Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tu je zjavne chyba v stĺpci školské prázdniny:
https://imhd.sk/bb/cestovny-poriadok/linka/33-41/smer/Namestie-slobody/zastavka/Senica-otocka/209715399706?d=20190127

Linka 33+41 isto nemá medzi 16:20 a 22:00 pauzu.
Reply on: frangar.01 #54255:
Ty sa "podieľaš na veci ktorá funguje a slúži národu"? Ty akurát tak plano tliachaš a pľuješ jedovaté sliny a si můdry od klávesnice.
Reply on: frangar.01 #54255:
Áno, tých prešľapov je veľa, lenže darmo budeš o nich tliachať kadetade. Už som ti to istotne raz písal, ale zopakujem - ak vieš o skutkoch, ktoré zaváňajú trestným činom, si povinný ich nahlásiť, lebo 1) inak nie je šanca to vyriešiť 2) stávaš sa spolupáchateľom... Niet lepšieho zdroja, než človek, čo má odsledované odlievanie na sadkách aj na železnici, tak na čo čakáš? Lebo my, čo sme "zvonka" a dané info máme len takto sprostredkované, s tým nemáme ako naložiť.

Vieš, ak nie si ochotný vykonať reálne kroky, darmo budeš bliakať po internetoch, veci sa nezmenia.
Reply on: S499.1023 #54254:
To, čo vedenie SADiek rozkradne na:
- nákupe autobusov
- náhradých dieloch
- PHM a tankovanie PHM gratis pre známych, poslancov a sudcov
- úplatkoch pre krajských poslancov
- úplatkoch pre županov, vedúcich odborov dopravy a príp. nejakého toho referenta
... tak peniaze z toho môžu ísť na mzdy šoférov napr.

Lenže pokiaľ SADka nemá povinnosť vysúťažiť najvýhodnejší nákup aby sa súťažila cena autobusov ale monopol na dodávanie má ťá maštaľ v Corex Vráble, ktorá si delí marže s vedením SADiek, tak tie peniaze potečí mimo výplatných pások šoférov. Príp. by tie peniaze, o ktoré kraj platí viac mohli ísť na väčší balík výkonov, lenže nieto ľudí, ktorí by tie výkony odjazdili lebo okrem toho, že ich je málo, tak si SADka vydržiava schvaľovanie CP v časových polohách, kedy jazdia aj vlaky. Keby odpadli súbežné výkony, tak by sa dalo ušetriť 10 až 15% výkonov. V súčasnosti by to pomohlo znížiť zaťaženie šoférov, ktorí strávia v autobusoch mesačne aj 200 hodín, no zaplatených majú 160-170 hodín. Ako by sa to tebe páčilo dostať 550 čistého za 200h mesačne v práci? Hlás sa prosím v prvej línií na nástup na danú pozíciu, herr fuhrer Polóny, ťa rád príjme do pracovného pomeru a ako bonus dostaneš vynadané ešte raz za pol roka aký si pohlavný orgán a chamrať od šéfa, ktorý sa dovezie na dané stretnutie so šoférmi na poslednom modeli SUV z fabriky VW. Skvelý pocit, že?

Ja sa nepotrebujem dorábať hraním sa na vlastnom piesočku ako zlodeji čo poodchádzali zo ZSSK a Carga a pozakladali Lokorail, PSŽ, SŽDS (už I.G.Rail), LTE a Express Group. Niekomu stačí pre uspokojenie sa podieľať na veci, ktorá funguje a slúži národu. Nuž a niekto pokiaľ nie je na vedúcej stoličke alebo nenakradne popri tom 1000 eur denne v priemere, tak je chorý a zrúti sa mu svet.
Reply on: Jezo #54253:
Však Dunčo so svojími hlbokými znalosťami ekonómie aj dopravy už mohol dávno predviesť svojho vlastného dopravcu, s najnovšími autobusmi, kráľovsky platenými vodičmi a pritom najmenšími požiadavkami na úhradu.
Reply on: Frangar #54245:
Ked uz spominas tu skandinaviu, tak ano, su tam rovnako lakomi ako tu na slovensku. Rovnako aj tam miesto toho aby dali normalne platy miestnym soferom ich nahradzaju gastarbeitrami zkade-tade, napriklad zo strednej europy.

