Ďakujem za objasnenie riadenia ASM, ale to som mal na výške v predmetoch ako Elektrické stroje I, Elektrické pohony, Regulované pohony a ešte neviem kde inde.
Inak ten asynchrónny motor nie je nový, len sa prepočítal a dal naspäť do pôvodného jednosmerného motora (po patričných úpravách).
Keby Dubničáci nešpekulovali s vlastným vývojom a dala by sa tam overená výzbroj tak by to vozidlo jazdilo.
Re #24388 KVKV: Ale v Košiciach je _PRIEMERNÁ_ vzdialenosť medzi zastávkami okolo 500 m.
Re #24386 Nodes: KSK drží licenciu pre prevádzkovanie dráh (E + T)
Predchvíľou som mal tel. horor od Vlada, CéPé imhd už ukazujú pásma T1, T2, TZR.
DPMK stále mlčí a ignoruje verejnosť.
DOZVIEME SA UŽ, KOLKO STÁLA V SKUTOČNOSTI REKONŠTRUKCIA KT8 ???
CHCEME ZVEREJNIť VŠETKY ÚČETNÉ DOKLADY A OBCHODNÉ ZMLUVY !!!
V opačnom prípade považujem vedenie DPMK za luhárov, ktorí zavádzajú a klamú verejnosť!
Dovolím si doplniť. "výzbroj/brzdy" to úzko súvisí.
Asynchronny motor dovoluje elektrodynamicky brzdiť voz prakticky až do nuly . V principe to funguje tak, že jeho otáčky sú priamo závislé od kmitočtu prúdu. Keď kmitočet budeme znižovať , motor bude spomalovať. V zjednodušenom prípade na vysvetlenie, ak by sme do asynch. motora zaviedli jednosmerný prúd, motor sa celkom zastaví.
U daného vozu sa nepodarilo doriešiť plynulú reguláciu poklesu frekvencie v brzdnom režime. (je to len stručné a velmi zjednodušené vysvetlenie!)
Kto mal možnosť sa zviezť týmto vozom, mi dá za pravdu, že brzdenie nebolo plynulé, dobeh mal trhavý-"cukavý" charakter. Tento problem Dubničáci nedoriešili.
Takže: Konštrukčná chyba el.výzbroje v brzdnom režime.
Ale ja nevyvraciam, že niekto može mať na kvalitu mhd v určitom meste svoj subjektívny názor. Nech ho má. //dodnes sú niektorí, čo hovoria ,že za Husáka sa žilo najlepšie//. Nežilo.
Sú aj takí, čo dokonca v masmédiách chvália súčasný stav banskobystrickej mhd. (a bojujú za jeho zachovanie).
Pražské linky s 20 a 30min intervalmi existujú, aj so 60min.int (napr.202), ale linky toho charakteru by v Košiciach najpravdepodobnejšie vobec nezaviedli, alebo by jazdili v int.60/120.
Na vysvetlenie : V Prahe je pomerne dosť liniek, ktoré doslova na svojej trase "vymetú" všetky kúty, uličky, ktoré sú mimo hlavných dopravných tepien. V KE s najväčšou pravdepodobnosťou úseky bez obsluhy mhd, pretože podla tunajších skvelých noriem sú v pešej dostupnosti k najbližšej zastávke .
Uveď konkretne, o ktoré linky sa jedná a o trasu ktorú využívaš.
Mne je jedno či sa veziem 25 alebo 5 rokov starým vozidlom , všímam si JEHO STAV.
KVKV: Menovite by som to tu nechcel uvadzat. Skor problem vidim v tom, ze zo zakona jednoznacne nevyplyva, kto ma kompetenciu kontrolovat tech. stav trati. Ze je to samosp. kraj, dosli az po telefonate s ministerstvom. Keby nejaky organ zakazal prevadzku na tratiach, uz by ju nikto nikdy neobnovil.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.