Samozrejme, že si to nevšíma. A to je normálne. A práve preto, ak by do systému vpustili ďalšieho dopravcu, tento musí v rámci systému úplne splynúť. Nemôžem sa ako cestujúci rozhodovať, či tu mi mesačník platí alebo nie, či tu mám za jednu cestu platiť toľko alebo toľko, či tu dôchodca nad 70 rokov ide zadarmo alebo nie, či tu treba nastúpiť prednými dverami alebo nie. Skrátka jednotné pravidlá, integrovaný systém.
Ak bude dopravný systém integrovaný ako v Prahe, Brne, Viedni a v inom vyspelom svete, nech je dopravcov pokojne aj 20. No problem.
Nie. Narážal som konkrétne na MČ Krásna, Pereš a Lorinčík, kde vymenili hustejší interval za priame spoje, čím sa opäť na scénu v štvrťmiliónovom meste dostávajú "nosné" linky s hodinovými intervalmi medzi spojmi.
Furčiansku L50 som na mysli nemal, viem, že L15 častejšie nejazdila. Ale práve model bez L50 a s častejšie premávajúcou L15 by bol určite pre Furču lepší po stránke pravidelnosti dopravy.
Re #40953 quinn: Keďže objednávateľom je mesto, ktoré ako také, nemá majiteľa, rovnicu plne uplatniť nemožno. I keď je mi jasné, že majiteľ firmy sa vždy môže náhodne objaviť ako šťastne zvolený poslanec oného mesta či priamo ako člen rozhodujúcej komisie. Nuž ale to sú už miestne špecifiká, že to u nás takto chodí. Vo vyspelom svete je to zrejme iné.
Mne šlo hlavne o to, vysvetliť pseudoekonómom, že výsledkom konkurencie v MHD má byť napr. to, že L10 zabezpečuje DPMK a L34 zabezpečuje napr. Eurobus, ale platia u nich rovnaké cestovné lístky v rovnakej cene, idú podľa skoordinovaných CP, majú rovnaké prepravné poriadky, rovnaký vizuál informácií. Líšia sa len tým, akú dotáciu od mesta na jeden ubehnutý km dostávajú.
Naopak výsledkom konkurencie v MHD rozhodne nemá byť to, že DPMK si svoje linky prevádzkuje tak ako doteraz a pomedzi ne sa náhodným spôsobom podľa vlastného uváženia zjavuje Eurobus s vlastnou tarifou a pravidlami, nástupom cez predné dvere a pod. Toto už nie je konkurencia, toto je Ukrajina.
podla mna ma aj nikoliatko pravdu ...je tu jedina ktora sa pozera na to s pohladu cestujuceho a nie ako zakomplexovany ludia na DP vsak nodes a eMareq a dalsi ..ved stale tu pisete ze DP vie vsetko poskytnut no nic neposkytne... nikto nevieme ako by to fungovalo keby to robil aj eurobus ale preco neskusit... tomu sa bratite hoci to vyzera na prvy pohlad dobre ale k 2. augustu ste sa nebranili hoci cele mesto vedelo ze tie linky co vy prosperujete budu na nic a tak aj je ...ano nehovorim prosim prestupnu tarifu ale nie toto co je teraz to nieje prestupna tarifa ale jeden pomerne velky bordel sak sa uz spamätajte ...ludia nadavaju ked cakaju v tych mrazoch a este im pride fajne studeny ikarus ...bavme sa dobre co je dobre pre ldi a nie co pre DP ved robi sluzby pre ludi
a aj tak si myslim ze najneskor do 3 rokov bude tu eurobus robit cele mesto mhd
a este dufam ze nebudete pisat ze zase jeden detsky nazor lebo niesom dieta ?
"konkurenčný vzťah dopravcov prejavuje na ekonomickom vzťahu dopravca - objednávateľ služby" ? pridajme k tomu este jednu rovnicu majitel dopravcu = majitel objednavatela sluzby a dostavame ucebnicovy priklad ako sa napr. peru spinave peniaze, alebo ako sa tuneluje... ?
