Reply on: Peter #1118:
No veď keby mala L18 miesto dnešného 20 min. intervalu popoludní 10 min., tak predpokladám, že by to bolo kapacitne to isté 
Ide tu však o to, že v mnohých prípadoch, keď ide viac autobusov na jeden smer naraz už nejde o neschopnosť dobrej koordinácie, ale NEMOŽNOSŤ koordinácie. V Košiciach je autobusových liniek priveľa. Majú príliš veľa spoločných úsekov, rôzne body, kde sa stretávajú a všade rastú nároky na koordináciu. Ale všade sa to skrátka nedá. Preto aj Košice budú musieť počet liniek znížiť a intervaly medzi spojmi skrátiť. Je to všeobecný trend. Ak máš zo zastávky tri linky s 30 min. odchodom, je to síce 6 spojov za hodinu, ale rôznymi ďalšími vplyvmi nemusia do seba zabadať (viď príklad Madridská v sedlo - odchody na 08 38, 11 41 a 12 42). Ale ak je liniek menej a s lepšími intervalmi, situácia je pre cestujúceho jednoduchšia a pre dopravcu tiež. Je vždy ľahšie zosúladiť dve linky s 10 min. intervalom ako 3 linky s 15 min. intervalom a počet spojov je pritom ten istý! Základom je však predpoklad, že nemožno mať linky odvšadiaľ všade, Košičania sa budú musieť naučiť viac prestupovať. Ak však budú intervaly hustejšie, aj cestovanie s prestupom bude hračkou a oveľa lepšie ako dnes.
Vladimír
1) Spája Lingov s Nám. osloboditeľov - L18 tiež!
2) Spája OC Laborec s Nám. osloboditeľov - L15 tiež!
3) Spája Nám. osloboditeľov s Moyzesovou a oblasťou Hlavnej pošty - L2, 4, 7, 29 tiež!
4) Spája Novú nemocnicu, Amfiteáter, TU, Mier a Furču - L18 tiež!
Inými slovami, L55 je podľa mňa taká linka na zrušenie. Jedinú originál funkciu, ktorú plní je rýchle spojenie Nám. osloboditeľov a severu Terasy. Každý deň však v tomto smere vidím jazdiť autobusy poloprázdne. Ja by som L55 zrušil a jej autobusy pridelil k L18. Tak by sme sa na nej mohli dopravcovať v špičke popoludní dokonca k úctyhodnému intervalu 10 min. A ako základné dopravné pravidlo hovorí, dve linky na tej istej trasy vzájomne do seba zapadať nemusia, ale jedna sama do seba zapadnúť musí