A ten vypocet mas sice spravny, ale nezodpoveda realite. Asi ako uloha: Ak robotnik vykope jamu za hodinu, kolko to bude trvat 3600 robotnikom. 😉 Za tych 200 400 EUR by si totiz mal opat len ukraincov, len s vyzsimi platmi. Ukrainci totiz prisli kvoli tomu ze plat s ktorym ratas uz neboli dalsi slovenski zaujemcovia. Takze nizsi plat je len bonus. Aby si zamestnal dalsich slovenskych soferov, musis ponuknut vyzsi plat vsetkym a to uz zacnu vyrazne rychlejsie rast naklady.
Nehoda kĺbového autobusu s autom na križovatke z výjazdu R1 od Brezna na hl.cestu k starej nemocnici, viac info nemám. Vie niekto o aký voz sa jedná?
Reply on: 810zssk #54247:
Z akého dôvodu neviem nič? Opäť subjektívne hodnotíš a tendenčne manipulatívne? Pokiaľ niečo žije z verejných peňazí, tak mám na to právo a keď niekto nevie, je mu jedno, jeho problém, nie môj.

To, že ty zcestne splietaš si podčiarkol tým, keď porovnávaš V4 ako skupinu štyroch krajín, ktoré existujú pri hlasovaní separátne a takisto aj zástupcovia jednotlivých krajín, pretože je predpoklad, že nikto nie je povinný hlasovať podľa príkazov ale podľa vlastného vedomia a svedomia. Tento predpoklad padá pri stave, kedy sú poslanci kupovaní a ovplyvňovaní lobistami, príp. sú pod vnútrostranníckym nátlakom a tento stav tu je, že europoslanci nezastupujú hlasy svojich voličov ale zastupujú záujmy lobistov z radov automobiliek, či chemického priemyslu alebo farmaceutických firiem, čomu sa prispôsobuje legislatíva EÚ. Volkswagen by ľahol keby nebolo EÚ a legislatívnych úprav a výnimiek, ktoré mu sanujú jeho biznis. Ale nemcom sa prepečie všetko, aj dve svetové vojny ... Nuž ak chceš zoskupenie V4 porovnávať s iným zoskupením, tak porovnávaj so zoskupením Francúzsko + Nemecko + Švédi + Benelux.

Ďalej označovanie postojov V4 za deštruktívne je opäť hrubá neukáznenosť porovnateľná s drzosťou protektorov v akomsi protektoráte. Každý má právo hájiť čo chce a čo považuje za potrebné, a čo je z jeho pohľadu konštruktívne. Samozrejme čo hrá do kariet nám nemusím iným a tak to označujú logicky za deštruktívne. Čo je však najsmutnejšie, ak niekto zo Slovenska dokáže označiť obhajobu našich záujmov kontra záujmy západu za deštruktívne. Taký človek nie je nič viac než zradný zapredanec, resp. ako sa hovorí zjemene: Poturčenec horší od turka. Iniciatíva napr. za jednotnú kvalitu potravín a kritika tohoto europokrytectva západu a súkromného sektora, ktorý vyrába a distribuuje výrobky dvojakej kvality je správna vec. To, že to západ odmieta riešiť a EÚ tiež, iba dokazuje, že poslanci sú kúpení týmito podnikmi a dopúšťajú sa diskriminácie občanov v EÚ. Rovnako tak by mohla EÚ vysvetliť, že prečo netlačí napr. na tvoju ospevovanú Arrivu na dôstojné mzdy vo všetkých štátoch kde pôsobí a zamestnáva ľudí, keď našim šoférom dávajú žobračenky, neplatia im čas strávený v práci a ešte sa im vyhrážajú náborom lacnej pracovnej sily. A to by našim stačilo hoci i len 30% z toho, čo platia v Británií alebo Škandinávií, či Nemecku. Teraz férovo súď a hodnoť toto Europokrytectvo, keď jedni majú kráľovské platy a výrobky, zatiaľ čo my žijeme z 20%-30% toho, čo na západe a potraviny kupujeme za iba o 10-20% lacnejšie no kvalita je nižšia. Čo sme nejaká menejcenná podskupina podľudí na Slovensku, či Česku, Maďarsku a na Balkáne?
Reply on: Frangar #54244:
Očividne nevieš o európskej politike vôbec nič. To by bolo v poriadku, keby si necítil neprekonateľnú potrebu sa k nej vyjadrovať.

