No dobre, ale nemôžeme predsa miešať energetickú náročnosť s vozkm/miestkm/vlkm... Samozrejme, že nová električka je úspornejšia, ako ktorákoľvek stará. To je ako keď porovnávali náklady na 15 Tr s nákladmi na nový autobus. Ja som zas počul, že viacerí neboli spokojní s tým, aké električky sa nakúpili, teda v zmysle kapacity/dĺžky. Nie v zmysle energií, lebo to mohli naozaj kúpiť čokoľvek a vždy by to bolo úspornejšie. Môže sa stať, že prevádzka nových LF2+ bude drahšia, ako prevádzka ľubovoľných iných sólo električiek v počte zodpovedajúcom kapacite nakúpených LF2+.
Dopravný podnik zrejme nebudú zaujímať žiadne vozokilometre ale energetická náročnosť vozidla (ostatne mi to potvrdili aj v súkromnej otázke). Z nákupu týchto vozidiel teda vyplýva, že Vario LF2+ je energeticky úspornejšie voči všetkému, takže nasadzovania nových Varií sa bude realizovať v najvyššej možnej miere bez prihliadnutia na to, či je kapacita zvýšená, znížená, rovnaká atp.
caute neviete niekto aspon priblizne kedy resp v ktorom termine sa zacnu realne prace v terene ohladom IKD NMM-Stanicne nam.?(akurat co som si vsimol ze uz je vyzva na predkladanie ponuk) tak snad sa to uz pohne
Nikto ešte nevie, ako sa Varia rátať budú. Tu je jeden príspevok na túto tému z iného fóra.
"Premávka električky o dĺžke 15 m je samozrejme lacnejšia ako premávka električky o dĺžke 30 m (či už 2-kĺbovej alebo súpravy 2 15 m-ových).
Rozdiel je predovšetkým v spotrebe energie, údržbe, náhradných dieloch a ak je to v špičke, tak v podstate aj v odpisoch.
Isteže to nie je úspora 50 %, ale tak 20-30 % (lebo napr. mzda vodiča je rovnaká).
Celá oficiálna štatistika DPMK je postavená na vozkm a tak je postavená aj zmluva s mestom o službách vo verejnom záujme.
Pritom:
1 vlkm ubehnutý sólo T3 alebo T6 alebo VLF1 (101-108 miestkm) = 1 vozkm.
1 vlkm ubehnutý dvojičkou T3 alebo T6 (202-216 miestkm) = 2 vozkm.
1 vlkm ubehnutý KT8 (205-208 miestkm) = 1 vozkm...
Užitočný efekt aj náklady na prevádzku dvojičky T3 alebo T6 sú pritom približne rovnaké ako pri prevádzke jednej KT8.
Takže ak treba „šetriť“, treba vypravovať viac KT8...
Ak sa naopak plán výkonov neplní, treba vypravovať minimum KT8...
Roky sa snažím, aby základným kvantifikátorom výkonov pre zmluvu s mestom bolo hocičo iné (vlkm, miestkm alebo jednotkový vozkm, kde by 1 vlkm KT8 bol 2 jvozkm), len nie vozkm, ktorý je z toho najmenej výpovednou jednotkou (tak vo vzťahu ku kvantite a kvalite ponúkanej služby ako aj vo vzťahu k nákladom dopravcu; je zdeformovaný najmä u električiek - viď vyššie).
Neúspešne.
Ten koeficient pre KT8, čo spomínal MT, sa používa len pri plánovaní (v cestovných poriadkoch sa výkony služieb pre dvojičky a / alebo KT8 zanásobia 2 a tak vznikajú jvozkm, k tomu sa pripočítajú výkony služieb pre sólo malé električky a celok sa zanásobí koeficientom; 2. možnosť je použiť iný koeficient a zanásobiť ním len výkony služieb pre dvojičky a / alebo KT8).
Či a čo už je alebo bude vymyslené pre VLF2, neviem. Každopádne prevádzka VLF2 vyjde DPMK podstatne drahšie, ako by vyšla prevádzka kapacitne alikvotného počtu VLF1."
Keď zmiznú vysokopodlažné vozy, zmiznú aj "tridsiatkové" prefixy v číslovaní. Dovtedy je nezmysel to rušiť. A to ešte kedysi dávno boli špeciálne služby s "päťdesiatkovými" prefixmi XX5YZ ?
"Vario LF" cez voľné dni znamená toto: "Vario LF,Vario LF2+". Čiže čo bude po ruke. 701-ka by mohla cez VD ísť na akúkoľvek službu, zvyšok LF2+.
Ja som dával terajšie čísla služieb pre lepšiu orientáciu, ak by to chcel niekto po mne kontrolovať? Zároveň dúfam, že sa to zvláštne značenie, napr. "934" zruší a že aj nízkopodlažné poradie bude mať normálne číslo "904".
PD ok, aj ked neviem ako su vytazene niektore spoje.
Vikendy ee... alebo mas vsade kratke LF co je somarina tak ako teraz alebo tam ma byt LF2+ kde by si zbytocne prevazal vzduch na L2,3,4
Okrem toho, si ignoroval NP poradia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.