Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
skoro to funguje ako v Norsku v Osle ? ?
Reply on: Záchvat #37982:
Preradenie RD na miesto HMV je za to, ze viacerych v podniku prerastol o jednu dlzku. Dotycni a ich kamarati to nemohli zniest a hladali vhodnu prilezitost, aby ho odstavili.
Reply on: Isidor #37983:
Prepáč, viem že toho bolo veľa ale skús si to prečítať ešte raz. S tým všetkým musí počítať oddelenie výpravy bez toho aby to mohlo ovplyvniť.
Reply on: Vladislav 48 #37967:
nuž, dôsledky toho, že máme systém "svojich" liniek, "svojich" vozov, "svojich" parťákov a ktoviečoho "svojho" ešte a že tu je dopravný lunapark (čo verejná súťaž, to nový typ busu - najnovšiu nevynímajúc). Za takých podmienok sa pomerne ťažko (a draho) robia efektívne služby a zadelenia, lenže to magoriát s prasatavenstvom netrápi, tí vidia len plné vrecia protestných petícií od duochodcov (=voličov) a plné vrecká niečoho iného ?
Reply on: Vladislav 48 #37967:
Nechápem, budem sa asi musieť venovať inej téme, ako doprave... ?
GR a RD kritizuje prácu a výsledky HMV a pošlú mu upozorňujúci list... To ako vzorný príklad potom nastupuje na pozíciu HMV rovno RD? Odmena, trest alebo vlastenectvo? Ako to nazvať? A cieľ ďalšej päťročnice je potom rozhasiť ED?
Reply on: Vladislav 48 #37980:
díííkes za odpoveď ?
Reply on: Arksun #37968:
musel som prepočítať všetky stasky a doplniť aj km. Keď to nahodili do počítača, urobil sa sumár a príplatky sa počítajú automaticky v zmysle PKZ
Reply on: Záchvat #37978:
Maš rešpekt pred Ikáčom čo??? ? ? ? ?
Reply on: Arksun #37976:
Ako chceš, ale my sa stretáme najčastejšie v protismere a ja ne samovrah ?
Reply on: pedro77 #37937:
to je terajsi riaditel dopravy online 😃
Reply on: Záchvat #37975:
Keby sa zato mali davat medaile,ta nestihaju vyrábať,toľko tu je pacientov čo su ochotný isť z voľného ? ?
Aj ja mam tu prácu rád,poznáš ma,ale nie až tak že som ochotný prepáčiť korunu za vykonanu prácu.
Nehajme tak,pobijeme sa osobne ? ? ? ?
Reply on: Arksun #37973:
Medailu nedostanem, lebo ja nechodím pracovať z voľného...
A viac ako plat mi vadia podmienky, v ktorých tu prácu vykonávam...
Keby som tu prácu premietal len na peniaze, tak za taký plat by som ju nerobil už ani jeden deň... ?
Reply on: xLuigix #37954:
asi nema doma tlaciaren a pristup k imhd 😃
Reply on: Záchvat #37972:
No to hej,hlavne taky ktorým je jedno či dostanu za prácu zaplatene , žeee???
Šak na Vianoce dostaneš medailu od GR za zasluhy o chod MHD v KE a daj si ju pod stromček ? ? ? ?
No keď toto čítajú cestujúci, musia ihneď pochopiť, akí pacienti ich vozia, respektíve vozili... ? ? ?
Reply on: Vladislav 48 #37967:
Netaký som rád, že sedím doma ? aj keď bez roboty a peňazí ?
Reply on: Záchvat #37969:
hej zaujíma ma aj 300 korunový príplatok,DPMK nenecham ani korunu navyše,okráda ma ajtak dosť ?
Čo ine ešte by ma malo zaujímať???
Niejake výmený funkcii?? Ztoho ja nemam bratu nič ?
Reply on: Arksun #37968:
Aha, tak teba teraz zaujíma nejaký 300 korunový príplatok... dobrééé ?
