Reply on: slovak2018 #56449:
Čo sa týka infraštruktúry ŽSR, vieme všetci svoje (Nie je Komárno - Kolárovo náhodou administratívne zrušená?). Náš úžasný IDS! Tento systém nebude fungovať dokiaľ nebude objednávateľom PAL a regionálnej železničnej dopravy jeden subjekt. Čo sa týka IDSBBSK, tu sme okrem šaškárne so strojčekmi zaznamenali ozaj len kozmetické zmeny. Asi mám veľmi nepopulárny názor, ja som za jednoduchý kilometrický cenník v PAL. Napríklad v ŽSK teraz skomplikovali proces odbavenia aj cestujúcemu, aj vodičovi. IDS, systém integrácie všetkej hromadnej dopravy. Vážne? Napríklad v ŽSK to niekde zničili ešte viac ako bolo. Obce od Ružomberka smerom na Martin boli roky naučené najmä na železničnú dopravu. A tá bola a je kvalitná, Panter. Autobusová linka tu bola len doplnkom, cez pracovné dni ráno a poobede. So vznikom IDS sa sem autobusové spoje zahustili. Naopak v našich samosprávach stále nevedia vyriešiť linku BB - RK. Áno, už to tam funguje úplne inak. Roky sa tu fungovalo na spojoch BBSK, ŽSK aj diaľkových linkách. Fungovali tak občania obcí, turisti, všetci. Lenže s pandémiou diaľková doprava padla a kraje by si mali zvyknúť, že sú na rade oni. Treba si uvedomiť že hranica krajov nie je stena. Už dva roky všetkých otravujem nech tam zavedú jeden večerný pár spojov. Hlavne že bojujeme za R1 BB - RK. Tej sa už dúfam nedožijem, je to projekt ktorý kompletne zlikviduje západ NT. Na prelome tisícročí som mal možnosť veľmi okrajovo sa zúčastniť výskumu Korytnica - ochranné pásmo. Už z dávnych výskumov je zrejmé, že v tejto časti hrebeňa, práve tam kde má byť tunel, je ohromná zásobáreň podzemnej vody, ktorá napája pramene v Korytnici, ktoré sú unikátom. Napája tiež prameň v Železnom a niekoľko prameňov v katastri Liptovskej Lúžnej. Predpokladám, že napája rovnako aj pramene v dolinách na južnej strane. Mimochodom, dokiaľ to nie je zlikvidované, ŽSK by do Korytnice mohol pár spojmi zachádzať. Ale tak to je tá podpora miestneho cestovného ruchu. Hanba... Prepáčte že som odbočil od témy.
Škoda, že u nás vždy platí "zrušiť, lebo to nefunguje" a nazývať to ešte akýmsi ozdravným plánom a pod. ale nikto sa nepozastaví nad tým, prečo to nefunguje a ako to zlepšiť? Ja sa ľudom z okolia tejto trate ani nedivím, že sa radšej vozia autobusom alebo vlastným autom, keď vidím ten katastrofálny CP - cez víkend je to totálny výsmech do tváre (a v prípade trate ŽSR 151 je CP naozaj tragický) a k tomu si predstavím dvojhodinovú jazdu nejakou 812, ktorá sa po pár staniciach/zastávkach dokáže zaplniť na maximum a väčšina ľudí sa do nej ani nedostane... Bolo by tiež už načase, aby bol zoznam tratí, kde sa prestane jazdiť oficiálne zverejnený, lebo sa objavuje plno pochybností a nový CP začína platiť už za menej ako mesiac. Zatiaľ sa hovorí najmä o tratiach ŽSR 151 a 153, ale niekde som čítal aj o zastavení dopravy na trati ŽSR 123 + mám tušenie, že zastaveniu osobnej dopravy sa nevyhne ani trať ŽSR 171, kde sú podľa mňa počty prepravených podobné (určite je to zapríčinené zrušením priamych Os vlakov Zvolen - Kremnica - Horná Štubňa - Vrútky pred pár rokmi) ako v prípade trate 153 a i ten CP je na tejto trati rovnako katastrofálny ako na trati 153 a o trati ŽSR 154 hovoriť ani nebudem, kde už dnes je doprava okresaná na totálne minimum (jazdí sa len cez voľné dni okrem letných prázdnin), pre bežných ľudí je to teda nevyužiteľné a tam rovnako očakávam zastavenie osobnej dopravy.


arrivafanpage