Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: absik #34944:
a dnes ČD = času dost.
Reply on: 810zssk #34930:
Matematika mi vzdy isla. Co mas na mysli pod pojmom "priemerny vek jedneho vozidla"? Jedno konkretne vozidlo ma jeden konkretny vek, nie ziadny priemerny. Ak z niecoho pocitame priemer, tak je to vzdy z viac udajov. Asi sa pytas na "priemerny vek vozidiel".

Mimochodom, vek nie je udaj diskretny, ale spojity. Ja mam napriklad prave teraz vek 28,915068 roka.
Reply on: absik #34944:

Vyzerá to ozaj, že to smeruje k zlepšeniu MHD v Košiciach. Po prvých 2-3 týždňoch zoznamovania sa s novinkami a trhania si vlasov pri márnom čakaní na svoj spoj prejde počítam tak polovica cestujúcich definitívne na individuálnu IAD - teda na svoj osobný automobil, zastávky sa vyprázdnia, a tých pár cestujúcich, zväčša dôchodcov nad 70 rokov cestujúcich tak či tak zadarmo za akciovými rohlíkmi do Kauflandov, bude nanajvýš spokojných, lebo si konečne v prostriedku MHD sadnú. A v najbližšom rozbore činnosti DPMK za rok 2008, 2009, 2010 atď sa bude predstavenstvo pozastavovať nad úbytkom cestujúcich o 10 miliónov každoročne, pri zvýšení nákladov o 25 miliónov každoročne ( v euroch to činí 829.847,97 €). A pre tých pár desiatok ozaj verných platiacich cestujúcich DPMK nasadí 10 nových kĺbových lietajúcich balónov na CNG, ktoré budú mať vzletovú a pristávaciu dráhu na novom futbalovom štadióne 1.FC Slávia Košice.
Reply on: pedro77 #34942:
L 12 ponúkne ( ponúkala ) celkom dobré spojenie viacerých nemocníc. Po tom, čo sa zrušila zachádzka, sa presmerovala L 60 tak, aby opäť vzniklo spojenie 2 najväčších košických nemocníc. Dlho to však netrvalo a bola zrušená, čo sa aj dalo čakať. Takže teraz sa L 12 aspoň vráti do lepšieho pôvodného stavu, aby opäť vzniklo priame spojenie nemocníc.
Reply on: pedro77 #34943:
to mi pripomenulo stare casy, ked sa skratka CSAD dekodovala ako "Cakaj somar, autobus dojde"
Reply on: PTI #34940:
tiez ma napadlo to dodrziavanie cestovnych poriadkov pri zastavkach na znamenie, ale potom som si spomenul na novu filozofiu DP: "Cestujuci sa nema co ucit naspamat cestovne poriadky, autobus proste pride" ?
Reply on: redburger #34937:
jo, to v londyne som videl uz davnejsie, presne ako popisujes a auta tam tusim nemaju oranzovy signal (iba oranzovo cerveny) na semaforoch, takze ta blikajuca zelena supluje oranzovu, oprav ma ak sa mylim, uz si to moc nepamatam. A to ze chodcom blikala zelena a auta sa uz pohynali som vobec nevidel ako problem, tam sa totiz nejazdi ako u nas. ?
Reply on: LeLe #34938:
nas*at do ruk a nepustit k vode ?
Zopár technických otázok:
u električiek zastávky na znamenie ? Už vidím tie brzdenia koľajovkami, padajúci cestujúci a každodenné komflikty - napr. na zastávke Južná trieda 125 - rozbehnutá električka od NO a tesne pred zastávkou v zadnom voze dá signál že vystupuje - poteš pánboh čo bude nasledovať...
na znamenie Senný trh - stojí električka v zastávke smer ŽSt na semafóre červená, ale dvere neotvára ? Podľa mňa to rozumné nie je.
zastávka na znamenie pri školách - napr. SOU Železničné - totálna hlúposť, už vidím, ako si študenti robia srandu, dohodnú sa , a dajú signál na poslednú chvíľu, a v tom momente je konflikt v buse na svete
Na sídlisku mať zastávku na znamenie je podľa mňa tiež blbosť -Postupimská Furča.
Prestupné zastávky na znamenie ?! napr. Sečovská

