Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: slovak2018 #56449:
Čo sa týka infraštruktúry ŽSR, vieme všetci svoje (Nie je Komárno - Kolárovo náhodou administratívne zrušená?). Náš úžasný IDS! Tento systém nebude fungovať dokiaľ nebude objednávateľom PAL a regionálnej železničnej dopravy jeden subjekt. Čo sa týka IDSBBSK, tu sme okrem šaškárne so strojčekmi zaznamenali ozaj len kozmetické zmeny. Asi mám veľmi nepopulárny názor, ja som za jednoduchý kilometrický cenník v PAL. Napríklad v ŽSK teraz skomplikovali proces odbavenia aj cestujúcemu, aj vodičovi. IDS, systém integrácie všetkej hromadnej dopravy. Vážne? Napríklad v ŽSK to niekde zničili ešte viac ako bolo. Obce od Ružomberka smerom na Martin boli roky naučené najmä na železničnú dopravu. A tá bola a je kvalitná, Panter. Autobusová linka tu bola len doplnkom, cez pracovné dni ráno a poobede. So vznikom IDS sa sem autobusové spoje zahustili. Naopak v našich samosprávach stále nevedia vyriešiť linku BB - RK. Áno, už to tam funguje úplne inak. Roky sa tu fungovalo na spojoch BBSK, ŽSK aj diaľkových linkách. Fungovali tak občania obcí, turisti, všetci. Lenže s pandémiou diaľková doprava padla a kraje by si mali zvyknúť, že sú na rade oni. Treba si uvedomiť že hranica krajov nie je stena. Už dva roky všetkých otravujem nech tam zavedú jeden večerný pár spojov. Hlavne že bojujeme za R1 BB - RK. Tej sa už dúfam nedožijem, je to projekt ktorý kompletne zlikviduje západ NT. Na prelome tisícročí som mal možnosť veľmi okrajovo sa zúčastniť výskumu Korytnica - ochranné pásmo. Už z dávnych výskumov je zrejmé, že v tejto časti hrebeňa, práve tam kde má byť tunel, je ohromná zásobáreň podzemnej vody, ktorá napája pramene v Korytnici, ktoré sú unikátom. Napája tiež prameň v Železnom a niekoľko prameňov v katastri Liptovskej Lúžnej. Predpokladám, že napája rovnako aj pramene v dolinách na južnej strane. Mimochodom, dokiaľ to nie je zlikvidované, ŽSK by do Korytnice mohol pár spojmi zachádzať. Ale tak to je tá podpora miestneho cestovného ruchu. Hanba... Prepáčte že som odbočil od témy.
Reply on: yymasakr #56448:
V celom rozsahu súhlasím. Ja by som ešte doplnil, že cez víkend ani neexistuje spôsob prepraviť sa vlakom. V sobotu nič a v nedeľu jeden vlak smer Čata. Inak traťová rýchlosť je 70 ale vlak ide o cca 10 menej. Grafikon je dosť na voľno, ani neviem prečo. Keď bolo meškanie od Pliešoviec po Zvolen 5-10 minút, nebol problém ho dohnať. Ja som s príchodom IDS čakal nejaké zmeny. Kedysi autobusy napríklad v Pliešovciach zachádzali cez stanicu. Na tie spoje nie je prípoj. Hovorím, že keby vybrané spoje viedli až po BB s jasnými prípojmi, využilo by to viac ľudí. Je mi z toho smutno, lebo sme za to roky bojovali a nič z toho. Úplne sa zabil potenciál. A ŽSR je kapitola sama o sebe. Povinnosťou správcu infraštruktúry je starať sa o ňu a udržiavať ju v primeranom stave. To že sa niekde zruší osobná doprava neznamená, že necháme budovy rozpadať sa (rozpadajú sa aj na hlavných tratiach) koľajnice hrdzavieť a necháme rozkrádať mosty či časti trate. Keby teraz chceme poslať vlak na takú trať do Katarinskej Huty asi by sme ďaleko nepošli. Kolárovo Komárno ani nehovorím. Neviem či to stojí viac udržiavať…potom tu vyčísľujeme opravy za milióny, pritom stačilo nenechať to chátrať. Na drahšie by to určite nevyšlo.
Reply on: slovak2018 #56444:
Na tej trati je to celé veľmi zle nastavené. V posledných rokoch som išiel BB - Dudince bez auta možno trikrát. Či pracovný deň, či víkend, vždy sa mi viac oplatil autobus. Ale to je problém väčšiny lokálok. Veľmi nízka traťová rýchlosť, ŽST a zastávky ďaleko od ľudských sídiel. A pokiaľ je ešte aj grafikon zle nastavený, vôbec to nefunguje. Pamätáme si keď sa tu hromadne zastavovala doprava na lokálkach. Dnes už sú skrátka nároky cestujúceho iné a Regiojet ukázal že sa to dá. Ja si úspešnú regionálnu dopravu predstavujem tak, že prídem na krásnu zastávku, v automate si kúpim lístok a nastúpim do elegantnej električky. Realita je taká, že čakám na ledva spevnenom nástupišti pri zatvorenej výpravnej budove z čias R-U. Nastúpim do šukafónu ktorý sa občas vlečie dokonca aj 60, lístok si musím kúpiť v nefunkčnej aplikácií. Áno, záujem cestujúcich nie je. Ale keby popracovali ŽSR a potom aj dopravca, či už by to bola ZSSK alebo niekto iný, bol by. A potom sa zase dostaneme k politike ako pri všetkom a zase sa môžeme hádať ktorá strana áno a ktorá nie.
Reply on: Žilinský Karosák #56445:
Všetky trate v BBSK sa budú jazdiť, okrem úseku Zvolen-Šahy. Trať 171 sa bude jazdiť, ale bude sa jazdiť inak, dá sa povedať že v 4h takte....Aj úsek Poltár-Utekáč tiež ostáva.

