Reply on: PTI #3627:
Nové električky sú super, lenže kde s nimi? Na 1. košickú podzemku na Jazere? Nevraviac, že na ne treba servisné zázemie a to tu nieje (len sa to raz dávno sľubovalo). €Ú na to €€€ nedá (ledaže by sa istá časť prostriedkov na to použila). A radšej by som bol rád keby boli intervaly lákavejšie ako cestovať novou tram raz za 20 minút. Iste, ukázať pár nových tram by bolo pre súčasných zúfalcov vo vedení mesta dobrá kampaň...Zvýšiť výpravu ED na úkor AD? Ale veď aj AD má málo (beriem do úvahy problémové linky, ktoré ráno len tak tak poberajú)! Niet komu zobrať, kto by mal veľa a zároveň druhému pridať.
Zobral som si Dekánkovo linkovanie električiek a na to urobil v rámci šotoušstva a vyplnenia voľného času v práci ? cestovné poriadky, ako by som si to predstavoval ja:
http://www.edisk.sk/stahni/43517/CP-ED_2.xls_125KB.html
Re #3629 Isidor: U TD sa dajú stiahnuť intervaly z 15 na 12 minút, za predpokladu prejazdov medzi 71 a 72 (ale neviem koľko vozov by na to bolo treba voči dnešnému stavu, ale určite ich nebude 20).
PTI
Je to šité najmä na mestá, ktoré majú vybudovanú električkovú a trolejbusovú trakciu, ale s vylúčením Bratislavy. V hre je 13,5 milióna EUR. Košice sú v tom jediné, ktoré môžu dostať grant na nové električky. Dnešná výprava a linkovanie poskytuje neskutočné možnosti zvýšenia podielu električkovej dopravy na úkor autobusovej. Nie je tu čo váhať, rozmýšľanie spôsobom "už nám raz dali, kašlime na to" je obrovskou chybou. Ani sa nedivím, že nám poskytované granty z EU odchádzajú naspäť do únie....