Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #31472:
No ale je tu umysel zrusit trolejbusy a tato otazka sa znovu vynara na povrch hladiny DPMK.. Predstavenstvo sa vyjadrilo, ze ich nebude dotovat, ale ze ich necha dozit.. A ja som sa vyjadril, ze opat razne zakrocime. Nasa peticia o neruseni a rozsirovani trolejbusov v Kosiciach bola odpoklonkovana uznesenim v zmysle BERIEME NA VEDOMIE, co je totalna voloviny. Davam to na prokuraturu. Az zakonnym schvalenim peticie si budeme moct (trosku) vydychnut.. Pan primator sa moze tesit, ze ma tak skvelych pravnikov, co mu vytvorili tak skvely podklad pre tak tskvele uznesenie typu BERIEME NA VEDOMIE.. Toto nie je zakonne uznesenie ku peticii a kedze su teda stale ambicie rusit trolejbusku, lebo je "udajne" hlboko ekonomicky nevyhodna, tak ideme tvrdo vpred. Bojim sa, ze aj vase slova sa mozu zacat plnit a ze onedlho pride snaha odstavit elektricky..
Reply on: Dimi #31465:

A ak sa na Bardejovskej zrušia električky, tak sa tam autobusy hravo zmestia. O tom asi ešte nik nahlas nerozmýšľal...
Reply on: BMko #31470:

O tých koľajovkách a bateriách som spomenul iba to čo sa vtedy v podniku hovorilo, viem že boli vo firme aj experti z ČKD a tí preverovali všetko možné. A výslovne sa vtedy rozprávalo o funkčnosti baterií vo vzťahu ku koľajovým brzdám. Samozrejme že to mohlo byť aj na odvedenie stopy pri vyšetrovaní...
Reply on: PTI #31466:
Len taky malicky technicky detail. Bez napatia baterii v elektricke ostanu zablokovane brzdy.
Reply on: Dimi #31467:
najprv 6214 na 18tke naburala do byvalej SOSky a ikarus (myslim ze to bol 4056) presne tyzden po karose v tej istej krizovatke prefrcal bez funkcnych brzd...len podotknem ze oba vozy boli tesne tesne po STK....
Reply on: Dimi #31467:
Ja viem, že sa také niečo stalo ja na Ikaruse ale bola to 30-ka a so šťastným koncom

INač ako píše PTI: Tie vraky by ozaj mohli odtiahnúť preč z Hornádskej, veď večer tam niet kde postaviť voz. V minulosti ich ťahali hore na VŠA, ale teraz je tam plnička CNG
Reply on: PTI #31466:
To bola Karosa 🙂
Reply on: Sarko #31450:

Dík za vyčerpávajúce informácie o tom nešťastnom voze 229.
Tesne po nehode sa ešte špekulovalo, či sa nezlepil zrýchlovač, a taktiež či neboli vybité batérie, ktoré zabezpečujú funkčnosť koľajových bŕzd. V každom prípade ako už bolo skonštatované, nakoľko vodička M.Lileková zomrela, odniesla si to celé ona - tak sa asi nasmeroval priebeh vyšetrovania.
Takže technický stav električky v čase nehody = 100%.
Podobne sa skonštoval bezchybný stav bŕzd na 18-ke Ikaruse, ktorý sfučal dole Sečovskou. Nakoniec sa skonštatovalo že neskúsený vodič precenil svoje schopnosti. Tiež tam boli náznaky problémou s údržbou, aj jeden z pracovníkov garáží spáchal po nehode samovraždu, ale vtedy najlepší dopravný podnik na území Československa nepotreboval pošramotenie povesti...
Reply on: saly #31464:
Ja viem ako.. Budu chciet zrusit trolejbusy a autobusy nasackuju na Hornadsku. Ale toto nedopustime za ziadnu cenu
Pokiaľ mám dobré informácie: štúdia z roku 1997 uvažovala s vybudovaním úplne nového busového areálu v oblasti VŠA (vedľa PEMY) za vtedajších cca 400 mil.SK. (teraz by to bolo cca 600 mil.SK). Kapacita mala byť pre 200 busov s kompletnými prevádzkami. Odvtedy mesto nepodniklo nič, aby sa provizórium na VŠA ukončilo, a to poskytnutím dotácie na vybudovanie nového areálu. Preto ako spomínajú viacerí (aj ja #31433), riešenie na Bardejovskej je provizórium. Konečné riešenie sa nedá vyriešiť za 1 rok. Všetkým bude hýbať politika a many.
Ako to všetko dopadne? Dajme sa prekvapiť. ?
Vyborne. Mam pocit, ze stacilo...
Reply on: LeLe #31456:
"Súhlasíte s obmedzením trolejbusovej dopravy?" alebo "Súhlasíte s úplým zrušením trolejbusovej dopravy?"

Samozrejme, všetky financie vložené do samotnej výstavby, nákupu vozidiel sa nám okamžite vrátia, do poslednej koruny... Poniektorí sa musia možno aj v hrobe obracať, keď toto vidia. ?

Len sa chcem spýtať, akú má logiku nahradiť trolejbus autobusom, keď sa predtým nahradil trolejbusom (asi nie len tak pre nič za nič, z dlhej chvíle)? Že je v našich podmienkach trolejbus drahší NIE JE chyba trolejbusu ako takého, ale zle nastavená ekonomika prevádzky. Všade inde sa to dá lacnejšie, len tu to záhadne "nejde".

