S Ganzom už je asi koniec, keďže Ganz kúpila Škoda, s Ganzom len dobiehala nejaká dodávka kamsi do Pobaltia, už sa nepamatám, či Riga alebo Vilnius. Ako som už písal v prešovskej diskusii, Solaris odmietol požiadavku Škody, aby sa do Solarisov montovala výhradne výzbroj Škoda, naopak SOR na ňu pristúpil. Takže už žiadne trolejbusy Škoda s karosériou Solaris a žiadne trolejbusy SOR s výzbrojou Czetro či Cegelec. Aj Variá budú už len s výzbrojou Škoda.
Ukrajinaky su vlastnictvom mesta, ktore vypisalo verejne obstaravanie na nakup. Co sa tyka trolejbusov, do soplarisovych kasni s amontuje nejaka psonska vyzbroj, Ganz a Cegelec. Koniec 27 Tr. mi je jasny, rovnako tak skonci aj 26 Tr?
Prenájom busov od Tempusu neprichádza do úvahy, keďže verejné obstarávanie bolo vyhlásené ná nákup vozidiel, bolo by to teda v rozpore so zverejnenými podmienkami.
S DPMK už chcela spolupracovať americká spoločnosť Blue Bird (vyrába aj typické žlté school buses, ktoré poznáme z amerických filmov), resp. človek, ktorý tvrdil, že ju zastupuje. Podnik sa mal čiastočne sprivatizovať, resp. mal byť umožnený vstup zahraničného kapitálu do mestského podniku, výmenou za prenájom priestorov a garáží, v ktorých by sa montovali tieto autobusy pre európsky trh (nerozumiem síce, prečo to muselo byť nevyhnutne v priestoroch podniku). Mesto si stanovilo prísne podmienky, ktoré splnené neboli a k spolupráci teda nikdy nedošlo (iba k podpísaniu memoranda).
Iveco patrí do koncernu spolu s Renaultom, preto by bola spolupráca so Solarisom zvláštna. Do Solarisov sa montujú motory MAN a spolupracuje s českou Škodovkou, pokiaľ viem (minimálne čo sa týka trolejbusov).
z rozhovoru dvoch vodicov, ktory som si nechcene vypocul:
1. Nove citelisy vraj patria tempusu a DPMK si ich bude len prenajimat.
2. Chysta sa nieco s dielnami ale už si nespominam . Chcu rozsirit vyuzitie.
3. Na vychode sa maju montovat nove autobusy s karoseriou Solaris a motorom Iveco.
4. Jeden vysokopostaveny predstavitel DPMK je vraj drzany na silu lebo vraj dostal ponuku od Tempusu robit generalneho riaditela.
Mozno body 2 a 3 budu spolu suvisiet. Ci je to pravda neviem len som to pocul. Ale zaujimave to urcite je.
ak by ste si prečítali tu zverejnené oznamy dôsledne, zistili by ste, že od 23. 8. 2010 by L 19, L 22 a L 55 mala premávať ako pred výlukou.
Prečo? Lebo v ozname pre:
- 1. etapu je uvedené: "...čiastočne obmedzená autobusová doprava v 1. etape od 5. júla do 23. augusta."
- 2. etapu je uvedené: "V uvedených dňoch dôjde k nasledujúcim úpravám v organizácií MHD oproti bežnému stavu..."
Snáď nepovažujete zmeny v 1. etape za bežný stav. (Alebo áno?)
Takže ak by mali platiť oznamy v znení, ako boli uverejnené, tak potom by L 19, L 22 a L 55 mali premávať ako v "bežnom stave". Predpokladám, že to tak ale nebude. Opäť raz sa DPMK vyznamenal.
V ozname o 2.etape sa píše,že električková doprava bude aj počas tejto etapy premávať ako doteraz. V ozname pre autobusovú dopravu sa upozorňuje iba na L17 a L36. Takže dočasné zmeny na L19,L22,L55 sa rušia?