Reply on: Vladislav 48 #37967:
Vlado?? ako sa počítali odjazdene kilometre za august ? a následne priplatok za odjazdene kilometre z vlekom??? ?
Vážení kolegovia a priatelia mestskej dopravy. Prečítal som si tu na imhd niekoľko príspevkov k zmenám v DPMK, a.s. Priznám sa, že som čakal viac serióznosti .
Neviem či je nejaké embargo na informácie v tejto veci a ak by aj bolo tak nevidím žiadny dôvod aby som v tejto veci mlčal. Už aj preto, že sa tu niektoré informácie prezentujú dosť neobjektívne. Tých zmien aj keď vraj dočasných - do 22.9. , kedy by malo prebehnúť nové výberové konanie - bolo viac.
Výkonom časti funkcie RDaT Ing. Nagya a to pre technickú časť bol už skôr poverený Ing. Adamčík , ekon. riaditeľ a to preto aby Robo mal viac času na dokončenie LV a tvorbu nových CP.
Teraz bol výkonom funkcie RD poverený šég dispečingu Ing. Eperješi. Ing. Nagy má vykonávať funkciu hlavného metodika výpravy miesto Bc. Kacsmarika, tomu do konca septembra pozastavili výkon funkcie a presunuli ho na výpravu koľajovej dopravy. Ing. Danko už nie šéfom odd. technológie dopravy , t.j. oddelením ktoré tvorí cestovné poriadky , má mať na starosti len Rikos (EmTest) a vedením oddelenia je poverený Ing. Kulhánek.
Na všetky tieto miesta by malo prebehnúť nové výberové konanie.
Tieto zmeny vyvolala zložitá situácia, ktorá v podniku je a vedia o nej všetci a hlavne vodiči autobusovej dopravy, ktorí to pociťujú denno -denne na vlastnej koži. To čo pociťujú cestujúci je len špičkou ľadovca, ktorý je „skrytý“ za bránami DPMK.
Napriek tomu, že sa o zmene LV hovorilo veľmi dlho, po všetkých tých zmenách sa muselo robiť stále nanovo. Stále to bola iba vízia, samotné CP - hlavne pre AD sa začali tvoriť až po schválení LV mestom. Pri KD a TD sa zmeny môžu riešiť len v rámci existujúcich tratí a nie je až toľko možností na vymýšľanie.
Termín spustenia - august 2008 bol od začiatku nereálny a bolo to jasné všetkým. Všetkým okrem tých, ktorí to dovolili.
CP to nie sú len odchodníky na zastávkach ako si mnohí z Vás myslia. CP je to, podľa čoho chodí vodič na konkrétnom spoji. Mnohí z Vás to videli ofotené aj tu na imhd tak ako to mal vodič AD a TD po spustení LV a temer celý august. Odchody a príchody napísané perom, bez km a bez výkonov. Až od polovice mesiaca začali chodiť CP v excelovskej forme, ktoré prepisovali praktikanti a mali veľmi veľa chýb. Do dnešného dňa ich nikto z tvorcov nekontroloval. Chyby zisťujú vodiči a výpravcovia až v praxi. Posledné CP došli pár dní pred koncom augusta. Podľa týchto CP bolo potrebné spätne za celý mesiac prepočítavať výkony vodičov, z nich sa vypočítava mzda a aj fakturácia. Pri nedostatku vodičov a potrebe vykryť fakturačnú dopravu pre US.Steel boli vodiči presúvaní zo služby do služby tak aby neboli pokuty. Niektoré linky a niektoré spoje boli postupne rušené a ďalšie nevypravované, lebo ich nemal kto urobiť. Koľajová doprava, ktorá je podstatne jednoduchšia dostala nové CP , ktoré boli pripravené skôr temer tri týždne pred spustením nového LV.
AD má totiž na rozdiel od KD s jednou vozovňou dve garáže, ak nerátam tretiu v Šaci. Časť služieb sa vypravuje z VŠA a časť z garáže na Hornádskej ul. t. j. z MČ Džungľa. Keďže dielenská činnosť je len na Hornádskej výprava sa neustále mixuje a vodič sa veľakrát dozvie až ráno cestou do práce v zamestnaneckom spoji kde má vlastne nastúpiť do práce.