Re Nikoliatko: trosku ta podporim, myslim, ze mas v podstate pravdu, aspon co sa tyka konkurencie a ekonomiky, ale aj v tomto smere existuju rizika
Re ostatni: je faktom, ze sa Eurobus tlaci do usekov a casov(spicka), v ktorych moze najviac zarobit, je to normalne spravanie ekonomickeho subjektu v trhovej ekonomike, ale hlavnym kriteriom nemoze byt zisk(za peniaze sa dobre meno neda kupit,aj ked reklama a PR dnes dokaze divy? ), ale zabezpecenie dlhodobej konkurencieschopnosti, to,ze ma DPMK problemy s hospodarskym vysledkom je zname, ale v poslednom case znacne utrpelo aj meno podniku,ktore beztak nebolo prilis dobre. Ak ma DPMK dobre nastavene linkove vedenie (jeho smerovanie a casovanie), dokaze zabezpecit adekvatny komfort a tomu vsetkemu zodpovedajucu cenu, tak sa nema co obavat konkurencie.
Co sa tyka konkurencie na linkach 9x myslim, ze pre DPMK by nemal byt problem nastavit odchody z uvedenych zastavok par minut pred prichodom Eurobusu, ale taketo pocinanie by bolo kontraproduktivne a neprospelo by nikomu, ani cestujucemu ani DP
Co sa tyka MHD poskytovanou Eurobusom, tato nebude realizovana len na 3 linkach 9x, ale aj na primestskych linkach smerujucich z okolia Kosic na AS a opacne (tieto linky funguju uz dnes a pokial viem tak su aj rychlejsie a na niektorych usekoch aj lacnejsie ako linky DPMK a to aj bez dotacie od mesta).
Nepoznam prepojenia medzi predstavenstvami DPMK a Eurobusom resp. Tempus Group (mozno by osoba, ktora ich spominala mohla byt konkretnejsia, netreba zbytocne strkat hlavu do piesku), viem len co to o financnej situacii Tempus Group. Tempus Group je tvorena viacerymi spolocnostami medzi nimi aj Eurobus a Tempus trans. Vsetky autobusy Eurobusu boli, mozno az na par vynimiek, zakupene od spolocnosti Tempus trans, cize vlastne dochadza k prelievanu kapitalu v ramci skupiny (vid aj vzorec pre Vladimira uvedeny vyssie), nepoznam presne strukturu zakaznikov Tempus trans, ale odhadom viac ako 50% zakaziek, bolo zrejme realizovanych tymto sposobom....a z okolia Tempus group sa siria hlasy,ze maju mensie problemy s financiami...preto musia hladat nove oblasti posobenia,aby mohli viac diverzifikovat svoje sluzby, ziskat nove trhy, zakaznikov....
Ja myslím, že keď dané výsledky potvrdili aj nezávislí (pre mňa dôveryhodní) ľudia z Bratislavy, ktorí prieskumy taktiež robili, niet dôvodu pochybovať o objektivite. Prečo by Bratislavčan mal fandiť niektorému z košických sídlisk? Jednoducho si zapísal, čo sám naozaj videl a hotovo.
Ja by som k novému novému LV zatiaľ len toľko:
* Žiaľ, niektoré MČ si tvrdohlavo uplatnili priame spoje na úkor intervalu. Ale ak sú jalové kilometre po Južnej a Moldavskej to, čo chcú mať, je to ich prehra.
* Dúfal som, že po znormalizovaní L27 pôjde L17 po Prešovskej len po Exnárovu. Nedokážem pochopiť, načo a pre koho sa bude tá linka ťahať na Lingov. Totálne plytvanie kilometrami...
* L30 - čerešnička na torte. Súdruhovia, prečo???!