Zrejme to bola služobná jazda... (číslo linky v systéme 801, na zadnom transparente vyskočí číslo 80), od čias zmeny odbavovacieho systému sme neprišli len o kvalitné inverzné čísla liniek a ich cieľové destinácie na transparentoch ale napríklad namiesto loga DPMBB svieti na transparente oná intergalaktická linka 801... Jednoducho hanba, nič viac nič menej.
Pre zaujímavosť - vyšla vyhláška, ktorou sa zvyšuje maximálna výška základného cestovného a maximálna výška osobitného cestovného
v železničnej doprave https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2025/99/vyhlasene_znenie
Zaviedlo sa napr. jednotné maximálne cestovné do 15 km za 1,00 EUR, na TEŽ namiesto doterajšieho odstupňovaného postupne v štyroch pásmach s max. 2,00 EUR sa mení jednotne do jedného pásma 1 - 34 km na 4,00 EUR (a že pôjde cestujúci natlačený ako dobytok, ak sa mu podarí nastúpiť, to už nevadí).
ZSSK už zmeny zapracovala do prepravného poriadku účinného od 01.05.2025 https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2025/04/PP-ZSSK-od-2025-05-01.pdf
Čiže skoro pred rokom ohlásené "kľúčové zatraktívnenie a posilnenie verejnej hromadnej dopravy" v časti o posilnení spočívalo v trištvrte roka meškajúcom doplnení L3 o jedno chaotické poradie so zachádzaním cez Tesco bez reálnej úpravy CP vrátane rovnomernosti a pravidelnosti ponuky. No to si niekto dal "sakra veľa roboty" - bravó. Hlavne že oznamy o tom sú po zastávkach aj na Okružnej, Úsvite, či Huštáku atď.
Toto mesto zjavne navždy zostane učebnicovým príkladom, ako sa to nemá robiť. A potom je veľké počudovanie, prečo ubúdajú cestujúci - ale haló, toto sa tu deje vyše 30 rokov.
A to sa nejdem pýtať na avizovanú svetelnú križovatku pod nemocnicou a že kde je ten buspruh od Švermovej (pribudol už? lebo oproti Tajovského zjavne meškal), ktorý bol aj v aktuálnom čísle Radničných novín.
Aspoň že tie buspruhy na Tajovského a smerom od nemocnice boli zriadené, fungujú a ukazujú, ako to tam malo byť už dlhé roky riešené a umožnená plynulejšie jazda vozidiel hromadnej dopravy. Len to sa musela robiť nová nemocnica, aby sa dokázal urobiť dostatočný tlak k realizácii inde bežného opatrenia. Ale za cestujúcich vďaka aj za to.
Keď sa tak vezme, stále je to lepšie ako žiadna posila . Lenže je to také lenivé riešenie, že akurát povpisovali spoje pomedzi existujúce. Čo je nevýhoda Tesca oproti ostatným konečným, že sa tam nemôžu trolejbusy obiehať a ak je treba, tak vodiči musí stiahnuť zberače a zase sa potom natrolejiť, ktovie či to má súvis s týmto výsledkom
Vyzerá ale, že sa tomu venujú, lebo CP platné od 05.05.2025 pre linky 3 a 5 už sú medzi PDF cestovnými. Takže asi to tam začali zametať. Ktovie prečo tie regionálne tam stále sú.
Doména Dopravného podniku mesta Banská Bystrica kedysi patrila k tým lepším, avšak po nájdení tohto klenotu v podobe doposiaľ zverejnených regionálnych liniek (ex 51 - 56) už asi nepatrí...
Neobhajujem toto riešenie, zbytočná komplikácia tarify, ale linka 7 nie je polokružná linka, riadne končí na Internátnej, tak tam to nemá prečo byť tak ako u 8.
milan007