Je tu aj iný zásadný rozdiel. Ak u KD je možnosť riadiť T3 sólo alebo dvojičku, T6 sólo alebo dvojičku tak je to stále rovnaká obsluha a k tomu KT. Riadil som všetky a veľký rozdiel v tom nie je. Rovnako je to aj v TD. Pri malom aj kĺbovom trolejbuse čo sa týka riadenia sú rozdiely minimálne.
V skladbe autobusov to už také jednoduché nie je. A dokonca aj pri jednom type boli za tie roky prevádzky pre nedostatok ND robené neustále úpravy , ktoré ich riadenie komplikujú. Vyhláška nedovoľuje pridelenie vozidla, na ktorom nerobil viac ako 6 mesiacov bez zaškolenia. Napriek tomu sa to deje. Ak majster údržby vodičovi pridelí autobus , do ktorého nevie vojsť, nevie kde sa štartuje a nevie kde sa otvárajú dvere a má sa to učiť počas jazdy s cestujúcimi , tak to robí na vlastnú zodpovednosť, ohrozuje pri tom tak seba ako aj cestujúcich. Ak sa niečo stane, príde minimálne o odmeny, v horšom prípade o vodičák, resp. o slobodu.
Výprava sa však musí riadiť aj ďalšími pravidlami v zmysle zákonníka práce, zákona o doprave a kolektívnou zmluvou ale aj vnútornými predpismi. Vodiči sú preto zadelení do posádok k jednotlivým vozidlám a mali by robiť v pravidelnom pracovnom cykle tak aby sa na vozidle mohli striedať . Zároveň je podnikom určená typovosť autobusov na jednotlivých linkách. Čiže na niektorej linke môže byť len krátky autobus, na inej krátky nízkopodlažný, na ďalšej SU 15 a na ďalšej kĺbový. Okrem toho máme kĺbové dvojdverové, ktoré sa do mesta nehodia a preto robia spoje RA a tiež máme autobusy na naftu ale aj na zemný plyn, na ktoré nemá oprávnenie každý vodič..
Ak ste tomu porozumeli dobre, tak vodič s prideleným vozidlom môže robiť len určené linky a keďže aj služby, t.j. CP na jednu linku sú plánované s výjazdom z dvoch garáži, ale vodič má miesto parkovania vopred určené, znamená to, že mu môže byť podľa všetkých týchto kritérií pridelený len obmedzený počet služieb. Pre tento obmedzený počet služieb sa musí vytvoriť skupina vodičov, ktorí budú medzi týmito službami rotovať tak aby počas svojich pracovných dní mohli odpracovať svoj povinný pracovný čas, resp. nadčas, ktorý mu je zamestnávateľ oprávnený nariadiť. Predstava Roba Nagya o tom, že každej posádke budú pridelené dva autobusy a to jeden krátky a jeden dlhý a budú pravidelne skákať z jedného na druhý je len jeho snom. Aj keď nepochybujem, že sa nájdu aj takí, ktorým to bude jedno , veľa vodičov sa vyjadrilo, že radšej si budú hľadať inú prácu.
Na všetky tieto kritériá sa pri tvorbe CP podľa nového LV nebral žiadny ohľad. Aj v minulosti boli problémy s koordináciou potreby medzi tvorbou CP a medzi povinnosťami viažucimi sa k výprave. Ale teraz to bola priam katastrofa. Ak pre jednu skupinu vodičov s krátkymi vozmi vychádzala priemerná dĺžka služieb , ktoré by mohol robiť hlboko pod normu, tak pre druhú skupinu vodičov s dlhými vozmi vychádzala priemerná dĺžka služieb , ktoré by mohol robiť vysoko nad normu pracovného času. Ako to skoordinovať keď na tej linke kde má robiť krátky voz nemôže robiť dlhý voz a naopak? Ako urobiť skupinu vodičov pre linku, kde podnik dáva záruku, že tam bude nízkopodlažný autobus ak toľko autobusov ani nemáme k dispozícii ? Ako urobiť rozvrh práce pre trolejbusovú dopravu, kde pri starom LV bolo potrebných 36 vodičov na 24 liniek, dnes má byť tých služieb 37 ale vodičov TD je k dispozícii len 33 ? A hovorím len o vykrytí služieb. Nikto pri tom nesmie ísť celý rok na dovolenku a nikto nesmie ochorieť !