Žilinský Karosák

Reply on: slovak2018 #56444:
Je veľmi smutné konštatovať, že najslušnejšími vlakmi aké sa kedy na trati ŽSR 153 vyskytovali, boli práve spomínané Mravce radu 813.1...🙁 Škoda, že u nás vždy platí "zrušiť, lebo to nefunguje" a nazývať to ešte akýmsi ozdravným plánom a pod. ale nikto sa nepozastaví nad tým, prečo to nefunguje a ako to zlepšiť? Ja sa ľudom z okolia tejto trate ani nedivím, že sa radšej vozia autobusom alebo vlastným autom, keď vidím ten katastrofálny CP - cez víkend je to totálny výsmech do tváre (a v prípade trate ŽSR 151 je CP naozaj tragický) a k tomu si predstavím dvojhodinovú jazdu nejakou 812, ktorá sa po pár staniciach/zastávkach dokáže zaplniť na maximum a väčšina ľudí sa do nej ani nedostane... Bolo by tiež už načase, aby bol zoznam tratí, kde sa prestane jazdiť oficiálne zverejnený, lebo sa objavuje plno pochybností a nový CP začína platiť už za menej ako mesiac. Zatiaľ sa hovorí najmä o tratiach ŽSR 151 a 153, ale niekde som čítal aj o zastavení dopravy na trati ŽSR 123 + mám tušenie, že zastaveniu osobnej dopravy sa nevyhne ani trať ŽSR 171, kde sú podľa mňa počty prepravených podobné (určite je to zapríčinené zrušením priamych Os vlakov Zvolen - Kremnica - Horná Štubňa - Vrútky pred pár rokmi) ako v prípade trate 153 a i ten CP je na tejto trati rovnako katastrofálny ako na trati 153 a o trati ŽSR 154 hovoriť ani nebudem, kde už dnes je doprava okresaná na totálne minimum (jazdí sa len cez voľné dni okrem letných prázdnin), pre bežných ľudí je to teda nevyužiteľné a tam rovnako očakávam zastavenie osobnej dopravy.
Neviem, či tu niekto postrehol ale v BBSK sa s príchodom nového grafikonu s najväčšou pravdopodobnosťou rušia vlakové spojenia do Šiah. Rušenie vlakov v okolí ZM bolo viac medializované. Je to len 6 rokov, čo sa vlaky na trati do Šiah obnovovali. Ešte tento rok v štúdii ŽSR stálo, že úsek Zvolen - Krupina má vysokú perspektívu a využiteľnosť a naopak Šahy - Čata s návrhom na prehodnotenie dopravy. Stal sa presný opak. Presne sa tu ukazuje neefektívnosť a bezzubosť krajov v objednávaní železničnej dopravy a nefunkčnosť tejto paródie na IDS. Železnice značne ubrali atraktivite spojenia. Vlaky mohli pokračovať až po Štúrovo (a zároveň štartovať už v BB - vytvorilo by sa spojenie juhu s krajským mestom), kde by sa vytvorili prestupy na EC. Teraz riskujete, že zostanete vysieť niekde v Čate na stanici pri drobnom meškaní. Spoje vôbec nenadväzovali na prípoje - ani autobusové sni vlakové - cesta do BB znamenala 20 minút prestoj vo Zvolene. Neexistujú žiadne prípoje na stanice (napr. Sása Pliešovce, ktorá je mimo obcí, bez chodníka), autobusové spoje sú súbežné s vlakmi. Navyše grafikon vôbec nereflektuje potreby cestujúcich. Posledný klinec boli samotné vlaky. Spočiatku klimatizovené a moderné jednotky 813.1 Mravec, potom už 812 s prípojákom a aktuálne už len 812 (navyše často v príšernom stave) Presne sa ukazuje nefunkčnosť IDS a neschopnosť integrácie vlakov. Osobne už neverím, že niečo vyjednajú. Doprava do tohto regiónu je už teraz slabá, a oslabenie sa len umocní. Kto ma bližšie info budem rad za doplnenie.
Reply on: BB-Schuhu #56441:
Myslím, že keď 100 jazdí touto výlukovou trasou, tak by mohla zastavovať aj pred Hungariou. Začiatkom 90-tych rokov tam zastavoval sásovský nočák, takže asi nič nebráni tomu, aby tam bola zastávka pre linku 100 aj dnes. Do mesta je to určite bližšie než od súdu.
Nevie Niekdo niečo nových autobusoch čo má prísť na PAD do sadzv? Na vebe je jedine napísané že je výberová súťaž ale zatiaľ som tam nevidel výťaza
Podľa mojej skúsenosti od minulého týždňa jazdia linky MHD už cez zastávku Rudlovská cesta, podjazd (oznam o výluke tu na iMHD už teda asi môže ísť preč, všimol som si, že už aj dopravca SAD ZV informáciu o tejto výluke zo svojho webu medzičasom stiahol).