Prečo sa potom nerozmýšľa nad nahradením električiek autobusmi? Veď aj to bola stratová trakcia (si veľmi dobre spomínam, že toto odznelo pred pár rokmi v regionálnom denníku na tlačovke DPMK, ešte za Jaššoriaditeľovania). Autobus je predsa lacnejší, modernejší, ekologický (CNG) a vraj ich (CNG) podporuje aj vláda (ktorá? naša? iná?).

Keď som na trolejbus.sk písal tie osobné zážitky s tými dvomi ľuďmi, že im trolejbusy ležia v žalúdku (z čoho bol o pár mesiacov následne cirkus ako hrom), tak som mal pravdu (a za ňu sa každý bije - preto ten cirkus). Už je to tu opäť.

Re #31460 m2001: "MHD" v podaní ČSAD SAD BBDS je nám vzorom, či zase Vozárikove SAD-kar(ske) bludy v podaní inej osoby strašia? ?
Reply on: TA #31458:
Mozno nejake stopy na streche zostali, ale zasuvky ako take boli neskor po dodani odmontovane. Osobne is uz nespominam na zasuvky pocas prevadzky so substratom.
Reply on: Josip3211 #31459:
zase sa oprášila myšlienka "sústredeného nástupu cestujúcich"? ?
4. Súhlasili by ste s úplným zrušením doplnkového predaja cestovných lístkov u vodiča?

Hmm tak je jasne ze ano ale len ak budu na kazdej aspon druhej zastavke automaty. Pisem to tu lebo tam moznost doplnit nieje.Urcite to citaju ludia z DPMK.

A co sa tyka celopolosneho nastupovania prednymi dverami tak to je co za drist?Si ani neviem predstavit ked pocas spicky by kazdy musel na predne dvere nastupovat. ?
Reply on: Sarko #31450:
z toho vyplýva, že na dnešnom brúsiacom voze #112 je možné vidieť 600 V zásuvky?
Reply on: LeLe #31456:
Ja uz som zahlasoval 😉.
DPMK pre nás na svojej stránke pripravil opäť anketu. http://www.dpmk.sk/index.php?pag=44&li=24 Niektoré otázky znejú dosť zaujímavo, napr. "Súhlasíte s obmedzením trolejbusovej dopravy?" alebo "Súhlasíte s úplým zrušením trolejbusovej dopravy?"
Reply on: Sarko #31451:


Štefan MARGITA: "TÁ ELEKTRIČKA IDE AKO BLÁZON!"

Medzi deťmi, ktoré sa v osudný deň viezli električkou 229-298 do školy, sa so svojou učiteľkou tiesnil aj Štefan Margita, budúci operný virtuóz a manžel známej českej speváčky Hany Zagorovej. Bolestivé zranenie chrbtice, ktoré vtedy utrpel, ho dodnes prenasleduje po celom svete. Od opery v Paríži až po Tokio... "30. októbra 1978 som šiel električkou do školy. Nastúpil som pri kine Družba a v zadnom vozni som si krátil čas debatovaním so svojou profesorkou, ktorá náhodou cestovala so mnou. Zrazu sme si obaja všimli, že naša električka nabrala príliš vysokú rýchlosť. Profesorke som ešte stihol povedať, že tá električka dnes ide ako blázon. Na viac mi už nezostal čas. Po pár sekundách šialenej jazdy sa totiž električka vykoľajila pri prechádzaní ostrou zákrutou. Najprv sa prevrátil prvý vozeň, potom aj druhý, v ktorom som bol ja. Vyliezol som cez rozbité zadné okno a šokovaná profesorka ma okamžite ťahala preč. Bál som sa čo i len pomyslieť na to, čo sa práve odohráva v prvom vozni. Musel tam byť príšerný masaker. Ozývali sa odtiaľ nepredstaviteľné výkriky zúfalstva, ľudia plakali a stonali. Keď som sa neskôr vracal zo školy, havarovanú električku práve odťahovali. Striaslo ma od hrôzy..." Ani po dlhých rokoch sa Štefan Margita nezbavil strachu z električiek. Ako iným, aj jemu pri prechádzaní okolo miesta nehody behá mráz po chrbte. "Veľakrát som rozmýšľal nad tým, prečo k tej strašnej tragédii vlastne došlo. Vyšetrovatelia najprv tvrdili, že zlyhala technika, potom všetko hodili na mŕtvu vodičku električky, ktorá sa už nemohla brániť. Brzdy vraj boli v poriadku. No ja si myslím, že keby naozaj fungovali, električka by nemohla tak ľahko nabrať maximálnu rýchlosť. Nejasné pozadie nehody zodpovedá vtedajšej dobe, plnej utajovania a prekrucovania pravdy. Všetko bolo v poriadku, za vinníka označili toho, kto zomrel. Niekomu sa to asi náramne hodilo. No od ľudí, ktorí sedeli v prvom vozni viem, že vodička zápasila s nefunkčnými brzdami už dávno pred nehodou. Tesne pred vykoľajením to dokonca viackrát nahlas zakričala. Niečo sa tam skrátka muselo stať. Lenže pravdu sa už asi nikdy nedozvieme..."
Reply on: Sarko #31452:
Vynoril si sa ako taký snežný muž. ? Takže spis neexistuje. Podľa mňa to mohol byť aj zámer (rýchlo sa ho zbaviť, aby sa v ňom nikto neskôr investigatívny nehrabal). Ale určite bol vtedajší riaditeľ o priebehu vyšetrovania nehody informovaný. Nazdávam sa, že sa to zamietlo kdesi do outu a vec bola "vybavená". Ale vďaka za doplnenie informácie, mohol by si mi tú kópiu ukázať, keď sa sem ešte vrátiš? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.