Ale veď na to narážam v poslednej vete môjho posledného príspevku. Celé jednocentové cestovné je jedna obravská blbosť so spústou negatív. Tie snáď ani netreba podrobne rozoberať.
Pozvánka na 30. 7. 2011:
Polovica prázdnin s T 466.0253, alebo historickým vlakom zo Zvolena do Dobšinskej Ľadovej Jaskyne http://www.kht.sk/index.php?menu=111
ale tu nejde ani tak zhovievavosť alebo bezcitnosť revízorov, nejde tu ani o informovanosť či neinformovanosť cestujúcich, ale, ako tu už bolo spomínané, cestovné 1 cent má len "buzeračný" charakter. Podstatné je, že cestovné pre dôchodcov 1 cent je nevýhodné pre dopravcu, pre vodičov, pre dôchodcov a, v neposlednom rade, pre cestujúcich samotných (zdržiavanie pri hľadaní mince a pri vydávaní). Jednoducho, toto je typický výsledok spolupráce mesta BB a SAD ZV.
Keď som bol v Banskej Bystrici 4. júla, osobne som videl ako revízori dôchodcov bez centových lístkov iba napomínajú. Bol som až prekvapený ich trpezlivosťou, ako ochotne odpovedali na celý rad otázok ohľadne dopravy, ktoré nie vždy súviseli s tarifou. Takže zhovievavosť minimálne v prvých týždňoch po zmene tarify bola.
Samozrejme, že teraz pán Gogola musí intervenovať, aby zmierňoval a zachraňoval to, čo vedenie mesta so zastupiteľstvom pohnojili.
Nie, že histéria, ale treba vyjadriť svoj názor, veci sa môžu (po medializácii) niekam pohnúť...Dnes to už nemá zmysel riešiť, po intervencii Gogolu aspoň do augusta bude len napomínanie
No jo. K oznamom na zastávkach, keď to stále na špagátikoch odšklbnú, ja by som to riešil tak, že na hlavnejšie zastávky ako nemocnica, námestie Slobody, Hušták, stanica a iné, by som na zastávku primontoval veľké oznamy niečo také čo používajú cirkusanti na tom bukase či čo to je, keď majú turné. To by iste dlhšie vydržalo. ? Hádam by si to všetci všimli. ?
zjavne išlo o linku Moravčíka, kde výmena voza je nutnosť, kedže nemá inú šancu dostať sa do "garáže"...
Re #44838: už sa z toho jednocentu robí zbytočná hystéria... a aj dnes som videl v jednom z vozov oznam o zmene výšky cestovného, stačí sa snažiť vnímať svoje okolie... Alebo má primátor navštíviť každého dôchodcu v okrese (kraji, štáte) osobne, aby mu zvestoval zmeny v bystrickej MHD?
RE #44831 tomas.teicher: žiaľ oznamy umiestnené na špagáte na označníku majú trvácnosť v rádoch hodín až minút, keďže dnes si ľudia nevážia ničoho a potešenie im robí ničenie... Keby sa výluky vedeli plánovať s normálnym predstihom, tak by som si vedel predstaviť informovanosť napríklad v kooperácii s miestnymi tlačenými periodikami. Aj tak je otázna účinnosť, kedže ľudia zásadne nečítajú a prah ich rozlišovacej schopnosti končí u čísla linky...
Inak jedna známa mi tiež vravela o linke BA-BJ u súkromníka, že keď ráno prišli po 5h do BB, kde má spoj 30 minútovú prestávku, tak si museli prestúpiť do iného vozu. To tiež je zaujímavé človek drieme v buse a musí aj batohe, táške, prenášať. A vozidlo podľa jej slov vypadalo okej. Hlavne vraj to druhé bolo nanič.
Na otázku asi tak 85 ročného deduška, že kde sa mal dozvedieť o tom, že si má začať kupovať lístky (1.júla), keď to nevisí ani na zastávke a dokonca ani v autobuse mu zhruba 25 ročný mladík drzo a bez úcty odvrkol: „Všetko môžete nájsť na internetovej stránke dopravného podniku!"
Ešte, že dôchodcovia nad 70 rokov majú doma všetci zavedený internet. Nuž, keď nie si online, neexistuješ... hlúpa, ale pravdivá a smutná veta.
Šarapatu tam robí zastávka "Lopej", 2 km vzdialená od AS v Podbrezovej. Pri iných diaľkáčoch sú vo väčšine spojov tiež 5 min. vzdialenosti zo zastávok vzdialených 3-5 km na trase BR-BB (náskok do 3 min. po Brusno, resp. pozvoľná jazda), ale Lopej tam nie je a tu keď vsuniem ďalšiu 5 minútovku navyše k tomu, tak 5 min. cestu z Podbrezovej do Predajnej udáva CP ako skreslených 10 min. a z toho vychádza náskok 5-8 minút po Brusno.
"Príchod do Bratislavy okolo 22:00, na druhý deň odchodu krátko po 4. hodine ráno a opäť cesta do Bardejova." Ak to takto naozaj funguje (čo by som bol dosť prekvapený), tak sa vôbec nerešpektuje denný odpočinok vodiča, okrem toho aj CP linky BJ - BA sa mi nezdá v súlade s platnou legislatívou ohľadom časov jázd a prestávok, ak to robí jeden vodič.
