Milý Petik a prečo by mesto malo práve za 24 platiť a objednávať si ju? Viezol si sa ňou niekedy? Spýtaj sa toho množstva ľudí, čo ju využívali ako sa teraz musia dostávať do práce, z práce, do školy, zo školy... nemal by si tak nemiestne žartovať, môže sa ti to nepekne vrátiť, keď to nebudeš vôbec čakať. Netreba byť k tým, čo to potrebujú hluchý a slepý.
V Tepliciach - vozidlá aj infraštruktúru vlastní mesto, ktoré ich prenajíma DP, s.r.o.. A ide to tam takisto dolu vodou - likvidácia trolejbusov, nástup prednými dverami...
Na základe opatrenia Ministerstva financií SR zo 16. 12.2004 č. 01/R/2004, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie MF SR z 09.12.2003 č. 01/R/2003, ktorým sa ustanovuje rozsah regulácie cien v pôsobnosti MF SR v znení opatrenia z 22.12.2003 č. 02/R/2003 NEDOŠLO od 1. januára 2005 k žiadnym zmenám v maximálnej výške regulovaných cien, ako ani v podmienkach regulácie cien vo vnútroštátnej železničnej osobnej doprave.
Takže napr. pre dôchodcov nad 70 rokov naďalej evidenčné cestovné 5 Sk za každých začatých 50 km tarifnej vzdialenosti. Podrobnejšie údaje o cenníkoch Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. na http://dop.slovakrail.sk/cenniky.html
zacnem odkonca. Ako mesto odpoveda sa dozviem o mesiac, hoci vysledok tusim.
To ze mesto nema dosah na SAD je pravda. Pustenie do uctovnictva je vec dohody. Prijimatel dotacie musi jej pouzitie dokladovat. To je bez debaty a nepochybujem ze SAD dotaciu vie vydokladovat. Inak nasleduje vratenie a penale. Doklady nad ramec pouzitia dotacie si treba dohodnut zmluvne.
Vie mesto dokazat ze poskytnutie dotacie podmienilo ekonomickou analyzou, preukazovanim ekonomicky opravnenych nakladov (vratane ich definovania), ci umoznenim vstupu do uctovnictva? Nech to Kralik dokaze! Nie ze bude len hlasat ze ich tam nepustia a ze neda peniaze. Doteraz mestu vyhovovalo ze nemusi nic davat zo svojho.
S odpismi to nie je take jednoduche. Ich vyska priamo vplyva na naklady. Tie naklady musia byt niecim pokryte. A cim asi? Bud by sa zvysili dotacie, alebo cestovne. Alebo znizili naklady inde. Pomocou odpisov sa zabezpecuje obnova majetku. Ulohu odpisov nahradzali statne kapitalove dotacie. Pomocou zdrojov MHD BB aj SAD sa v BB masivne investovalo.
Trosku Vas, Bystricanov, podpichnem: SAD Presov zaziadala mesto o povolenie na prejazd centrom so zastavovanim na zastavkach Trojica az Zel. stanica. Presovsky magistrat SADku slusne poslal niekam, ze mesto tam autobusy nechce a este SADke doporucil, nech sa namiesto jazdenia cez nase centrum radsej stara o vytvorenie integrovanej dopravy s DPMP a ZSR.
To je preto, ze Banska Bystrica nema svoj vlastny mestsky dopravny podnik. Spolocnost MHD BB, a.s. (v majetku mesta) iba vlastni autobusy, s ktorymi jazdi BBDS (sukromna). Takyto model nielenze nefunguje nikde inde, ale ani v tej Bystrici.
ABC