Zároveň je tu nová výluka - linka 100 bude od 13.11.2025 do 21.11.2025 skrátená po zastávku Skuteckého. Inak možno by bolo fajn, ak by sa zastávka Skuteckého oficiálne pridala do CP linky č. 100, keďže reálne od polovice septembra 2025 jazdí tadiaľto bez zastavenia a kvôli zjednosmerneniu Kollárovej ul. to tak ostane.
Reply on: SORky 4 life #56439:
Bager roztrhol trolejové vedenie pri nemocnici, nakoniec až 6 trolejbusov ostalo stáť. Spôsobilo to zápchy.
Neviete prečo bolo cca 4 trolejbusov zaparkovaných na Tajovského školy 😃
Reply on: Viko #56437:
Je to presne ako píšem. De iure - de facto 😃
Reply on: kvorka #56436:
1) Dlhé roky sú v CP štiavnických liniek vyznačené "spoje s vnútroobecnou obsluhou", na ktoré vraj mesto nejakým spôsobom prispieva. Takže vlastne tarifná integrácia ešte pred IDS 😀

2) Za čias šesťmiestnych čísel liniek tieto už boli "štvorkové", ale neboli nikdy vedené ako mestská doprava? Čo potom znamená to M na označníku pod Grandom tu? https://genpic.zoznam.sk/sk/10922
Reply on: Žilinský Karosák #56433:
Nebola, ale boli tam spoje, ktoré nespĺňali definíciu PAL, lebo nespájali dve a viac obcí. Takže de iure MHD spoje, de facto v rámci PAL a v CP PAL aj uvádzané. Na rozdiel od ZH, kde je MHD s 5 linkami.
Reply on: PIT #56434:
U nás v TN je v rámci "úpravy" cestovné 2€ oproti pôvodnému 0,80€ a ešte to tam hlupáci aj obhajujú ako super krok. V porovnaní s tým je toto kozmetická záležitosť nestojaca za jednu vetu 🙂
Reply on: Žilinský Karosák #56433:
Samozrejme, že nebola, akurát niekto nerozumie ani len základným veciam...
Inak tam medzi "výhody" zabudli spomenúť tú základnú - zvýšenie jednorazového základného cestovného zo súčasnej sadzby 0,60/0,48 € na 0,90/0,81 € (teda aspoň taká je najnižšia v rámci IDS BBSK), čo určite nezachráni ani "výhodný" o cca 5 € drahší mesačný predplatný lístok...

Žilinský Karosák

Reply on: brefos #56430:
To v BS a Novej Bani bola niekedy MHD?😆

Žilinský Karosák

Reply on: Jeffko #56431:
To si tiež veľmi skoro spomenuli...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.