Ako vidím, MJC pokračuje v tradícií CP, ktoré sa z niektorých zastávok nedajú odjazdiť.
Pritom by stačilo tak málo...Keď už hovoríš o tej linke. Všimnime si, že CP je zostavený s 5 min. koncovkami (okrem CLO zast., v D. Vesteniciach 7:51 a Bánovciach 8:06 to zrazu ide aj na jednominúty?). Brezno 5:20 do BB 6:00 sa za 40 min. dá stihnúť, ale 5 min. vzdialenosti "nácestných" zastávok tomu nie sú uspôsobené (ja by som dal podľa min./km Lopej 5:32, Predajná 5:35, Nemecká 5:39, Brusno 5:42). Keďže z Brusna nemôže (realita: nemal by) odísť podľa CP o 8 min. skôr (5:42, cesta do BB je približne 18 min.), ale až 5:50, potom to tak vyzerá ?
Aj keď sa veľa hovorí o dodržiavaní bezpečnostných prestávok, v prípade diaľkovej dopravy v tom stále vidím zásadný problém. Častokrát je za tým zle nastavený cestovný poriadok, ktorý vodič nedokáže odjazdiť ani počas plynulej cestnej premávky, nehovoriac o výskyte mimoriadnych udalostí či dopravných zápch.
Tak napr. diaľková autobusová linka súkromného dopravcu z Bardejovských kúpeľov do Bratislavy má prestávku v Banskej Bystrici 30 minút (16:45 - 17:15). Na spoji jazdí jeden vodič. Už do Banskej Bystrice došiel vodič z Bardejova s 30 minútovým meškaním (t.j. 17:15), t.j. v čase plánovaného odjazdu. Už po predchádzajúcej jazde som mal pocit, že vodič pôsobil unaveným dojmom. Kvôli vysokému meškaniu sa vodič rozhodol spraviť iba krátku 10 minútovú prestávku a o 17:25 pokračoval ďalej do Bratisalvy. Čiže jeden vodič (takpovediac bez akejkoľvek prestávky) prejde naprieč celým Slovenskom. Príchod do Bratislavy okolo 22:00, na druhý deň odchodu krátko po 4. hodine ráno a opäť cesta do Bardejova. Je na zamyslenie, či takto vyťažený vodič bez odpočinku by dokázal pohotovo reagovať v prípade vzniknutej situácie.
A ešte iný príklad. Pozrite si toto. Medzinárodná linka Brezno-Brno. Tu je cestovný poriadok: http://portal.cp.sk/Down.aspx?f=L603701_101227_31605.pdf
Všimnite si, že odchod spoja z Brusna je 5:50, odchod z Banskej Bystrice je o 6:00. Vzdialenosť týchto zastávok je 20 km. Ja tvrdím, že pri dodržaní pravidiel o cestnej premávke NIE JE možné prejsť z Brusna do BB za 10 minút a nehovoriac o tom, že v tomto čase by mal byť zahrnutý aj čas na odbavenie cestujúcich v Banskej Bystrici. Je úplne jasné, že takýto spoj bude meškať už na začiatku spoja, čo môže spôsobiť nestíhanie ostatných prípojov a pod. A to všetko úplne zbytočne pre zlý cestovný poriadok.
A o podobných prípadoch v diaľkovej doprave by sme mohli pokračovať aj ďalej. No zrejme je to zbytočné, pretože ku zmene nedochádza a každý sa tvári že všetko je tak ako má byť. ?
Oznamy na zastávkach (konkrétne aj na Námestí slobody) v týždni boli. Otázna je ale ich trvácnosť a taktiež aj to, či boli na každej zastávke dotknutých liniek (to neviem).
Urobili sme všetko preto, aby boli podmienky dodržiavané? A ak nie (napr. lepšia informovanosť vo vozidlách, u vodičov), hneď považujeme striktné represie, zákony za jediné prijateľné riešenie (ako niekoho nachytať)? Najprv by mal byť varovný prst! Existuje aj iný prístup, ako menovať, čo všetko sa malo urobiť (a neurobilo sa za tak krátku dobu). Človek sa odvezie v "dobrej viere", že sa neplatí a my ho hneď musíme strápniť (bez toho, aby tušil, čo sa mu ide vykonať a prečo vlastne?) a zoberieme mu peniaze na lieky v hodnote 4000 jeho ciest, ktoré by sme my mali problém odjazdiť za 8 rokov? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fragma
Na otázku asi tak 85 ročného deduška, že kde sa mal dozvedieť o tom, že si má začať kupovať lístky (1.júla), keď to nevisí ani na zastávke a dokonca ani v autobuse mu zhruba 25 ročný mladík drzo a bez úcty odvrkol: „Všetko môžete nájsť na internetovej stránke dopravného podniku!"
Ešte, že dôchodcovia nad 70 rokov majú doma všetci zavedený internet. Nuž, keď nie si online, neexistuješ... hlúpa, ale pravdivá a smutná veta.