V Košiciach vozy 500 a 501 z prvej série (myslim 10kusovej) ,zbytok v Prahe.
To, či v Košických vozoch niečo funguje je vecou náhody a veku vozidla. Jednotlivé komponenty el. výzbroje majú trend postupne odumierať.
Fotografie z vyhorenej 501 dosť jasne hovoria, že požiar vznikol v dosledku uvolnených svoriek trakčných káblov na prechode. Prípadne sú celé v zlom stave, zlá izolácia. Pokial by také niečo nastalo v Prahe, tak berú k odpovednosti dielenských pracovníkov. Je to ukážkový prípad zanedbanej údržby!!!
To tvrdím, nech už to v dpmk "zahrajú" kamkolvek.
nie...ja sa nechcem hadat,ale ved je dobre ze tam je pesia zona,bez dopravy.To uz treba ludom pchat MHD vsade? Preco nicit centrum trolejovym vedenim a ostrovcekmi...neviem,je to len moj nazor,tak nevyskakuj,prosim...
Na asi desiatich stránkach dozadu je min. desať príspevkov na vysvetlenie. Skús to čítať pomalšie , niekolkokrát. Popremýšlaj nad tým. Potom si odpočiň, ďalší deň to skús znovu prečítať, popremýšlať. Prejdi sa po Hlavnej, pozri si staré fotky. Ak ani potom nebudeš chápať, tak to nerieš.
Minule bol príspevok , že posledná kniha o histórii košických električiek vyjde v Anglicku.
Mal som v ruke jej slovenské vydanie a je v nej plno nepresností, autorovej fantázie ,ba až nezmyslov. Jedine snáď fotky potešia, niektoré neboli doposial zverejnené aj ked má vela z nich nesprávny popis a nesprávnaho autora!
Je dobré také nepresnosti a nezmysly vyvážať?
To je všeobecne známe, dnes to však ide riešiť , pravdepodobne včetne určitého odklonu od Dómu...atd.
Ale problémov je tam viac. Podzemné chodby u divadla- nosnosť, nevhodné zadláždenie, chýbajúci spatný vodič...
ALE TREBA TO RIEŠIŤ.
Na hlavnej ulici zakázali jazdu kvoli Dóme. Nakoľko sú porušené základy, tak by sa mohol zrútiť pri otrasoch ktoré dlhšie trvali. Aj ked stavebné technologie existujú, samozrejme na rekonštrukciu nie sú peniaze.
Pretože , a to hlavne, je centrum neprístupné alebo obtiažne prístupné pre starších ludí a ludí so zníženou pohyblivosťou, okrem pešej zóny je tam plno úradov, inštitúcií, pretože električka je mestotvorným prvkom a do hist. centier patrí. Najdi si na webe fotografie napr. z nemeckých miest, je tam zcela bežné, že v pešej zóne jazdí elka.
Samozrejme rýchlosť max. 15km/h, intervaly cca 15-20min. žiadne vedenie niekolkých silných liniek.
Trať od VSS do Barce viedla vpravo viedla vpravo vedla cesty(smerom do Barce). Bola dvojkolajná. Asi tak 300m pred smyčkou zasahoval do profilu trate dom ,hovorilo sa mu "mýto", pred ním bola podmienečná zastávka stejného mena. Asi v úseku 60m (?) kolaj smerom do Barce "obchádzala" dom formou kolajovej splietky. Viditelnost do protismeru myslim (nie som si istý ) bola zaistená velkým zrkadlom, ale nebolo nutné. Pokial bol voz v Barci pripravený na odchod, tak ho bolo vidieť. Zastávka z Barce bola až za smyčkou smerom do mesta.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.