Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Od dnešného doobedia je uzavreté pravé odbočenie v smere od Palackého, a tak linky smerujúce na staničné námestie musia obchádzať túto uzávierku ďalej po Palackého, Bottovu a Roosveltovu, odkiaľ sa napájajú na Protifašistických bojovníkov. V súvislosti s AUPARKOM neviem o takejto uzávierke, vie niekto viac?
Reply on: Puma_sk #51509:
5208, ma rozbity zadok na pravej strane, no viac z boku. Budu mať robotu v Kurimanoch ?
Reply on: Papyr #51511:
Ľudia v podstate ani nevedeli, že nejaký KIDS existoval. SAD a MHD boli nekoordinované, jediná zmena bolo práve to integrovanie taríf do jednotného systému. Zastávky ostali tie isté, neboli žiadne prestupné uzly, človek sa nemal ako dozvedieť, ako sa dostane do cieľa, pokiaľ si to nezistil skôr, alebo nedostal až na zastávku, kde prestúpil.
Reply on: Abcdefgh #51507:
System, kedy vsetky druhy dopravy na nejakom definovanom uzemi jazdia na spolocne cestovne doklady.

Napriklad v KE by sa rozdelilo mesto KE a cely okres KS na zony a predavali by sa jednotne listky, ktore by platili podla zon a casu, nie podla toho, ci ta zrovna vezie DPMK, vlak, SAD KE, SAD PO, SAD MI, atd. Samozrejme, prestup by neznamenal oznacenie dalsieho listka, ak ten sucasny v danom tarifnom pasme a v danom case plati.

V KE existoval zarodok integrovanej dopravy KIDS, ale bol nedotiahnuty do konca. Vlaky a medzimestske autobusy sa dali pouzivat len pri mesacnom a dlhsom cestovnom listku MHD, a navyse sa pre to musel dokupit zvlastny kupon opravnujuci cestovat linkami IDS. Tie medzimestske bus-linky IDS dostali aj ciselnu radu 80-99, ale prakticky nou neboli oznacene nikde, ani na vozidlach, ani na oznacnikoch zastavok. U vlakov ste sa pre zmenu vobec nedozvedeli, ze su zaradene do IDS.
Reply on: Abcdefgh #51507:
dobrá otázka 🙂 V zásade sa za IDS považuje systém verejnej dopravy nejakého regiónu (t.j. nielen mesto, ale aj okolie/celý kraj), v ktorom sa dá cestovať rôznymi dopravcami na jednotný cestovný doklad (príklad: štikneš si lístok v autobuse DPMK a neskôr na ten istý lístok prestúpiš do Eurobusu idúceho niekam za mesto), teda nezáleží vôbec na tom, ktorá firma prevádzkuje danú linku.
Samozrejme máš okrem spoločného lístka aj spoločné zastávky, spoločné cestovné poriadky, spoločné prepravné podmienky apod. Preto je nutné, aby sa linkové vedenie, CP, financovanie dopravy (, dispečing) atď. riadilo centrálne z vyššej úrovne (nejaký špecializovaný organizátor IDS), teda zapojení dopravcovia sa vôbec nestarajú o vedenie liniek či časové polohy - oni akurát odjazdia to, čo im tento organizátor nariadi (a zaplatí).
Ďalej platí, že IDS je postavený na nosnej koľajovej doprave (vlaky/metro/električky), ku ktorej existujú prevažne napájacie autobusové linky. K tomu je veľmi dôležité vytvoriť vhodné prestupové podmienky (jednak časová nádväznosť spojov, ale tiež stavebné prvky - prestupné terminály, ideálne tak, že po vystúpení z jedného spoja prejdeš len pár metrov a si v ďalšom)

Výhody IDS: koordinácia liniek zefektívňuje využitie kapacít (miesto poloprázdneho autobusu MHD a poloprázdneho prímestského busu stačí jediný plný) a výrazne zvyšuje atraktivitu verejnej dopravy (cestovanie na jeden lístok priláka cestujúcich z prímestskej dopravy do MHD a naopak tiež).

Toľko v skratke 🙂 Ďalšie info: http://ids.zastavka.net/id-clanky/ids_uvod.phtml
Vie niekto viac info o tej vcerajsej DN pri vyjazde z Barce do Valalik ?
Reply on: Abcdefgh #51507:
Nieco si o tom mozes precitat tu: http://www.slovakrail.sk/sk/integrovana-preprava
mozno blba otazka, ale co to znamena integrovany dopr. system ?
Keď už sa bavíme o tabuliach a tak. Na okružnej L52 je suprovo urobený ten bežiaci text, že sa jedná o okružnú linku a tak. teda v Tedomoch je to tak, neviem ako inde. Ale v Tedomoch to vyzerá super. By som takých textov privítal viac. A kľudne aj na vonkajších paneloch, keď sa tam raz cieľ nevmestí, bol by to celkom štýl.
Reply on: VLK #51504:
no z pohladu vodica poviem, ze skor nefunguje... 🙂 ale zas na druhej strane poslednu dobu je poruch menej... .-)
Reply on: 3001 #51501:
ako som povedal nižšie, nie je to databázou... ? EMtest funguje inak ako BUSE...
Reply on: Yogi616 #51500:
Keby si napisal, ze celny displej na A aj na B clanku, tak som ticho.
Reply on: 3001 #51501:
?
Reply on: VLK #51498:
zle je na 523 nahratá databáza jedine na čelnom transparente na zadnej kabíne v smere jazdy. Od SP takto jazdí....

500 nesvieti prvá naľavo v smere jazdy
509 už ma nový BUSE panel, ktorý mala zakrytý papiermi...HURÁ
624 nesvieti zadná
396 svieti už len bočná...
Reply on: Nodes #51499:
predná je v smere jazdy,zadná na konci.

Re #51498 VLK: no na zadnom to tak ukazovala určite. Na predom neviem či už bolo iba "NAD JAZEROM" na celý displej,alebo tam tiež bola tá nová databáza.
Yogi: Kde ma KT8 prednu cast a kde zadnu?
Reply on: Yogi616 #51497:
na oboch? to sa mi nezdá, ale pozrieme... ?
Reply on: VLK #51495:
ten text ukazovalo aj na prednom panely aj na zadnom takto

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.