Pre tvoju informáciu, Slovensko má úplne rovnaké hlasovacie práva ako Nemecko. Dokonca v prepočte na obyvateľa je na tom Slovensko lepšie a tvoj hlas vo voľbách do parlamentu má podstatne väčšiu váhu ako hlas Nemca. O zastúpení v rade ani nehovoriac, tam má Slovensko totožný hlas ako Nemecko. Mimochodom, V4 má dokopy 106 poslancov parlamentu, Nemecko má 96. Takže V4 je väčší blok a vedel by si presadiť viac, keby vedel utvárať efektívne aliancie s inými štátmi. Lenže to by V4 musela mať konštruktívne postoje ku ktorým sa ostatní radi pridajú a nenazerať na všetko deštruktívne.
Zmeny cestovných poriadkov MHD BB od 27.1.2019

Linka č. 33
- posun spoja 17:00x zo Senice na 16:55x

Linka č. 41
- na spoji 6:20x zo Železničnej stanice do priemyselného parku doplnená zastávka Burgmaier
- nový spoj 7:30x zo Železničnej stanice do Burgmaieru
- na spoji 9:05x z Iliaša do Senice doplnená zastávka Burgmaier
- spoj 17:41x zo Železničnej stanice do Senice posunutý na 17:35x a zachádza cez Burgmaier
- spoj 15:45x z priemyselného parku začína už na zastávke Burgmaier
- nové spoje 16:37x, 18:10x a 19:10x z Burgmaieru po Železničnú stanicu

zdroj: https://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-27012019-mhd-banska-bystrica
Reply on: 810zssk #54243:
Inak dík za pripomenutie tej Arrivy kde všade jazdí. Tak idem k veci od nákladnej železničnej dopravy, ktorá je v troskách a nedá sa v nej pracovať, keďže viac ako rok tam nemáš istotu práce, pretože sa dopravcovia handrkujú medzi sebou o vozbu a keď o niečo prídu, tak letíš, lebo nepotrebujú toľko ľudí zrazu a lietaš medzi zamestnávateľmi ako handra, viď. rušňovodiči. Kedysi mohli 20-30 rokov odrobiť u jedného, pokojne, dôstojne zaplatení, nemuseli ťahať 30-40h gratis ako dnes a plus po 2-3 rokov striedačka zamestnávateľa. Choré? Ale budiš, čo chceli, čo nevydobili štrajkom lebo sa pokakali, tak to majú ...

V súvislosti s tou Arrivou ma napadlo, že keď teda nejak Arrivu nekritizuješ no mám pocit, že ju brániš neprávom, tak sa pýtam, že o čo sú slovenskí šoféri horší od tých šoférov v GB, či Škandinávií a pod.? Mám na mysli to, že či aj tam sú lakomí zaplatiť riadne šoférov ako u nás, že viac ako 600 eur čistého sa im ťaží dať našim šoférom a že či aj tam lákajú ukrajincov šoférovať za nižšie mzdy, než aké platia domácim šoférom. Pokiaľ viem, tak Arriva nedostatok šoférov v MHD vykryla práve náborom ukrajincov, aby na jednom slovákou užgrlošili 334 eur mesačne. Vysvetlím prečo 337 eur. Ak ukrajinec zarába 430 v čistom, tak jeho superhrubá mzda je 703 eur, slovák ak zarobí 600 čistého, tak zamestnávateľa výjde na 1 037 eur mesačne. Čiže dajme tomu, že v Nitre chýbalo 50 šoférov na MHD a to bol taký problém pre Arrivu dať o 16 700 eur mesačne viac na mzdy aby to chceli slováci robiť vôbec? Ročne by to Arrivu, pardon objednávateľa, t.j. mesto stálo 200 400 eur. A to 600 eur na šoféra autobusu nie je extra plat. A k tomu ešte maj na zreteli to, že šoféri autobusov u SADiek sú nehorázne zdieraní a klamaní vedením SADiek, pretože akonáhle s autobusom prestávkujú na konečnej, tak im nejde mzda. Čiže za deň môžeš v autobuse stráviť 13 až 16 hodín, ale zaplatia ti o 3 až 4 hodiny menej. Ako by si sa ty cítil v koži toho šoféra napríklad SAD Zvolen, alebo Arrivy na Slovensku s vedomín, že tvoj kolega v Škandinávií zarobí cca 4x toľko?

