Reply on: PIT #54382:
Pokiaľ ide o spojenie Kremnica - Bratislava, tam problém nevidím. Ponuka prímestských spojov medzi Žiarom nad Hronom a Kremncou je veľmi slušná. Na druhej strane, je mi jasné, že ľudia šomrú, lebo prestúpiť v ZH napr. do vlaku, ktorý pravidelne mešká 40 minút, pre nich nie je lákavé. Ale to je už iná debata. Iná je situácia napr. na trase Banská Štiavnica - Pukanec - Bratislava. Tu naozaj diaľková linka môže chýbať, keďže v ponuke je už len prímestská linka č. 602407 so žalostným počtom spojom. Čiže je to od prípadu ku prípadu iná situácia.
BB-Schuhu
Na vec sa dá pozrieť aj z iného uhla pohľadu. Každý bude môcť cestovať aj po zrušení diaľkových liniek Banská Štiavnica - Bratislava, resp. Kremnica - Bratislava, príp. Zvolen - Krupina - Bratislava, ale menej komfortne (s prestupom a dlhšie). Ak je problém natoľko vážny, že dôjde k radikálnemu zhoršeniu dopravnej obslužnosti, tak to je už ale problém nedostatočnej obsluhy PAL. Diaľkové linky by podľa mňa nemali suplovať dopravnú obsluhu regiónov, ktorá má byť v réžii prímestskej dopravy objednávanej VÚC. Príklad: ak niekto nadáva, že po zrušení diaľkovej linky z Bratislavy do Banskej Štiavnice nebude môcť cestovať medzi Pukancom a Banskou Štiavnicou, tak je to už iný problém.