A povedzte mi, ako sa dá urobiť akýkoľvek rozvrh práce ak nemáte vopred známe výkony v jednotlivých službách ? Tento bordel vládol celý august, CP sa neustále upravovali a oddelenie výpravy z vypätím všetkých síl a za cenu neskutočnej práce nadčas organizovalo prácu zo dňa na deň bez akejkoľvek možnosti dlhodobého plánovania. Roky som odpracoval ako výpravca a viem o čom píšem! Po vyhratom súdnom spore som sa vrátil do pracovného procesu a dva týždne som na technickom oddelení upravoval tieto stasky vodičov spätne za celý mesiac. Od nevidím do nevidím. Inak by nemohli byť načas vyplatené mzdy vodičom ale s nimi vlastne všetkým zamestnancom podniku. Povedalo sa , že v septembri bude pokračovať prázdninová výprava len s malými úpravami kvôli školským spojom. Aby sa „ušetrili“ ďalší vodiči, ktorých bolo málo na septembrovú výpravu prišiel príkaz zrušiť šesť služieb v tzv. zamestnaneckej doprave. Ich výkony však bolo nutné niekam popresúvať. Tieto „malé úpravy“ spôsobili, že opäť jeden deň pred výpravou bolo doručených 96 , slovom deväťdesiatšesť nových CP platných od nasledujúceho dňa a ďalšie zmeny prišli hneď v nasledujúcich dňoch. Keďže nasledovali štyri voľné dni od piatku do pondelka a rozvrh služieb sa musel vydať pričom nikto na výprave vopred nevedel čo sa zmení , stalo sa , že vodiči mali v rozvrhu naplánované služby ale tieto sa na poslednú chvíľu zmenili, resp. zrušili. Oddelenie výpravy ich muselo nechať v práci ale ostali na pracovisku k dispozícii výprave ak by niekto nenastúpil. Oddelenie výprave postupovalo v súlade so zákonom.
Zodpovednosť za tento stav , ale k tomu aj za „ nesprávne spracovanie zadelenia podľa typovosti vozidiel vychádzajúce z nekorektného a nevyváženého spracovania turnusových tabuliek a nedodržanie termínu vydania mesačného zadelenia vodičov CD za mesiac september “ vyvodil GR RNDr. Tkáč spolu s RDaT Ing. Nagyom voči hlavnému metodikovi výpravy Bc. Kacsmarikovi. Aspoň oni sa podpísali pod túto idiotinu na n-tú v upozorňujúcom liste doručenom Bc. Kacsmarikovi.
Ak chcete po niekom aby Vám uvaril guláš ale dáte mu len vodu bez mäsa , bez zemiakov , cibule a ostatných korenín tak nech sa snaží ako chce bude z toho len prevarená voda. Ale v tomto prípade práve tí, ktorí sú zodpovední za nedodanie mäsa, zemiakov a toho ostatného volajú k zodpovednosti kuchára, že guláš nie je.
Ak ste si prečítali to čo som Vám tu uviedol a to bez toho aby bol už vopred jasný Váš záver tak Vám musí byť jasné, kde je problém. Ak ani tak nie, ospravedlňujem sa, že mi je Vás ľúto a odporúčam venovať sa iným témam ako mestskej doprave.
Prepáčte ak je toho na Vás priveľa naraz ale toto sa jednou vetou vyjadriť nedalo.
Vlado Stankovič výpravca CAD a predseda ZO OZ DOPRAVA č. 2 pri DPMK, a.s.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.