Tu si pozri pracovné ponuky a mzdy aké ponúka tá tvoja slávna Arriva:
https://www.profesia.sk/praca/arriva-liorbus/O3072292
https://www.profesia.sk/praca/arriva-nove-zamky/O3490503

Páčilo by sa ti robiť za 663 brutto základ a s príplatkami max. 800 brutto a mať takú zodpovednosť a ešte počúvať od vedenia, že si chamrať? Hm? Ako je možné, že takéto niečo je legálne aby bol niekto v práci a nedostával za to mzdu? Za chvíľu aj tí ukrajinci začnú byť nespokojní, verím tomu, pretože kamarát zo Srbska už nadáva na tento systém, hoci v ČR zarobí viac ako doma ale čo z toho, keď náklady na život má ako v ČR a nie ako doma. Iné je keď žiješ v príhraničí ako slováci, že chodia zarobiť do Rakúska a večer sú doma a majú rakúsky plat ale slovenské náklady na život. Ako nemám slov ... skúste chlapi trochu empatie mať nielen voči sebe samým a tu medzi sebou sa hrať, že akí ste empatickí a slušní ale zaujímajte sa ako žije 80-90% ľudí v tejto krajine, alebo aspoň tí, ktorí sa starajú o to, aby každý deň tá MHD, PAD a vlaky vyšli na svoje spoje zatiaľ čo nad nimi sedia povýšeneckí a arogantní manažéri, ktorí ich majú za dobytok a potom sa to premieta do kvality služieb vinou prístupu vedenia. Pretože jedného dňa táto ľahostajnosť pochová verejnú hromadnú dopravu, lebo ani ukrajinci neprídu, ani srbi, vykašľú sa na to ešte rýchlejšie ako naši šoféri, keď budú mať znášať hlúpe správanie vedenia, oni sú prchkejšie nátury než my.
Reply on: 810zssk #54243:
Za prvé zreálni svoje vízie o možnostiach ZSSK a porovnaj so silou DB po stránke výkonov aj dostupný aktív a pasív! OK? Inak nepíš bludy také, lebo tie tvoje vízie o možnostiach ZSSK sú ako keby si bol jedna myseľ s priblblým vedením ZSSK.

No a k prvému odstavcu. Skús si vytiahnúť hlavu z piesku a pozrieť sa, že kto hrá v EÚ prvé husle. Nie tak dávno koloval vtip ako narážka ma realitu, že bez ohľadu na to, kto vyhrá vo Francúzsku voľby, tak aj tak bude Francúzsku vládnuť žena. Pre istotu, aby nebolo mýlky, tak dodám, že mali na mysli to, že či vyhrá Le Penová alebo Macron, tak v prípade Macrona bude prvé husle hrať mutti Merkel.

