Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samkoh #85075:
Nie som si vedomý vulgárnych výrazov. Že by idiotina ? , dalo by sa tiež povedať hlúposť, nekompetentnosť, diletantstvo. Na tom trvám, DPMK a plánovači mhd v Košiciach sa už historicky dlho dopúštajú nezmyselných riešení.
Trať radnica st.m.-kruháč-xvss nesplňuje podmienky zmysluplnej obchádzatelnosti centra. V obchádzanej časti by musela byť zavedená náhradná doprava. Ako som spomenul v súčasnosti vnútená linka 9 túto obchádzatelnosť splnuje za cenu výrazného nárastu času a dlžky trasy.
Reply on: LUKYmhd #85082:
A kolko ludi ma HO ? Ak aj 20% tak to redukovanie je na mieste.
Ake je zatial spokojnost a spolahlivost novych SU12 ? 🙂
Reply on: LUKYmhd #85082:
Presne tak. Nemá kto jazdiť.
Prosim Vas aky je pravy dovod zavedenia prazdninoveho rezimu opat? Nie su vodiči? Lebo lockdown to nie je urcite ved skoly nie vsetky su zavrete a ludia chodia aj do prace.
Reply on: eastman #85080:
V #84632 si dostal možné riešenie... Ďakovať nemusíš.
príjemný....
Pred istým časom( 17.2.2021 13:35 Všeobecná diskusia #84631) som som sa sťažoval na možnosť tlače CP nakoľko táto verzia neumožňuje voľbu veľkosti daného dokumentu ako to bolo predtým. Teraz ak to chcem dať na nástenku tak aby som to strihal, skenoval, znova tlačil a lepil. Šlak ma ide trafiť z Vášho prístupu k verejnosti.
Ani neďakujem!
Tak rozdiel okresny urad Ladozska s prestupom a priamo su 3 minuty. Na Moldavskej sa postavilo vela kanclov, takze mozes ist 9 priamo do prace z Jazera.
Okolo Watsonky nie je ziadny ciel, kam by si cestoval cez vikend resp je tam obsluzeny ten zvysok linkou 7. Jediny zmysel teda dava bezpecnost pri odboceni na Zimnu.
Co sa tyka linkoveho vedenia, mam pocit, ze vsade na Slovensku je to chaos, ale zrejme to bude mat rozne dovody. Ci uz to su financie, teda neochota prihodit par drobnych a nakreslenie taktovej dopravy, pri SADke je to zase, grafikon si kreslime my podla sluzieb a kraj da peniaze, ze ludom utecie autobus o 5 minut pred prichodom vlaku, na to sa neberie ohlad, pretoze zase existuje Anicka, ktora uz 10 rokov konci v robote o 3 a ma presne vypocitane, kedy si ma pichnut v robote, aby ten autobus stihla. Ak by cakal dalsich 10 minut, tak je to pre nu neatraktivne.
Ved na Moskovskej je sice miesto urobit nejaky terminal pre odstavenie SAD aj ukonecnych MHD liniek, ale uz dlhe roky sa tam prakticky toleruje provizorium, kedy sa tam autobusy rozne otacaju prip stoja az v jazdnych pruhoch.
