh pokračuje. Preložíte linky na blšák, pôjdu naraz na Ťahanovce. Preložíte dokonale Ťahanovce, zistíte, že idú naraz na KVP-čko. Nakoniec dosiahnete aký-taký stav, že všade je to akési rovnako priemerné.
Ale!
Zrazu sa zaktivizuje separatistická skupina občanov nad 70 rokov za spoj ku poliklinike o 10 min. skôr. Môžete si hlasivky vykričať, že keď pôjde linka X o 10 min. skôr, tak bude mať vplyv na linku Y, tá zase ovplyvní linku Z a tá spôsobí, že na opačnom konci ľudia nebudú stíhať do práce. Argumenty sú zmietnuté zo stola. Poslanec totiž na mítingu v telocvični sľúbil, že spoj k poliklinike pôjde skôr, aby dôchodca stihol byť prvý v rade, tak pôjde a hotovo. A uprednostnili sme dôchodcu pred pracujúcim. Ten párkrát nestihne začiatok pracovnej zmeny a o dva týždne sa už vezie autom. Ale to si nikto nevšimne. Chvíľu je pokoj. Potom zo dňa na deň začne jedna MČ presadzovať posuny spojov, lebo tak si to prajú jej obyvatelia. Argument, že v tom čase ide aj iná čiastočne súbežná linka neobstojí. Ani upozornenia, že potom pôjdu naraz. Tak idú naraz. Poviete si, ak sme tú prvú dali neskôr, dajme tú druhú skôr. Ale nie! Tá druhá obsluhuje inú MČ, ktorá zmenu času ani za svet neodsúhlasí. Takže idú dve linky naraz a niekto sa potom čuduje, čo za debila to takto stanovilo.
Poviete si, stôl treba vyčistiť! Radšej menej liniek, ale hustejšie intervaly a jednoduchšie preklady. V šiestich linkách sa spraví systém skôr ako v pätnístich. Mestské zastupiteľstvo hovorí ÁNO. No super. Robíte v pracovnom čase, rozmýšľate po večeroch, po víkendoch, k niečomu dospejete... Ak liniek má byť menej, niektoré treba zrušiť. Na zrušenie si vyberiete tie, ktoré pokladáte za najlepšie nahraditeľné alebo významovo za najslabšie. Čo sa ale nestane! Poslanci súhlasia, že časť liniek by sa malo zrušiť, samozrejme ale len do momentu, kým sa im nesiaha na tú "ich" linku. Ani teória lepších prestupov neobstojí. Poslancova matka predsa MUSÍ mať priame spojenie s Lidlom! Skúšate inde. Návrh sa paškvilizuje, ale nevzdávate sa. Skúšate rušiť ďalšiu linku. Tá prechádza piatimi MČ, pričom musíte mať súhlas od každej jednej na jej zrušenie. Štyri MČ sa dajú presvedčiť a tá piata to odvetuje. A vy si môžete zase len udierať hlavu o múr.
Komédia nekončí. Magistrát sa nevjadruje len k návrhom, ale pridáva aj vlastné. Áno, áno, liniek má byť menej, ale nemohlo by predsa len niečo jazdiť priamo "z Bankova na Valaliky"? Kaša sa varí a nové linkové vedenie pripravuje. Každý pridá niečo. Médiá burcujú verejnosť, všetko vraj bude lepšie... Z vašich myšlienok už však neostal ani kameň na kameni. Len vaše meno je pod niečím, čo na začiatku malo byť celkom inak.
A tak mesto dostalo nový CP. Poslancova matka jazdí priamo k LIDLU, dôchodcom pred poliklinikou zastaví priamy spoj presne za desať sedem... len z Námestia idú na sídlisko všetky spoje naraz. Prečo? Kto za to môže? No predsa vy! Vy ste tvrdili, že sa to dá lepšie a nezvládli ste to. Proste CP zase raz spravil jeden debil.
Amen.