atď.
Pripadá mi to veľmi amatérske. Nehľadiac na to, ak je na linke z 11 zastávok 9 na znamenie, ako chcete dodržiavať cestovné poriadky, vážení ???
Ten celý návrh je podľa mňa kandidát na dopravného Buľa 2008 !!!
P.S. Na tú poslednú otázku by som si prosil od kompetentných z DPMK fundovanú odpoveď v mene spokojnej košickej cestujúcej verejnosti !
L12 -co si pamatam tak chodievala tak ako dnes, potom vymysleli zachadzku k novej nemocnici a neskor ju zrusili a teraz ju zavadzaju zase, naco ? aby ju potom zase zrusili ? preco ju zavadzaju znova? resp. preco ju vtedy zrusili ?
Mám otázku na autorov linkového vedenia:
Na http://www.dpmk.sk/images/stories/nove-linkove-vedenie/trasy_liniek_podrobne.pdf som našiel na strane 19 linka 54v, to bude samostatná vetva, alebo to bude zachádzka linky 54. Ale aj tak je to zaujímavé.

2. pri linke 28 sú zaujímavé smery: smer Nemocnica Šaca, smer Poľov

Za povšimnutie stojí aj 21 prázdnych strán na konci súboru.
Reply on: PTI #34932:
Tu zelenu si vymysleli ako sucast smernic EU, osobne tu blikajucu zelenu absolutne nemusim, je to taka medzera, kedy clovek nevie , co sa deje, ci moze ist.V londyne je to tak, ze ak blika autam zelena, zaroven blika aj chodcom / alternativa je zhasnuty semafor u chodcov / . No a teraz : mne ako chodcovi blika zelena a autam tiez.... zmysel tohto mi pride nulovy.kto ma prednost? bol som svedkom, ked auta na blikajucu isli, pricom aj chodci boli uz na vozovke...
Myslim si, ze tato volovina je zmatočna a zbytocna.
Mám pocit, ze je to taka blbinka zo zapadnych krajin, kde su ludia tak blbi, ze na vsetko potrebuju tabulky, navody, nakresy, a podobne. Tak isto aj so signalizaciami, cim komplikovaniejsie to je, tym mi to pride viac ako pre primitivov.
Reply on: eMareq #34924:
"Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP"

Hee? To akože na elektronickú peňaženku? A prví na Slovensku? To mysleli prví v druhej dekáde dopravcov alebo ako?
Reply on: Isidor #34933:
Vidis, toto ma nenapadlo 😃 Dik 🙂
Reply on: Isidor #34933:
úvaha sa týka (hlavne) mestských liniek teda..
Reply on: poiiii #34931:
6,9 mil. Sk (bez DPH)

Re #34930 810zssk: ak sa vek počíta v mesiacoch či dňoch, neni problém

Re #34929 eMareq: zas na druhej strane, po augustových zmenách (a spolu so septembrovými 2006) dosiahneme v ED zhruba úroveň výkonov v roku 1995, ak nie vyššiu (dlhšia popoludňajšia špička než vtedy, 10' ráno na L6/9 oproti 12; i keď neexistoval režim "w", len "x", plus neskoršie posledné spoje). Čo je po úpadku, ktorý za tie roky stihol prebehnúť, pomerne veľký úspech, dovolím si myslieť. 🙂
Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedať, že koľko stál jeden 12m Tedom jazdiaci v košiciach?
K vyrocnej sprave: Matika mi nikdy nesla, ale toto je uz moc divne: Ako moze byt priemerny vek jedneho vozidla ine ako cele cislo (napr. 1,97)? ?
Reply on: Papyr #34927:
Nuž vidíš, ale tak to bolo aj za dosť dávnej minulosti (vlastne od výstavby VSŽ, tam sa to začalo lámať). Projektanti veľkých sídlištných aglomerácií na dopravu nemysleli tak sa to riešilo operatívne - autobusmi. Ak do toho započítam rôzne projekty na električkové trate, niektoré do tramtárie, tak za ten čas zbytočného čakania, že sa to raz postaví, už mohla stáť lacnejšia verzia (rovnako efektívna a v tom čase ešte aj za bagateľ) a problém s ekológiou v MHD by nebol. Z toho vyplýva, že skoro 2/3 cestujúcich z miest, kde cestuje nemá možnosť cestovať inak ako autobusom.

Keď v roku 1990 (boom MHD) ubehli električky 8,522 milióna km a autobusy 14,702 mil km. Tak výkony u busov klesli v porovnaní s týmito údajmi cca o 25%, a u električiek je to o 54% ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.