Reply on: Qwertzuiop #85077:
Tak ako ti tu už iní napísali, je veľmi ťažké aplikovať všetky princípy z jedného mesta na iné mesto. Každé mesto má svoje špecifikum a systém dopravy sa tam vyvíjal inak ako v iných mestách. Tebe sa zdajú čudné tieto veci. Mimobratislavským sa môže zdať čudné, že doteraz ste mali oddelené číslovanie pre trolejbusové linky a nebude chápať, prečo tam bol taký odpor pri ich prečíslovaní. Bolo to bratislavské špecifikum. Alebo pozri sa na Prešov. Podľa mňa málokto cudzí pochopí ako vlastne fungujú linky 2 a 5 a prečo premávajú takto zložito. Alebo prečo sú tam trolejbusové linky jednociferné, autobusové dvojciferné, ale 38 je trolejbusová. Alebo prečo boli vo Viedni všetky písmenkové linky zmenené na číselne označené, okrem liniek D a O. Alebo prečo prvá otvorená linka pražského metra dostala názov linka C. Prečo v BB majú niektoré trolejbusové linky v poobednej špičke také čudné nepravidelné intervaly, kde medzi jednotlivými spojmi je medzera postupne 30-25-15-20-10-20-10-20-10-15-15-30 minút alebo 20-10-10-20-20-10-10-20 atď. Chcem tým povedať, že sú veci, ktoré ti ani domáci nedokážu vysvetliť, lebo ani oni na 100% nevedia prečo to tak je.
Reply on: Qwertzuiop #85076:
Ale neviem to na sto percent, nejazdím tadiaľ, takže niekto z Vrakune/Biskupíc by vedel určite povedať lepšie. Každopádne som celú túto diskusiu začal len preto, aby som zistil, že prečo v KE ešte nie je jednolinkový variant po vzore iných miest ako Bratislava. A že či by teda nebolo úspornejšie/lepšie aby všetko jazdilo čo najpriamejšie s čo najhustejším intervalom a čo najväčším množstvom prestupov na hrane ako bolo spomenuté nižšie. Vedelo by sa tak vytočiť viac spojov, pričom by stačilo rovnako vodičov. Je možné, že to je nepochopenie na mojej strane lebo nepoznám MHD v KE vôbec dobre, len ma to zaujíma, či to je nejaká lokálna sentimentalita alebo tam sú reálne dôvody. Preto tá otázka na linky R, a prečo to nie je len 1 linka s dobrými prestupmi a podobne. Žiaden hejt, naopak, ma to zaujíma od ľudí, ktorí tadiaľ jazdia pravidelne a vidia do toho
Reply on: samkoh #85070:
Ono je to pretože 78 nebola nosná linka a tak sa mohla kľukatiť ako sa len chcelo, teraz z nej ako tak "nosnú" urobili, ale každý druhý spoj končí v Ružinove na konečnej, teda je to prípoj na elinu. Aj keď nemá samostatnú farbu, najlepšie by bolo ak by ostatné spoje išli buď do mesta priamo spodom alebo nech sa všetko ukončí na obratisku v Ružinove čo sa asi aj stane. Inak si to viem vysvetliť len tak, že momentáne nie je lepší spôsob ako obslúžiť sever Ružinova/Nové Mesto odspodu z Vrakune, no to sa s električkou zmení. Inak väčšina ľudí sa na spojoch, ktoré idú k SND vezú až do mesta, nanešťastie vyhliadkovou jazdou.
Reply on: KVKV #85074:
skús sa vyvarovať vulgárnych výrazov. A trať Radnica st. mesta-kruháč na Moldavskej-most VSS vám závidím aj a najmä z hľadiska obchádzateľnosti centra v prípade potreby.(výluky, MU, podujatia...).
