Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #83261:
U SORov je bežné, že sú vyrobené dokonca už pred vyhlásením výsledkov súťaže. Takže taký detail ako zmluva ich zrejme nezaujíma ...?
Páči sa mi update, kde linkové tabule v prípade jazdy do vozovne ukazujú vo vnútri v šípke aj číslo linky. (Dnes som to videl na spoji L7.) Možno to už je nasadené dlhšie, ja som to videl dnes prvý krát.
Reply on: LUKYmhd #83260:
Elektricky by mali jazdit koncom septembra/zaciatkom oktobra. Vcera boli skusky semaforov na kruhaci.

Co sa tyka busov tak sory su uz zrejme vyrobene. Lenze nejako som nezachytil, ze sa uz podpisala zmluva s vitazom.
Prosim Vas pekne vie mi niektop povedat kedympriblizne zacnu jazdit električky po Moladavskej? Dočkame sa este toho roka či treba čakat 3 roky ešte? A ešte jedna otazka nove busy su na tom ako? Su vo vyrobe? Kedy by si mohli dojst prve kusy?
Reply on: afeno #83251:
V Prahe ani v Liberci sa už repanelizácie nerobia. Okrem toho ani tu sa nikdy použité BKV panely nepokladali tam, kde predtým neboli - veď to sa rovná výstavbe novej trate a potom už nie je dôvod na používanie BKV technológie.
Reply on: reparil #83257:
...že niektoré deti by nemali pozerať youtube bez dohľadu rodičov. Tam sú tieto návody už od r. 2013: https://www.youtube.com/watch?v=0uNLV4qNkzM
Pritom rychlodrahe by stacilo poriadne ju podsypat a podbit. To by vyrazne pomohlo a je to relativne lacne. Potom narovnat Peressky most, ale to naozaj nedufam.

To co sa u nas robi su len rekonstrukcie. Modernizacia by mala mat za nasledok nejake zlepsenie parametrov oproti stavu za sociku. U nas sa len opravilo co trebalo a vsade dali semafory. Jedine co sa zmodernizovalo, je narovnanie obluka pri Hiltone a plavarni.
Reply on: afeno #83251:
Čo je „repanelizácia“? Že sa pôvodné panely umiestnia na upravené podložie pôvodnej BKV trate? To je dosť podstatný rozdiel oproti trati, kde je zvršok klasickej trate zaliaty asfaltom. To sa musí komplet vybagrovať, vymeniť materiál, zhutniť, natiahnuť podkladová asfaltová vrstva a na to sa môžu pokladať panely. Samozrejme, že pri intenzite, ktorá je do Barce, by už efektívnejšie bolo vyfrézovať asfalt a aspoň to podbiť. Ale keď sa ponúka celá rekonštrukcia, tak prečo ju odmietať?
Reply on: Granite01 #83253:
Odbočka k letisku (aj keby obsluhovala aj tie podniky okolo letiska), má rovnaký zmysel ako dnešná rýchlodráha k USS...
Reply on: afeno #83245:
Trať do VSŽ je prakticky nepotrebná. Radšej nech namiesto nej urobia cyklochodník.
Možno by sa rentovalo len opraviť trať Pereš - Letisko.

Oprava pomocou BKV panelov, ktorá sú fakticky ešte celkom v dobrom stave v prípade trate do Barci podľa mňa nie je zlý nápad.

Ano, ako som povedal....je to o mentalite "elít" na Slovakii.
Reply on: reparil #83246:
Asi má niekto vlčiu tmu pred očami. Ak niekto má problém porozumieť textu, žiaľ....
V podstate, ide o zabezpečenie toho, čo by sa malo robiť priebežne (v rámci údržby) tak to teraz nárazovite chcú robiť. Minimálne 30 rokov sa nič nerobilo a teraz za 10 rokov idú opraviť do normovaného stavu všetko. Aj keď ide o zníženie hlučnosti a vibrácií. Lebo technológie sú niekde inde ako pred 30 rokmi.
Museli to nazvať modernizáciou, aby to honosne vyzeralo.

Píšem o tom, že na Slovensku sa prakticky EU fondy používajú na údržbu a málo na rozvoj.
Je to o mentalite štátu, vlády, obcí, miest atď.
Choďte sa pozrieť do Poľska, či tam nestavajú už dlhšie nové trate z EU fondov. Alebo do Prahy. Atd.
Na to by mali byť prioritne určené EU fondy. Na novú trať (možno Ťahanovce - Centrum - Železníky) a podobne...spojiť Optimu s mestom, možno letisko a priemyselný park s mestom a podobne.
Reply on: Bjorn #83249:
Ano. Myslel som to ako niečo na spôsob repanelizácie v Prahe alebo Liberci.
Nehádam sa, ak je to nezmysel, tak dobre,. Iba by som si rád prečítal dôvod.
Reply on: Bjorn #83249:
Ani ja si to akosi neviem predstaviť, vzhľadom na odlišnosť systémov BKV a klasickej trate.
Reply on: afeno #83245:
Opraviť pomocou BKV panelov z Alejovej alebo z Jazera? Akože tie tam odstrániť a presunúť do Barce? Kde na západe sa to tak robí?
Reply on: reparil #83246:
Nič sem nekopíruj, nie sú potrebné žiadne ďalšie dôkazy tvojej nechápavosti, ty smerácky CAF!
Reply on: afeno #83245:
Opraviť pomocou BKV panelov? Nonsens!
Reply on: Granite01 #83240:
pokial vidim a este viem citat je tam jasne pisane a povedane Plány modernizácie úsekov, teda ziadna udrzba ako ty taras ale kompletna rekonstrukcia zvrsku a modernizacia zvysnych usekov trati ako MET3 ved pokial viem uz davnejsie sa to spomina ,nie je to ziadna novinka.. novinka je akurat to ze bola tam navyse zaradena do zoznamu aj juzna trieda. je to tam vsetko v clanku spomenute cierne na bielom, ci ti to mam sem prekopirovat?
Reply on: Granite01 #83240:
To "dobré" je opäť veľmi relatívne, taká Južná tr. žiadnu väčšiu rekonštrukciu nepotrebuje, a trať do Barce by sa dala opraviť pomocou BKV panelov z Alejovej, alebo jazera, ako sa to robi v rámci finančných možností aj na západ od Košíc...
A na druhej strane tu máme rýchlodráhu, ktorej budúca existencia má význam iba s traťou do Šace.
S nejakým vyciciavaním eurofondov, a neschopnosťou
rekonštrukcií z vlastných zdrojov súhlasim, niektoré mestá chcú eurofondy na výstavbu hlavne nových tratí, čo je podľa mňa rozhodne lepší krok.
Vízie aj boli, neschopným masterplanom boli však zabetónované na ďalších 13 rokov.
Reply on: mi.v #83243:
Pardon,... som trošku rozhodený :C

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.