Veď tam píše, že BB má pokles pod tým citátom. No aj ja by som chcel vedieť čo sú to za dáta, keď to je citát a kde by som do toho mohol nahliadnuť, ak to niekto máte.
Nabudúce je vhodné uviesť aj o čom skopírovaný text pojednáva, aby bolo jasné, čoho sa týka (ešte by si niekto mohol naivne myslieť, že MHD v BB využíva viac ľudí) - t. j. globálne celoslovenské údaje Štatistického úradu SR za 1. štvrťrok.
"Najväčší prírastok zaznamenala mestská hromadná doprava, ktorú využilo takmer 126 miliónov cestujúcich. To predstavuje nárast o 7,6 % oproti minulému roku a až o tretinu viac než v roku 2019"
A BB má ešte pokles? Tak potom je tá MHD v BB zjavne na miču pilú.
Na zadnom displeji zobrazí len dve cifry. A tak ako píše kolega, videl si 80. Čo je na tom najhoršie, tak linka 80 v BB jazdí, v podaní autobusu. A dokonca k nemocnici. Takže si sa zmiatol zlým označením, bol to nejaký prejazd alebo služobná jazda.
Zrejme to bola služobná jazda... (číslo linky v systéme 801, na zadnom transparente vyskočí číslo 80), od čias zmeny odbavovacieho systému sme neprišli len o kvalitné inverzné čísla liniek a ich cieľové destinácie na transparentoch ale napríklad namiesto loga DPMBB svieti na transparente oná intergalaktická linka 801... Jednoducho hanba, nič viac nič menej.
Pre zaujímavosť - vyšla vyhláška, ktorou sa zvyšuje maximálna výška základného cestovného a maximálna výška osobitného cestovného
v železničnej doprave https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2025/99/vyhlasene_znenie
Zaviedlo sa napr. jednotné maximálne cestovné do 15 km za 1,00 EUR, na TEŽ namiesto doterajšieho odstupňovaného postupne v štyroch pásmach s max. 2,00 EUR sa mení jednotne do jedného pásma 1 - 34 km na 4,00 EUR (a že pôjde cestujúci natlačený ako dobytok, ak sa mu podarí nastúpiť, to už nevadí).
ZSSK už zmeny zapracovala do prepravného poriadku účinného od 01.05.2025 https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2025/04/PP-ZSSK-od-2025-05-01.pdf
Čiže skoro pred rokom ohlásené "kľúčové zatraktívnenie a posilnenie verejnej hromadnej dopravy" v časti o posilnení spočívalo v trištvrte roka meškajúcom doplnení L3 o jedno chaotické poradie so zachádzaním cez Tesco bez reálnej úpravy CP vrátane rovnomernosti a pravidelnosti ponuky. No to si niekto dal "sakra veľa roboty" - bravó. Hlavne že oznamy o tom sú po zastávkach aj na Okružnej, Úsvite, či Huštáku atď.
Toto mesto zjavne navždy zostane učebnicovým príkladom, ako sa to nemá robiť. A potom je veľké počudovanie, prečo ubúdajú cestujúci - ale haló, toto sa tu deje vyše 30 rokov.
A to sa nejdem pýtať na avizovanú svetelnú križovatku pod nemocnicou a že kde je ten buspruh od Švermovej (pribudol už? lebo oproti Tajovského zjavne meškal), ktorý bol aj v aktuálnom čísle Radničných novín.
Aspoň že tie buspruhy na Tajovského a smerom od nemocnice boli zriadené, fungujú a ukazujú, ako to tam malo byť už dlhé roky riešené a umožnená plynulejšie jazda vozidiel hromadnej dopravy. Len to sa musela robiť nová nemocnica, aby sa dokázal urobiť dostatočný tlak k realizácii inde bežného opatrenia. Ale za cestujúcich vďaka aj za to.
Keď sa tak vezme, stále je to lepšie ako žiadna posila . Lenže je to také lenivé riešenie, že akurát povpisovali spoje pomedzi existujúce. Čo je nevýhoda Tesca oproti ostatným konečným, že sa tam nemôžu trolejbusy obiehať a ak je treba, tak vodiči musí stiahnuť zberače a zase sa potom natrolejiť, ktovie či to má súvis s týmto výsledkom
Vyzerá ale, že sa tomu venujú, lebo CP platné od 05.05.2025 pre linky 3 a 5 už sú medzi PDF cestovnými. Takže asi to tam začali zametať. Ktovie prečo tie regionálne tam stále sú.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023