Reply on: samkoh #85073:
Zmysel tej prepojovacej trate cez Alejovú je len v spojení Barce a N.Jazerom s terasou a v dobách velkej zamestnanosti vo VSŽ vhodným skrátením trasy k rýchlodráhe. Linka 9 je vo svojej dnešnej trase idiotina. Mala by byť ukončená u amfiteátru. Sice je dnes dost využívaná aj pre priame spojenie Komenského a nám.m.m. s oblasťou N.Jazerom PRETOŽE NIČ INÉ NIE JE ! Je to okluka a alternatívny prestup pri s. radnici na L7 je nepohodlný a čakaním na sedmičku nedojde ani k úspore času ! Vo svete je trend znižovať počet liniek, zhusťovať intervaly a vytvoriť vhodné prestupné miesta typu hrana - hrana (bez tej debilnej prestupovej turistiky v Košiciach)
Prínosom by bolo znovuzavedenie tradičnej linky 1 pre rýchle a najkratšie spojenie juhu a severu mesta . Linky 1 a 6 by tak mohli byť nosné s polovičným intervalom 7-8 min, šestka predlžená až na Havličkovu. Linka 2 by obslúžila trať k botan. záhrade, linka 4 z Barce ukončená na stanici. Pokial by sa ukázala potreba liniek 3 a 7, tak len v špičkách v dnoch škol. vyučovania. Mimo špičky by stačilo šesť liniek 1,2,4,6,9,R1. Špičkové erky by šlo tiež obmedziť. Zrušiť R4, R5, R8, (R5 a R8 majú nízku obsadenosť, kapacitu R4 by prevzala R3 a R7)
Reply on: Dispecer #85072:
Však presne o tom hovorím. Už len samotná konfigurácia električkovej siete jasne hovorí, že aj keby ste mali v košiciach na vlas rovnaké potreby cestujúcich, ako v BA, vďaka inému tvaru električkovej siete(závidím vám prepojovaciu trať Radnica st. Mesta-Amfiteáter-kruháč na Moldavskej-VSS) sa bratislavský model nedá rozumne použiť. Samozrejme, ani potreby cestujúcich v Košiciach nie sú rovnaké ako v BA.
Ad #850071 : áno, prepáč. Ja som len chcel vyviesť kolegu z vecného omylu.
Reply on: samkoh #85069:
V prvom rade, esenciálny základ pre návrh akéhokoľvek linkového vedenia je vedieť koľko ľudí odkiaľ a kam cestuje - a akékoľvek linkové vedenie musí ísť v ruka v ruke s týmito dátami. Inak iba naserieš ľudí. 😉

Preto nie je možné jednoducho replikovať rovnaké princípy tvorby linkového vedenia v každom meste - o čo sa zjavne pokúšaš. 😉
Reply on: samkoh #85070:
Toto je už ale na košickom fóre trošku dosť mimo témy, nemyslíš? 🤔
Reply on: Qwertzuiop #85050:
a keď už spomínaš BA, čo taká tamojšia 78-ka a jej zachádzka cez Tomášikovu?
Reply on: Qwertzuiop #85057:
som od Trnavy, ale pri rovnako laickom pohľade na schému koľajových tratí v KE mi vychádza, že ak by sa zaviedol po vzore BA jednolinkový variant vo verzii v podstate diretissima(konečné sú prepojené najkratšou možnou koľajovou trasou), tak by buď nič neobslúžilo Terasu a Alejovú, alebo by sa mrhali financie na linku Botanická záhrada/Havlíčkova-USS, ktorá by kvôli Severu a terase mala hustý interval, ktorý by však na rýchlodráhe bol príliš veľkorysý. Kľudne ma opravte, ak sa mýlim.
Reply on: Qwertzuiop #85050:
Napr hrá rolu aj to ze je spajana Botanická záhrada kde su vysokoškolske internáty so železničnou stanicou napr, autobus im stoji blizsie ako stal predtým..dalej ako uz tu bolo spominane bolol narovnanie trasy kedze vtedy na Letnej bolo dost nebezpecne tocenie s klnovým vozom...dalsia vec cez vikend tam okrem terajšej linky 19 nejazdilo po Watsonke vobec nič.
Reply on: mi.v #85065:
Totálny súhlas🙂 Svetielka na semafore navyše podľa mňa prispievajú k agresívnejšej jazde, najmä ak za svetielkami nasledujú ďalšie a ďalšie. Zasvieti zelená a hurá dobehnúť stratený čas a stihnúť ďalšie svetielka. Pritom dlhších v úsekoch bez semaforov čo si všímam tak viac púšťam chodcov, ako keď je priechod niekde v mieste, kde v dohľade už vidieť svetielka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.