Ďalej máš pravdu, že tie predpisy vznikli skôr avšak je naša hlúposť, že ako sme to robili a že namiesto toho aby sme sa o železnicu starali, rozvíjali ju a držali si ju a nedovolili za žiadnych okolnostíto, aby tí čo od roku 1989 až do dnes zakladali súkromné špedičky a vôbec mali povolené pôsobiť u konkurencie a vydržiavať si po známostiach v Cargu a ZSSK kšefty - ak nevieš o čom je reč, tak sa zaujímaj a naštuduj vzťahy Cargo - Budamar - Lokorail. Pozri si zmluvy na OR SR, prezisti si prenájmy, prevody majetku a ostatné zmluvy napr. na nájom personálu. Štáty, ktoré majú rozum a kde prrdstavitelia štátu majú chrbtovú kosť s liberalizáciou čakajú alebo ju tlmia. U nás to prebehlo v duchu Mečiarovských privatizácií ako na Klondike. A nehovor, že to tak nie je, keď sám si myslím kritik zlodejstva na železnici a nechceš dúfam povedať, že zlodej Bajužík keď odišiel zo ZSSK a založil Lokorail a ako poistku má kamaráta Hoptu v Cargu, tak že sa z toho zlodeja zo dňa na deň stal odchodom z firmy čistý človek, keď svoju zlodejinu povýšil iba na to, že okráda štatneho dopravcu už nie ako jeho člen predstavenstva, či manažér ale cez svoju firmu, ktorej posúva kšefty jeho kamarát v manažmente Carga a ešte na to dozerá darca Smeru Budamar.
Reply on: Frangar #54241:
Nemci ziadnu liberalizaciu "nepredpisuju", liberalizacia zeleznicnej dopravy vychadza z pravneho poriadku Europskej unie a teda okrem ineho aj z hlasovania vsetkych clenskych statov (i ked je pravda ze specificky Slovenska nie, kedze ak si dobre spominam, prislusna legislativa vznikla skor ako Slovensko vstupilo). Predpisy EU nerozlisuju medzi tym z ktoreho clenskeho statu je dopravca a ani neumoznuju ziadnu diskriminaciu na zaklade tohto parametra. Cize opakujem, rovnakym sposobom moze ZSSK vstupit na ine trhy (ci uz zakladanim vlastnych dcer, alebo ich kupou) a robit biznis po celej Europe, ak si myslia ze na to maju. Podla mna nemaju.

Pre tvoju informaciu, Arriva neposobi iba v "tomto mrdniku", ale napr. aj v skandinavskych krajinach, Spojenom kralovstve, ci na Iberijskom polostrove, co rozhodne nie su "mrdniky".
Reply on: 810zssk #54238:
Ehm, ty si robís srandu. Myslís, že nemci predpisujú liberalizáciu pre to, aby im na ich trh sa miešala nejaká podľa ich slov sppdina z östblocku? Nebuď naivný. Nemci si pripravili dávno pôdu, a narozdiel od poľských a českých a slovenských firiem majú na to KAPITÁL aby tu nie, že založili ale skúpili dopravcov! Arriva v CR a na Slovensku nezaložila nič, to by si mohol vedieť. Len odkúpili postupne Veoliu, Liorbus atď. Za jazdené Karosy, SORky a nejaké Crosswaye plus pár stojísk nemuseli na svoje pomery moc platiť. Dobre vieš ďalej, že pri súťažiach sa požaduje aj zloženie kaucie a ktovie čo ešte nemci požadujú doložiť. Oni sú veľmi dobre poistení proti tomuto a vedia, aký je u nás v tomto mrdník, že tu si kúpia bars koho. Nie tak dávno poskodili poľskú PESU, keď už schválené DMJ museli pre ďalšieho odberateľa ísť na opätovné schválenie. Drážny úrwd to naťahoval toľko až dopravca siahol po odbere od Alstomu, ktorého vozidlá schválenie nepotrebovali a narozdiel od PESY ich stihli dodať včas pokým mal dopravca začať plniť zmluvu. A nakoniec keby sa ZSSK šla miešať do tendrov inam, tak aj keby bola v raz tak lepšom stave ako je, do hája by som ich poslal. Tu majú práce a práce čo im vedenia od 90. rokov pozanechávali resty a škody. Mimimálne do roku 2030 majú na Slovensku práce neúrekom.
Reply on: Frangar #54237:
A už zasa je tu starý "dobrý" Dunčo, šíriaci hoaxy a pľujúci jedovaté sliny okolo seba na všetko, čo ohrozuje smrad a teplučko v jeho milovanej modrogumnej spoločnosti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.