Reply on: S499.1023 #54776:
Motorové vozne majú stanovište rušňovodiča na oboch koncoch a podľa tohto ich je pojazdných všetkých 7: https://www.chz.sk/priloha/?id=58Inak ale ten ateliér Parabola desí aj mňa - navrhované farebné riešenie vozidiel je čistá hrôza: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/farebne-riesenie-vozidiel-fi/ Oni to dokonca veľkoryso nazývajú korporátna identita: https://i-doprava.com/2020/04/13/ciernohronska-zeleznica-v-novem-prohlednete-si-novou-corporate-identity/
BB-Schuhu
1. ČHŽ funguje počas celého obdobia od mája 1992 na základe dobrovoľníckej činnosti, s doposiaľ nevyriešeným financovaním. Nová situácia by mohla ČHŽ zaradiť do pozície seriózneho dopravcu s personálnym a finančným krytím.
2. v súčasnosti je úsek trate Šánske - Svätý Ján - Hronec - Chvatimech, ktorý je podľa mňa najkrajším úsekom celej trate a kľúčovým z hľadiska napojenia ČHŽ na ostatnú infraštruktúru, nezjazdný pre zlý technický stav. A to je škoda, keďže turistické jazdy sa realizujú len na trasách z Čierneho Balogu po Šánske, Vydrovo a Dobroč. Komplexnou obnovou by sa zabezpečila zjazdnosť celej siete.
ČHŽ má veľmi ambicióne plány na rozširovani súčasnej siete. Okrem dlhoročne plánovanej trate do Osrblia by radi postavili aj adhéznu železnicu cez Piesok, Bystrú na Tále, dokonca výhľadovo aj s ozubnicovým predĺžením po Krupovú, kde je nástup do lyžiarskeho strediska Chopok-Juh. A toto by pri súčasnom obmedzení, príp. regulácii individuálnej automobilovej dopravy, už mohlo mať potenciál pri neustále zvyšujúcej sa návštevnosti v top sezóne. No lenže je jasné, že sa bavíme o víziách a myslím si, že naša generácia sa toho sotva dožije.
Za celkom problematickú vec vnímam aj úrovňové križovanie predĺženej trate ČHŽ s hlavnou cestou do Brezna.
Koho táto téma zaujíma, odporúčam preštudovať si nasledovné dokumenty:
https://www.chz.sk/sk/novinky/projekt-revitalizovanej-chz-uz-ma-i-svoje-logo/