Samotný DPMK a vedenie mesta si takúto atmosféru navodili sami – prehnane ich ospevovali, tak sa im to vracia rovnakým štýlom. Napríklad: električka má akumulátor, ktorý ju dokáže posunúť o 150 m – v prípade, že by sa zastala v mieste, kde to nie je vhodné
Ani v SOR ten záznam moc nie je, lebo v polovici vozov to nefunguje a ak to aj funguje, kamery zaberajú IBA priestor dverí, teda ak sa niečo stane v "4-ke", alebo v kĺbe... smola ?
Menežerisovia a Riško zos PíÁr ale ľudzom hutoreľi, že šicke budzeme vof bezpeči, bo še to kameruje ? ?
Je to chyba električky, aj keď pôjdeš opitý a zakopneš o schod v električke, tak je to chyba zastaralej električky a nie tvojich 3 promile. A rovnako keď vodič niekoho privrie do dverí je to chyba električky lebo je zastaralej konštrukcie z roku 1304 a indiáni mali už pred 900 rokmi nízkopodlažné kone a my sme spiatočníci, lebo nemáme tanečný parket v električke pritom všetci naokolo majú.
Vývoj nových dráhových vozidiel stojí ťažké prachy. Pragoimex zvolil cestu lacnejšiu a to evolúciu zastaranej skrine T3. Lenže tvarové a čiastočne rozmerové limity skrine T3 ako vzoru sú dané a toto je hlavný obmedzujúci prvok! Čiže slepá ulička vývoja vozidla ponúkaného ako novostavba, nie ako rekonštrukcia! Takže tu máme v praxi nie nové moderné Vario LF2+, ale v podstate nejaké ČKD Tatra K2 LF 2+.A toto nás má voziť aj v roku 2024, 2034, 2035, keď to nespĺňa už dnes všetky inde bežné štandardy ???
Mne to strašne pripomína motorové jednotky RA1 z Metrovagonmaš Mytišči http://www.parostroj.net/vozidla/Marfusa/Marfusa.htm Do zastaranej vysokopodlažnej skrine voza metra narvali moderné prvky a predávajú to ako nové "moderné" vozidlo!!! Samozrejme maximálne doma v Rusku, jedine Maďari na to skočili a Česi našťastie ponuku nakoniec razantne odmietli.
Takže názov "Taškentwagen" je na mieste. Veteran dostane pochvalu pred T3 MOD.
? ? ?
Ja síce tiež nie som veľkým zástancom varií,ale stále sme nedopadli najhoršie- keď som v Olomouci šiel tými spojenými obojsmernými variami,mal som dosť ? Verte že tam to je oveľa horšie. Ale keď vidím čo dokážu niektorí výrobcovia ponúkať za vozidlá,normállne rozmýšľam že založím výrobný podnik na prvé slovenské električky,s poriadným dizajnom a interiérom..Ale neviem či by si to nejaký dp na svk mohol dovoliť ?
Možno to tam výrobca domontoval grátis. Asi tak, ako sa zaviazal, že do ďalších kusov domontuje viac sedadiel údajne „na vlastné náklady“ ? Ja by som tiež ledacos nasľuboval a domontoval, keby sa mi niekomu podarilo predať hentaké čudo a za takú cenu ?
To ňe táááák...
Vof košicoch še perše nastupi do teho co pridze a veckaj še vypituje totych dnuka : A to jaka eletričkááá? Ta dvojka. Jááááj ta ja scela isc na jazero zos štyrku..." ? ? ?
Po tom miniškandáliku, že Varia nie sú označené nálepkami o monitorovaní, už tam pribudli tieto nálepky, ktoré sa ale od tých v SORoch líšia tým, že je na nich odstrihnutá časť "so záznamom". Takže tie kamery sú tam "len" ako náhrada vodičových zrkadielok, nie je tam žiaden HDD, na ktorý by sa ukladal záznam, takže ak sa niečo v električke stane, tak sa zo záznamu nevyšetrí nič, lebo záznam neexistuje...??? Prešiel som si zmluvu a prílohu č.1 Technické podmienky a v týchto dokumentoch nie je o kamerách, o monitorovaní nástupného priestoru ani o displeji v kabíne ani slovo...
Ak je vozidlo celý deň na linke, tak je vlastne všetko v poriadku ? Správa sa to ako plastová tabuľa, svieti číslo linky aj počas prestávky na konečnej ?
Ono je to celkom prosté:
– pokazený papier za oknom/plastová tabuľa neexistuje,
– pokazené náramkové hodiny (ciferníkové) ukazujú pravdu dvakrát za deň,
– pravdepodobnosť, že pokazený EmTrest ukazuje aspoň niekedy pravdu, ostro konverguje k nule.
Aha, tak preto je v kĺbových SORkách len jeden bočný a jeden vnútorný displej. Teraz mi to došlo, keď zamrzne, tak ukazuje iba jednu linku a netreba si vyberať ? papier za čelným sklom to istí
Nečítaš? Tuto istému pánovi stačí, že sa zvezie z bodu A do bodu B (prípadne pri našom EM-Teste to bude, ako poznamenal Paly, bod ? ?
Načo by mu bolo vypisovanie prestupov, alebo real-time odchody? Lebo typické košické je - nám to netreba, dobre i tak ? Ja by som sa dokonca vrátil plastovým tabuľkám, aj toto stačí a súdruhovia sa o to nemusia starať ?
A zase len kritizuješ! Naše električky predsa musia byť najmodernejšie! Mišška tak povedala!! To, že na západe také jazdili pred 25 rokmi, to nevadí ? ? ?
Ešte na margo displejov v Taškentwageoch. Pred istým časom sa mi do rúk dostalo také PDFko s názvom „Dopravné informácie na vnútornom displeji“. Človek by si pomyslel, že azda išlo o nastolenie akejsi koncepcie do budúcnosti. No zjavne nie.
Vypisovanie nasledujúcich zastávok je síce fajn, ale celé mi to pripadá buď ušité horúcou ihlou alebo ako keby to robil ktosi za trest. Vtipné je vypisovanie skratiek v názvoch zastávok, kde nie sú vôbec nutné, lebo priestoru na plný text je dostatok. Iste, veď to číta rovnakú množinu dát, ako displej.
Oveľa závažnejšie otázky, ktoré som si kládol:
– Prečo to nevypisuje linky, na ktoré v danej zastávke môžem prestúpiť?
– Prečo ten displej neponúka odchody liniek z danej zastávky – t. j. ponuku prestupov (o koľko minút, ktorým smerom)?
– Prečo napr. na Námestí osloboditeľov to neukáže napr. schému so zakreslením polohy nástupíšť a farbičkovými piktogramami liniek, ktoré z toho-ktorého nástupišťa idú?
– Zohľadňuje ten displej meškania?
Potom mi povedali, že displej informáciami zásobuje EmTrest ?
Hej a ešte – múdra literatúra hovorí, že prototyp čiastočne nízkopodlažnej („schodíkovej“) električky pre Ženevu skonštruovali v roku 1984. Ďalšie potom nakupovali 1987–1989. Patrim do kaľendara a tam pišu, že 2014. Tu daco ňebudze v poradku ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.